Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZUS ostrzega przed oszustami. Chodzi o tzw. spoofing telefoniczny. "Oszuści podszywają się pod wybrany numer lub instytucję"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Rzeczniczka apeluje, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS.
Rzeczniczka apeluje, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS. Lukasz Gdak/ Polska Press
ZUS ostrzega przed oszustami wykorzystujący tzw. Spoofing. Oszuści podszywają się pod wybrany numer lub instytucję, z której rzekomo telefonują. - W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów w tym także pod ZUS - przestrzega przedstawicielka Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

W przesłanym komunikacie ZUS ostrzega przed oszustami wykorzystujący tzw. Spoofing. - Polega to na tym, że oszuści podszywają się pod wybrany numer lub instytucję, z której rzekomo telefonują i chociaż telefon odbiorcy wyświetla taką informację o dzwoniącym lub piszącym wiadomość, w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny – tłumaczy Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku, cytowana w przesłanym komunikacie.

Ekspertka wyjaśnia, że w ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów w tym także pod ZUS.

Potwierdzenie zmiany numeru telefonu

Rzeczniczka dodaje, że w ostatnich dniach wpłynęły do Zakładu zgłoszenia z informacją, że telefonował do nich ktoś z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00- taki numer miał się wyświetlać na telefonie klienta.

- W czasie rozmowy osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu - mówi Kowalska-Matis.

Konsultanci ZUS nie dzwonią w takich sprawach

Przedstawicielka Zakładu wyjaśnia, że konsultanci infolinii ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS czy zmiany numerów telefonów w bankach.

- Zgodnie z naszymi standardami w sytuacji, kiedy jest konieczność kontaktu pracownika ZUS z klientem, nasi konsultanci przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko oraz przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem, które wcześniej zostało zadane przez klienta – zapewnia.

Zaznacza, że "połączenia te mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta. Nie zmieniamy tą drogą ani numeru telefonu ani innych danych identyfikujących, służących do uwierzytelnienia klienta w systemie".

Rzeczniczka apeluje, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska