Blokowanie to za mało, a jak działają oszuści?
Z zasady zablokowanie numeru nic nie da. Dlaczego? Telemarketerzy dysponują wieloma aparatami telefonicznymi i technicznie zablokowanie wszystkich byłoby niemal niemożliwe lub niezwykle uciążliwe. Często więc jesteśmy obiektem usilnych prób nawiązania kontaktu, co też wykorzystują oszuści. Jak? Wpierw przy zwykłym telefonie podstępem poznają nasze dane osobowe, a kilka dni później dzwonią, aby przy użyciu tych samych danych podszyć się pod pracownika banku. A jak walczyć z telemarketerami? Jak uniknąć kolejnych telefonów?
ZOBACZ TAKŻE:
Tak ocalisz swoje oszczędności!
Fiskus może zablokować Ci konto. O tych podatkach na pewno nie słyszałeś!
Wycofanie zgody na marketing!
Absolutną podstawą pozbycia się problemu telemarketerów jest wycofanie zgodny na marketing podczas rozmowy. Wiąże się to z faktem, że na samym starcie rozmowy telemarketer powinien dopełnić obowiązku informacyjnego opisanego w art. 14 RODO. Inaczej mówiąc, dzwoniący musi przedstawić dane administratora danych osobowych, źródło pozyskania tych informacji, a także o prawach przysługujących w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Warto przypomnieć o tym telemarketerowi, gdyż zwykle ci o tym zapominają. Co więcej, wtedy też możemy powiedzieć, że nie wyrażamy zgody na przetwarzanie danych osobowych.
ZOBACZ TAKŻE:
Tak ocalisz swoje oszczędności!
Fiskus może zablokować Ci konto. O tych podatkach na pewno nie słyszałeś!
Prawo dostępne dzięki RODO
Jeśli skorzystamy z prawa do przetwarzania naszych danych osobowych, administrator będzie musiał zaprzestać tego działania. Jeśli tego nie zrobi, naruszy przepisy o ochronie danych osobowych, a to może skutkować nawet odpowiedzialną przed wymiarem sprawiedliwości. Opłaca się złożyć skargę?
ZOBACZ TAKŻE:
Tak ocalisz swoje oszczędności!
Fiskus może zablokować Ci konto. O tych podatkach na pewno nie słyszałeś!
Czy warto składać skargę?
Na koniec powinniśmy pamiętać o tym, że przetwarzanie danych zgodnie z prawem jest po stronie administratora. Przy złożeniu przez nas skargi to właśnie administrator ma obowiązek udowodnić, że w ogóle ma prawo do podjęcia kontaktu z nami.
ZOBACZ TAKŻE:
Tak ocalisz swoje oszczędności!
Fiskus może zablokować Ci konto. O tych podatkach na pewno nie słyszałeś!