Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Używany Volkswagen Golf VIII (2020-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji.
Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji. Volkswagen
Volkswagen Golf od lat wyznaczał standardy w segmencie i był dla wielu wyznacznikiem idealnie zrównoważonego auta z segmentu C. Mnóstwo wersji do wyboru, spora paleta silników, nowoczesne rozwiązania i niezłe wyposażenie. Czy tak samo jest w VIII generacji tego popularnego modelu? Na co zwracać uwagę podczas zakupu używanego egzemplarza?

Spis treści

Używany Volkswagen Golf VIII. Nadwozie/wnętrze

Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka
Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji. Volkswagen

Nie będę opisywał wyglądu Volkswagena Golfa, ponieważ jest to auto, które towarzyszy nam od pewnego czasu i każdy miał już okazję je dokładnie poznać, choć trzeba przyznać, że odpowiednia konfiguracja może uwydatnić jego najlepsze cechy. Przykładem może być np. wersja z metalicznym lakierem o nazwie Lime Yellow i ładnym wzorem felg, która prezentuje się wyjątkowo dobrze! Co więcej, trudno taką odmianę znaleźć, więc jeśli komuś się uda ta sztuka, może liczyć na rzucające się w oczy auto. A to przecież wciąż „zwykły” Golf! Oczywiście nie mówimy o wersja R czy GTI, bo one zawsze zwracają na siebie uwagę, ale skonfigurować konwencjonalną wersję np. z silnikiem 1.5 TSI pod maską w taki sposób, aby nie wtapiała się w tłum, to spore wyzwanie i jeśli to się uda, warto na taką wersje zapolować. Jeśli chodzi o detale, tych też może być sporo np. pakiet oświetlenia IQ Light z listwą LED w centralnej części, chromowana listwa w dolnej części zderzaka oraz w zderzaku tylnym – naprawdę jest na czym oko zawiesić.

Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka
Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji. Volkswagen

Również we wnętrzu jest bardzo przyjemnie, choć specyficzny panel dwóch ekranów nie każdemu się spodoba, a szeroka ramka pokryta czarnym lakierem fortepianowym zbiera kurz i zadrapania. Na szczęście jest tylko tam, więc teoretycznie nie będziemy jej dotykać zbyt często. Miłym dodatkiem jest opcjonalne oświetlenie ambientowe, więc możemy podkreślić atmosferę odpowiednim kolorem. Nie wspominam o ergonomii, bo ta jest przeciętna, a największym problemem są dotykowe przyciski/suwaki do regulacji temperatury i poziomu głośności, które… nie są podświetlone. W nocy trudno ustawić tak banalną rzecz jak temperaturę czy głośność audio. Pojemność bagażnika? W odmianie hatchback i w standardowym układzie oparć jest to 381 litrów, a po złożeniu oparć kanapy przestrzeń rośnie do 1237 litrów. Nieco mniej jest w wersji hybrydowej plug-in, a w odmianie Variant będzie to odpowiednio 611 i 1642 litry. Naprawdę całkiem nieźle jak na ten segment!

Używany Volkswagen Golf VIII. Silniki/układ napędowy

Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka
Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji. Volkswagen

