Tiguan został zbudowany na płycie golfa, ale jest to zupełnie inny pojazd. Ma on spełniać zarówno funkcje pojazdu terenowego jak też miejskiego. Mierzy 440 cm długości, prawie 181 cm szerokości i 168 cm wysokości.
Wymiary te świadczą, że czterech, a nawet pięciu pasażerów będzie podróżowało w przyzwoitych warunkach.
Ćródłem napędu tiguana będą najnowocześniejsze silniki, jakie ma obecnie Volkswagen. Podstawowy benzynowy o pojemności 1,4 litra TSI ma nie tylko turbosprężarkę, ale też kompresor i moc 150 KM. Jeszcze większą mocą może pochwalić się silnik 2.0 TSI, który będzie występował w wersjach od 170 do 200 KM.
Zwolennicy diesli będą mogli wybierać spośród dwóch odmian. O mocy 140 i 170 KM. I tu absolutna rewelacja. Zamiast głośnych i drogich pompowtryskiwaczy motory te są zasilane w systemie common-rail.
Tiguan będzie oferowany w kilku wariantach nadwozia, różniących się nieco stylistyką i pasem przednim. Ponadto samochód dostępny będzie również w wersji z napędem na cztery ja też dwa koła. W Niemczech sprzedaż tiguana już się rozpoczęła.
W Polsce auto będzie można zamawiać jeszcze w listopadzie. Wersja podstawowa, a więc z silnikiem o mocy 150 KM, ma kosztować mniej niż 100 tysięcy złotych. Pierwsze auta trafią do klientów w styczniu 2008 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?