Na szczęście wspomniane obostrzenie dotyczy jedynie aut z silnikami diesla, natomiast w przypadku jednostek benzynowych nic się nie zmienia. Na razie.
Przypomnijmy, że od 1 stycznia 2008 roku w Berlinie i kilku innych miastach niemieckich wprowadzono tzw. strefy ochrony środowiska. W stolicy Niemiec obszar strefy znajduje się w obrębie kursowania szybkiej kolejki S-Bahn, a jego granice oznaczono specjalnym znakiem: Umwelt - ZONE.
Do wspomnianej strefy mogą wjechać jedynie auta posiadające żółte, czerwone lub zielone plakietki. To jaką plakietkę przydzielono danemu pojazdowi, zależy od stopnia emisji spalin. Najogólniej w przypadku normy Euro 2 była to czerwona plakietka, Euro 3 - żółta a Euro 4 i 5 plakietka zielona. Auta, które spełniały jedynie normę Euro 1, a więc wyprodukowane w przypadku jednostek benzynowych przed 1993 rokiem a diesla - przed 1997 rokiem nie dostały żadnej plakietki, a więc ich wjazd do strefy był zakazany.
Od stycznia 2010 roku w przypadku silników diesla, do strefy będą mogły wjechać tylko samochody oznaczone zieloną plakietką. Pozostałe muszą być zaparkowane wcześniej. Jeśli tak się nie stanie kierowcy grozi mandat w wysokości 40 euro. Ograniczenia te dotyczą zarówno aut niemieckich jak też polskich. W praktyce oznacza, to, że auta z silnikami zasilanymi olejem napędowym, a wyprodukowane przed 2006 rokiem, do strefy nie będą mogły wjechać. Normę Euro 4 spełniają najczęściej pojazdy z datą produkcji po 1 stycznia 2006 roku.
Niemcy nie ukrywają, że planują dalsze obostrzenia, a tym razem dotkną one pojazdów zasilanych silnikami benzynowymi.
Czytaj też: Ma to być najnowocześniejszy port lotniczy Europy i największy port Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?