Oferta jednostek napędowych jest naprawdę obszerna i powinna każdego zadowolić. Podstawą jest silnik 1.0 TSI o mocy 90 KM, ale zdecydowanie warto wybrać nieco mocniejszy wariant 110-konny, który dysponuje 200 Nm momentu obrotowego. To już wystarczające parametry do dość sprawnej jazdy po mieście, do dojazdów do pracy w samotności lub z jednym pasażerem, ale do podróży z całą rodziną? Niekoniecznie. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h „na pusto” zajmuje ponad 10 sekund, więc z kompletem pasażerów i bagażem może być o wiele wolniej i mniej ekonomicznie. Lepiej zdecydować się na silnik 1.5 TSI, który zapewni o wiele więcej dynamiki i kultury pracy bez uszczerbku na ekonomii. Są dwie wersje do wyboru – 130 i 150 KM. Ta mocniejsza, dysponująca 250 Nm momentu obrotowego to zdecydowanie najbardziej optymalne rozwiązanie do tego auta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,5 sekundy, prędkość maksymalna to 224 km/h a średnie spalanie oscyluje w okolicach 5 l/100 km. Jest także wersja z miękką hybrydą, która pozwala na jeszcze oszczędniejszą jazdę. Dla bardziej wymagających jest jeszcze 2.0 TSI o mocy 190 KM i momencie obrotowym 320 Nm, ale dostępny tylko w wyższych wariantach wyposażenia. Są silniki Diesla? Oczywiście!
Wybór nie jest specjalnie obszerny, bo obejmuje jednostkę 2.0 TDI o mocy 115 lub 150 KM, ale za to ta mocniejsza (360 Nm) to niemal klasyka gatunku w tym modelu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,8 sekundy, prędkość maksymalna to 223 km/h, a średnie spalanie wg. producenta może spaść nawet poniżej 4 l/100 km. Jest też bardzo ciekawa odmiana GTD z silnikiem 2.0 TDI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Spalanie przekracza już 5 l/100 km, ale za to osiągi są świetne tj. w 7,1 sekundy w sprincie do setki i 245 km/h prędkości maksymalnej.

Dla najbardziej wymagających jest kultowa już wersja GTI z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM, ale na szczycie oferty jest wersja R z tym samym motorem, ale generująca aż 320 KM i 420 Nm momentu obrotowego. W tym modelu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 sekundy a prędkość maksymalna to 250 km/h. Dla tych, którzy chcą spróbować elektromobilności jest wersja hybrydowa PHEV z silnikiem 1.4 TSI o mocy systemowej 204 KM lub 245 KM w odmianie GTE. Jak widać, jest w czym przebierać!

Używany Volkswagen Golf VIII. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka
Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji. Volkswagen

Volkswagen Golf VIII to wciąż świeże i jak do tej pory niesprawiające problemów auto, które nie doczekało się (na szczęście) żadnych znanych problemów czy trapiących go usterek. Sprawdzona technologia nie sprawia niespodzianek, ale to nie oznacza, że Golf VIII jest bez wad. Trapią go problemy z elektroniką i systemem info-rozrywki, szczególnie z początkowych lat produkcji. Warto sprawdzić, czy system był kiedykolwiek aktualizowany. Jeśli były przeprowadzane regularne aktualizacje, problemy będą sporadyczne. Warto również sprawdzić stan wnętrza, bowiem delikatne plastiki, szczególnie wokół ekranów mogą nosić znaczne ślady zużycia.

Jak kształtują się ceny używanych egzemplarzy? Są bardzo zróżnicowane w zależności od wersji czy konfiguracji. Za około 95 000 złotych znajdziemy model z 2021 roku z przebiegiem około 50 000 kilometrów i w wersji z silnikiem 2.0 TDI. Egzemplarz z 2020 roku w wersji z silnikiem 1.0 TSI i przebiegiem 120 000 kilometrów to koszt około 80 000 złotych.

Używany Volkswagen Golf VIII. Podsumowanie

Na rynku wtórnym istnieje ogromna różnorodność wyboru, co sprawia, że znalezienie dwóch identycznych egzemplarzy jest wyzwaniem. Dostępna jest szeroka gama kolorów, możliwości konfiguracji są praktycznie nieograniczone, a dodatkowe wyposażenie dostępne jest w bogatej ofercie. Co najważniejsze, na rynku można znaleźć wiele różnych jednostek napędowych. Dlatego, jeśli ktoś poszukuje nowoczesnego samochodu w klasycznym wydaniu hatchback lub kombi, może to być jedna z najlepszych opcji.

Używany Volkswagen Golf VIII zalety:

  • kilka wersji nadwoziowych do wyboru (w tym uterenowiona Alltrack) i sporo wariantów wyposażenia;
  • szeroki wybór jednostek napędowych – od spokojnych i oszczędnych po dynamiczne i emocjonujące;
  • bardzo wysoki komfort podróży, ale i dobre prowadzenie;
  • całkiem nieźle wykonane i wyposażone wnętrze;
  • niezła funkcjonalność i pojemny bagażnik w wersji kombi.

Używany Volkswagen Golf VIII wady:

  • trzeba mieć szczęście, żeby znaleźć ciekawą konfigurację (zazwyczaj jest szaro i ponuro);
  • niewielki postęp w stosunku do poprzednika, jeśli chodzi o przestrzeń.

Używany Volkswagen Golf VIII opinie:

Krystyna z Włocławka
Volkswagen Golf VIII to auto, które mnie zachwyciło. Jest bardzo wygodne i przestronne, co jest szczególnie ważne podczas dłuższych podróży. Wnętrze jest bardzo dobrze zaprojektowane, a materiały użyte do wykończenia są niezłej jakości. Bardzo podoba mi się też design samochodu, który jest elegancki i nowoczesny. Napęd jest bardzo płynny i dynamiczny, a skrzynia biegów działa bez zarzutu. To auto to prawdziwy przykład niemieckiej jakości i solidności. Dla czteroosobowej rodziny – kombi jest idealne.

Fabian z Lęborka
Mój Volkswagen Golf VIII to jeden z najlepszych samochodów, jakie kiedykolwiek miałem. Auto jest bardzo łatwe w prowadzeniu i oferuje dużo frajdy z jazdy. Silnik 1.5 TSI działa bardzo cicho i niezwykle płynnie. Wnętrze jest przestronne i wygodne, a obsługa systemu multimedialnego jest bardzo intuicyjna, choć wymaga przyzwyczajenia. Odczucia z jazdy są bardzo pozytywne, a auto zachowuje się bardzo stabilnie i pewnie na drodze. Jestem bardzo zadowolony z zakupu i polecam ten samochód każdemu.

Maciej z Konstancina
Volkswagen Golf VIII to auto, które zaskoczyło mnie pozytywnie. Jest bardzo wygodne i oferuje dużo miejsca, zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów. Wnętrze jest bardzo nowoczesne i funkcjonalne, a materiały użyte do wykończenia są wysokiej jakości. Silnik działa bardzo cicho i płynnie, a skrzynia biegów działa bez zarzutu. Jazda tym autem jest bardzo przyjemna, a auto zachowuje się bardzo stabilnie i pewnie na drodze. Jest to auto, które polecam każdemu, kto szuka wygodnego i funkcjonalnego auta z niemieckim rodowodem dla niewielkiej rodziny z małym dzieckiem.

Wybrane jednostki napędowe w Volkswagen Golf VIII:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.0 TSI

999 ccm

110 KM

200 Nm

202 km/h

10,2 s

5,3 l/100km

121 g/km

1.5 TSI EVO

1498 ccm

150 KM

250 Nm

224 km/h

8,5 s

4,8 l/100km

110 g/km

2.0 TSI (GTI)

1984 ccm

245 KM

370 Nm

250 km/h

6,2 s

7,4 l/100km

168 g/km

2.0 TSI (R)

1984 ccm

320 KM

420 Nm

250 km/h

4,7 s

7,8 l/100km

177 g/km

2.0 TDI

1968 ccm

150 KM

360 Nm

223 km/h

8,8 s

4,6 l/100km

121 g/km

2.0 TDI

1968 ccm

200 KM

400 Nm

229 km/h

7,1 s

5,6 l/100km

148 g/km

1.4 TSI PHEV (GTE)

1395 ccm

204 KM

b.d.

220 km/h

7,4 s

0,9 l/100km

33 g/km

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policyjny dron obserwował zachowania kierowców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używany Volkswagen Golf VIII (2020-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska