W Zielonej Górze przybędzie tras rowerowych

Redakcja
Miłośnik jazdy na rowerze Andriej Kotin czeka na nowe ścieżki z niecierpliwością. Ale i na remont tej na ul. Wojska Polskiego, gdzie lampy wyrastają na środku trasy. - Bo przecież to absurd! - stwierdza.
Miłośnik jazdy na rowerze Andriej Kotin czeka na nowe ścieżki z niecierpliwością. Ale i na remont tej na ul. Wojska Polskiego, gdzie lampy wyrastają na środku trasy. - Bo przecież to absurd! - stwierdza. Mariusz Kapała
Udostępnij:
Ponad 2,5 mln zł wyda w tym roku miasto na ścieżki rowerowe. Nowa trasa połączy Jagodową z Wrocławską. Z ul. Reja popedałujemy w stronę ronda PCK. - Fajnie, ale potrzebny jest budżet rowerowy - mówi Robert Górski.

Czy mieszkańcy mają wpływ na budżet? W Winnym Grodzie tak. Prezydent Janusz Kubicki przekazał do ich dyspozycji 3 mln zł. Do magistratu wpłynęło ponad 600 wniosków. Wybrano 117 pomysłów i poddano je pod głosowanie. Zielonogórzanie oddali ponad 11 tys. głosów. Najbardziej skuteczni okazali się rowerzyści. W tym roku przybędzie kilka ścieżek rowerowych. Projekt na budowę 830-metrowej trasy pieszo- rowerowej przy ul. Krępowskiej już jest. Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg. Koszt - 700 tys. zł. Pod koniec września ścieżka będzie gotowa.

Więcej przeczytasz w piątek (31 maja) w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej" dla Czytelników z Zielonej Góry i okolic

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

A może by w końcu zrobić przegląd i zająć się uzupełnianiem oznakowania ścieżek rowerowych (np.Sulechowska - w zasadzie każde skrzyżowanie odwołuje znak począteku ścieżki).

Warto by też pomyśleć co rowerzysta ma zrobić jak się ścieżka kończy (np. Sulechowska - oba kierunki, zarówno przed rondem jak i przed wiaduktem).

Może policja powinna się zająć rowerzystami, którzy wiadukt na Sulechowskiej przejeżdżają po wąskim chodniku, a także tymi, którzy przejeżdżają przez przejścia dla pieszych.

 

Ulica Zdrojowa - czy to jest wogóle ścieżka dla rowerów?

G
Gość
tom- tylko szkoda.ze.najczesciej te sciezki nie tworza jakiejs zamknietej sieci a sa jedynie odcinkami.. troche tu troche tam.. w konsekwencji i tak wole jechac ulica niz ciagle skakac z jednej.strony jezdni na druga lub w.kolko zjezdzac.na ulice bo nagle.sciezka.sie konczy.. no ale.dobrze ze w ogole powstaja ;-)
G
Gość
w artykule musi byc blad. cena kompleksowego wykonania m2 wylozonego kostka o gr 6 mm, nie przekracza.100zl. co daje ok. 70 a nie 700tys.. autostrada ma kilkukrotnie wiecej warstw i jest projektowana na ogromne obciazenia w porownaniu ze sciezka.:-)
t
tom

Zawsze przed wyborami ścieżek rowerowych przybywa  ;)

J
Ja

Pomyłka. Założyłem 0,7 mln za kilometr a ścieżka faktycznie ma 0,83 km. Prawidłowa cena za km ścieżki to 0,83 mln złotych za km.

J
Ja

Ścieżka przy ul. Krępowskiej 843 zł / mb (pytanie czy netto czy brutto). Piękna cena. Budowa 1 km autostrady w Danii kosztuje 5,89 mln euro ~ 23,56 mln zł / km. Biorąc pod uwagę że jest 4 pasmowa; 4 pasy po 3,75 + 2 pobocza szer. 3 m to łączna szerokość nawierzchni asfaltowej wynosi 21 m. 23,56/21 = 1,12 miliona złotych za kilometr AUTOSTRADY W DANII szerokości 1 m. Ścieżka rowerowa szerokości około 1 m w Zielonej Górze = 0,7 miliona złotych. Brawo, po prostu brawo !!!!!

A
AM

rower to zdrowie :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
==============================================
      StrefaKulturalnejJazdy.pl
==============================================
===>> Blog o kulturze polskich kierowców <<===
==============================================

 

Dodaj ogłoszenie