Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Drugi model verso - po liftingu i z nowymi silnikami

Czesław Wachnik
Z zewnątrz verso jest najbardziej podobne do poprzedniego modelu corolli
Z zewnątrz verso jest najbardziej podobne do poprzedniego modelu corolli fot. Bartłomiej Kudowicz
Toyota pokazała pierwszą wersję corolli verso w 2001 roku. Była to odpowiedź na pojawienie się na rynku takich aut jak renault megane scenic czy ford focus max.
Z zewnątrz verso jest najbardziej podobne do poprzedniego modelu corolli
Z zewnątrz verso jest najbardziej podobne do poprzedniego modelu corolli fot. Bartłomiej Kudowicz

Z zewnątrz verso jest najbardziej podobne do poprzedniego modelu corolli
(fot. fot. Bartłomiej Kudowicz)

Teraz mamy drugi model verso, po liftingu i z nowymi silnikami.

Verso to auto kompaktowe, z wydłużonym rozstawem osi, o sporej wielkości bagażniku, który w razie potrzeby możemy wykorzystać na zamontowanie dwóch dodatkowych siedzeń. Wtedy autem może podróżować nawet siedem osób.

Trochę ravki, trochę avensisa

Długość verso wynosi 436 cm, szerokość 177 cm, wysokość 166 cm a rozstaw osi 275 cm.

Uwagę zwraca szczególnie duży rozstaw osi. To dzięki niemu wewnątrz jest siedem miejsc, pięć pełnowymiarowych i dwa dodatkowe. Jeśli są zbędne, fotele możemy złożyć w podłodze. Wtedy zostaje bagażnik o pojemności 397 litrów. Po złożeniu trzech foteli i pozostawieniu tylko dwóch dla kierowcy i pasażera obok, bagażnik rośnie do 1.563 litrów. Duży rozstaw osi gwarantuje też pasażerom wysoki komfort jazdy.

Deska rozdzielcza verso, z wyraźnie wyodrębnionym środkowym kokpitem, jest jakby połączeniem stylu avensisa i rav4. Kierowca ma przed sobą trzyramienną kierownicę, trzy zegary z centralnie położonym i największym szybkościomierzem, mniejszym obrotomierzem i jeszcze mniejszym pokazującym zawartość zbiornika paliwa.

Na prawo mamy konsolę z klimatyzacją, nawigacją i kilkoma przyciskami sterującymi.

Nowości jest więcej. Wspomnijmy jeszcze o kamerach, które pozwalają na dokładnie widzenie co się dzieje wokół pojazdu, karcie zastępującej tradycyjne kluczyki oraz systemach zwiększających bezpieczeństwo np. kontroli trakcji (TCR) czy stabilności pojazdu (VSC).

Moc do 177 KM

Obecnie verso jest oferowane z czterema silnikami do wyboru. Dwa benzynowe to: 1,6 litra o mocy 110 KM i 1,8 litra o mocy 129 KM. Natomiast diesle to 2,2 litra common rail o mocy 136 lub nawet 177 KM.

Szczególnie jednostki benzynowe nie porażają mocą, ale jednak zapewniają przyzwoite osiągi. Już w wersji 1,6 litra verso osiąga prędkość 175 km/godz., a setkę po 12,7 sekundach. Verso zostało wyposażone chyba we wszystkie elementy, które decydują o bezpieczeństwie. W aucie znajdziemy 9 poduszek powietrznych, w tym osłaniające kolan, kurtyny powietrzne oraz system ABS z EBD (rozkład siły hamowania).

Testowane przez nas verso miało silnik diesla 2,2 litra o mocy 136 KM. Okazał się on zaskakująco dynamiczny i cichy. Wyposażony w system common rail pozwalał na sprawne przyspieszanie, zarówno po drogach miejskich jak też na autostradzie. W verso siedzi się znacznie wyżej niż w tradycyjnych kompaktach. Stąd początkowe obawy, szczególnie w trakcie pokonywania zakrętów.

Tymczasem okazuje się, że jest to auto stabilne i zadowoli nawet osoby lubiące szybką jazdę. Dodajmy, że verso w najtańszej wersji kosztuje od 73.100 zł, natomiast w przypadku siedmiu siedzeń od 83.100 zł. Za testowany model z silnikiem diesla 136 KM trzeba natomiast zapłacić od 95.200 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska