Z miłości do kolarstwa stworzył własną drużynę

Marcin Kaźmierczak
Michał chciał zrzeszyć innych amatorów dwóch kółek w jednej grupie.
Michał chciał zrzeszyć innych amatorów dwóch kółek w jednej grupie. fot. Marcin Kaźmierczak
Głogowianin, Michał Okoński, chcąc zrealizować młodzieńcze marzenia a także zarazić innych swoim hobby, podjął się trudnego przedsięwzięcia, jakim było założenie drużyny kolarskiej.

Kolarstwo dla Michała jest pasją. - Jazda na rowerze pozwala doskonale panować nad kondycją fizyczną. Najważniejsza jednak w tym sporcie jest dla mnie odskocznia od codzienności. Z rowerowego siodełka można podziwiać piękne widok. Pogrążenie się w rytm pedałowania sprawia, że człowiek pomimo zmęczenia fizycznego, odpoczywa psychicznie - opowiada z pasją młody kolarz.

Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyż takich ludzi jest z pewnością więcej. Bohater naszego artykułu dokonał jednak czegoś bardziej spektakularnego. W wieku osiemnastu lat stworzył własną drużynę kolarską.

Pomysł zrodził się latem 2006 roku.- W Polsce panuje przekonanie, że przygodę ze ściganiem należy zaczynać w szkole podstawowej. Dodatkowo zawodowe grupy kolarskie stawiają wyłącznie na wynik. Ja przez swoją inicjatywę chciałem pokazać, że treningi można zacząć w każdym wieku. Uprawianie sportu powinno być powodowane przede wszystkim pasją, nie przymusem. - tłumaczy Michał.
Realizację swych zamiarów głogowianin rozpoczął rok później. Do swojej inicjatywy zaprosił trzech innych cyklistów.

- Początki były trudne. Startowaliśmy praktycznie od zera. Sami szukaliśmy sponsorów wśród miejscowych przedsiębiorców. Klub TC Chrobry Głogów zapewnił nam pomoc w kwestiach organizacyjnych. Dzięki niemu wyrobiliśmy licencje zawodnicze oraz uzyskaliśmy dostęp do obiektów sportowych - relacjonuje pomysłodawca.

W ten oto sposób powstała Chrześcijańska Grupa Kolarska. Nazwa spowodowana jest członkostwem zawodników w różnych wspólnotach ewangelicznych.

- Pomoc w organizowaniu grupy udzielił także Kościół Chrześcijan Baptystów w Głogowie. Dzięki temu wsparciu mogliśmy stworzyć nasze pierwsze drużynowe stroje.

Głównym sponsorem został znany portal o tematyce kolarskiej.

- Stało się to za sprawą postu, który zamieściłem na forum internetowym. Traf chciał, że przeczytał go właściciel portalu, również wielki sympatyk kolarstwa. Zgodził się wesprzeć grupę w formie materialnej jak i medialnej - opowiada Michał i od razu dodaje - To był milowy krok w budowaniu drużyny.

- Przez pierwsze dwa lata grupa liczyła pięć osób. Przełom nastąpił w obecnym roku, kiedy dołączyło do nas dziesięciu nowych kolarzy w tym zawodnika startującego w zawodach triathlonowych. Jeżdzą u nas zarówno nasto- jak i czterdziestolatkowie - mówi twórca ekipy.

- Cieszę się, że z młodzieńczych nieskromnych planów powstała inicjatywa skupiająca fanów dwóch kółek z całej Polski- kończy Michał.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.