SILNIKI
SILNIKI
Gama silników obejmuje siedem jednostek napędowych - trzy benzynowe oraz cztery silniki diesla. Najmniejszym silnikiem montowanym w bravo jest 1,4-litrowy silnik benzynowy 16v o mocy 90 KM (cena auta - 47.990 zl), najsłabszy diesel ma moc 105 KM i pojemność 1,6 l.
Najmocniejsze jednostki napędowe to 150-konny silnik benzynowy 1,4 Turbo T-JET (od 59990 zł) oraz 1,9 litrowy diesel o mocy 150 KM (cena - od 74.990 zł).
Auto zużywa średnio 6,7 l benzyny lub 4,9 l oleju napędowego na 100 km.
Fiat Bravo to model, w którym włoski producent popuścił wodze fantazji. Samochód robi wrażenie zarówno wyglądem, jak i podczas przyspieszania na szosie.
Auto z zewnątrz nawiązuje do uznanych modeli - Grande Punto, Maserati czy też... Alfa Romeo. Jednym zdaniem - to ta sama dobra włoska stylistyka, która wygrywa nagrody na całym świecie i zwraca uwagę na ulicy.
Wnętrze
Wskaźniki umieszczone są głęboko w chromowanych obramowaniach. Kokpit nawiązuje do sportowego stylu, jest nieco bardziej "zakręcony" niż oszczędne i stonowane wnętrze grande punto czy linea.
Samochód w środku sprawia wrażenie młodzieżowego. Jeszcze bardziej agresywną stylistykę i więcej skórzanych obszyć na dźwigniach i gałkach spotkamy w wersji Sport, dostępnej ze 150-konnymi silnikami.
Na tylnej kanapie nie jest ciasno, choć wysokie osoby pewnie wolałyby mieć więcej miejsca na nogi. Jednak coś za coś - Fiat za to daje nam do dyspozycji 400-litrowy bagażnik, powiększany poprzez złożenie tylnej kanapy do 1.175 litrów. Rozstaw osi, który wynosi 2.600 mm utrzymuje Bravo w czołówce swojej klasy.
Jazda
Testowaliśmy wersję Active Dynamic z silnikiem diesla 1,6 Multijet i mocy 105 KM (kosztuje 65.990 zł).
To najsłabszy diesel przewidziany dla Fiata Bravo, jednak trudno byłoby mówić, że brak mu mocy - samochód zachowuje się dynamicznie i mimo swojej masy (1.320 kg) rozpędza się chętnie. Zmiany biegów dokonujemy przez sześciobiegową ręczną przekładnię, która pracuje sprawnie i bez zarzutu.
Zawieszenie jest dosyć miękko zestrojone, co przy wysokich prędkościach może powodować kołysanie na nierównościach, ale to bujanie jest niewielkie i do zaakceptowania.
Bravo jest nieco głośniejszy w środku niż linea czy punto. Nadal jednak, auto w swojej klasie trzyma wysoki poziom, jeżeli chodzi o odizolowanie pasażerów od niepożądanych dźwięków.
Szczególnie pochwalić trzeba jazdę pozamiejską na wyższych biegach - szóste przełożenie nieco wycisza silnik i podróż staje się bardziej komfortowa. Przy niższych biegach, diesel daje o sobie znać.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?