MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Citroen podał ceny nowego C5

(wak)
Z zewnątrz nowy C5 jest bardzo podobny do flagowej limuzyny Citroena, czyli C6
Z zewnątrz nowy C5 jest bardzo podobny do flagowej limuzyny Citroena, czyli C6 fot. Citroen
W segmencie D, a więc w Polsce chyba najbardziej prestiżowym, robi się prawdziwy tłok. Do sprzedaży trafi niebawem nowe C5.

Przypomnijmy, że niedawno debiutowała nowa laguna oraz audi A4. Natomiast na horyzoncie już czają się nowe: honda accord, mazda 6 i opel vectra pod nazwą insygnia.

Na razie C5 wyprzedziła konkurentów. W najtańszej wersji auto to będzie w Polsce kosztowało od 79.990 zł za model z benzynowym silnikiem 1,8 litra o mocy 127 KM. Cena wydaje się zaskakująco wysoka. Za najdroższy model z dieslem 2,7 HDi o mocy 208 KM zapłacimy aż od 155,4 tys. zł.

Jaki jest nowy citroen?

Z zewnątrz bardzo podobny do prestiżowej limuzyny Citroena, czyli C6. Auto zbudowano zresztą na tej samej płycie podłogowej. To sprawia, że wewnątrz nowa ,,piątka'' będzie jednym z bardziej pojemnych aut. Nie tylko czterech ale nawet pięciu pasażerów ma szansę podróżowania w dobrych warunkach.

Miejsce kierowcy przywodzi na myśl kokpit samolotu. Większość przełączników sterujących trafiła na kierownicę z nieruchomym centrum. Przypomina tę z modelu C4. Auto wyposażono w systemy wspomagające bezpieczeństwo jazdy. Wymieńmy tu chociażby alarm włączający się, gdy auto przejedzie ciągłą linię czy też dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe.

Kilka silników

Podstawowymi jednostkami napędowymi będzie 1,6 litrowy diesel HDi o mocy 110 KM i momencie obrotowym 240 Nm oraz 1,8 litra benzynowy o mocy 127 KM, przy momencie obrotowym 170 Nm.

Co ważne, wersje z najmniejszymi silnikami pojawią się z tradycyjnym zawieszeniem, natomiast wynalazek Citroena, a więc zawieszenie hydropneumatyczne trafi tylko do droższych modeli.

Wydaje się to dobrym kompromisem. Wielu zmotoryzowanych boi się tego rozwiązania i wybiera zawieszenie wielowahaczowe, które doskonale sprawdza się na naszych drogach.

Z innych silników, jakie będą dostępne w C5 wymieńmy jeszcze: benzynowy 2,0 litra o mocy 143 KM oraz diesle: 2,0 HDi o mocy 138 KM oraz 2,2 HDi o mocy 173 KM. Wszystkie diesle wyposażone zostały w filtr cząstek stałych. Dzięki temu spełniają wyśrubowane normy emisji spalin.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska