Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wciąż czekamy na wirtualne strony

(bat)
Na początku lipca ma rozstrzygnąć się przetarg na stworzenie witryny internetowej miejskiego urzędu. Tymczasem Zieloną Górę wyprzedzają inne miejscowości.

O oficjalnych stronach internetowych urząd pomyślał na początku ubiegłego roku. Wykupiono domenę www.zielona-gora.pl, a w połowie roku ogłoszono przetarg na stworzenie miejskich stron. W budżecie miejskim zarezerwowano 150 tys. zł na ten cel. Miejska witryna miała pokazać się w sieci w listopadzie. Unieważniono jednak przetarg na inwestycję, bo oferenci zażądali za swoje usługi o wiele większe kwoty niż zarezerwowało miasto. Potem okazało się, że zwycięzcę przetargu pierwotnie wyznaczono i miała nią być firma proponująca kwotę 763,1 tys. zł. W efekcie decyzję unieważniono, zwolniono również z pracy pełnomocnika prezydenta ds. komputeryzacji urzędu. Od tej pory na zarezerwowanej stronie www jest tylko informacja: ciąg dalszy nastąpi wkrótce....

Komputerowe wakacje

Stworzenie miejskiej witryny odłożono do tego roku. Tym razem nie określono, ile pieniędzy miasto może przeznaczyć na wirtualną inwestycję. Z ogłoszeniem przetargu czekano jednak kilka miesięcy. Tymczasem rosła lista miejscowości, które otwierały swoje witryny. W województwie lubuskim oficjalne strony ma już ponad 20 miast i gmin. Wszystko wskazuje na to, że na początku lica wyłonimy wykonawcę zielonogórskiej witryny zapowiada rzecznik zarządu miasta Tomasz Burchardt. Do końca roku większość stron ma być gotowa.
Przetarg na miejską witrynę ogłoszono miesiąc temu, do 2 lipca firmy mogą składać oferty. Wykupiono 30 specyfikacji przetargowych, czyli kontrakt cieszy się sporym powodzeniem.
Największe szanse w przetargu mają firmy, które zaproponują niską cenę (40 proc. sukcesu) i dobrą koncepcję witryny (30 proc. punktacji), ważne będą też warunki gwarancji i aktualizacji stron (20 proc. punktów).

Dla petenta i turysty

Zwycięska firma podpisze z miastem umowę na rok. W tym czasie ma powstać pełny serwis stron. Plany są ambitne. Na pierwszej stronie miasto chce zamieścić herb, logo i hejnał, a ponadto świeże informacje, np. pogodowe. Kolejny dział witryny to miasto w liczbach czyli informacje o mieszkańcach, powierzchni, bezrobociu itp. Będą strony inwestycyjne oferty sprzedaży nieruchomości nie tylko komunalnych. Oddzielną i sporą częścią witryny będzie informator miejski. Znajdą się w nim oferty kin, teatru i ośrodków kultury, wiadomości o instytucjach, bankach, placówkach oświatowych, kościołach, placówkach sportowych i rekreacyjnych, opiece medycznej, rozkład jazdy PKP oraz autobusów PKS i MZK. W informatorze będą też dane turystyczne opis zabytków, oferta noclegowa i baza gastronomiczna.

Www urzędzie

Ważne miejsce w witrynie zajmą oczywiście urząd miasta i rada. Będą tam dane na temat działalności każdego wydziału urzędu, a także informacje, jak, gdzie i z kim załatwiać poszczególne sprawy w urzędowe. Na stronach znajdą się też wzory druków, które można będzie ściągnąć z Internetu, zamiast iść po nie do urzędu. Zarząd umieści też informacje o przetargach organizowanych przez miasto.
W Internecie będzie skład rady, a także zbiór uchwał, które radni przyjęli. Podobnie z uchwałami zarządu. Oznacza to, że całe nasze prawo lokalne, czyli np. podatki komunalne, można będzie znaleźć na tej witrynie mówi T. Burchardt.
Na oficjalnych stronach miejskich będą linki do innych zielonogórskich witryn. Również do stron, które utworzyły sobie miejskie instytucje. Przypomnijmy, że na urzędowy portal nie czekał np. Miejski Zakład Komunikacji, Centrum Biznesu, Palmiarnia.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska