Rzeczniczka lubuskiej policji nadkom. Agata Sałatka wyjaśnia, że nie może jeszcze podawać żadnych informacji o kandydatach. - Procedura konkursowa jest w trakcie - tłumaczy. Z tego powodu policja nie chce podać nawet miejscowości czy województwa, z jakiego napłynęły oferty.
O wiele rozmowniejsi są za to policjanci. Ci są przekonani, że w fotelach komendantów miejskich zasiądą współpracownicy obecnego szefa lubuskiej policji gdzieś z Dolnego Śląska. W kuluarach zielonogórskiej komendy mówi się między innymi o kandydacie z Bolesławca lub nawet z Opola. Z Dolnego Śląska ma też przeprowadzić się nowy szef gorzowskiej jednostki.
Za szybkie zmiany
Zdaniem policjantów, "wymiany" komendantów są za szybkie. - Szef powinien rządzić jednostką cztery lub pięć lat, tylko wtedy może udowodnić, że coś zrobił i można go rozliczyć - wyjaśnia policjant z Zielonej Góry. \
Tymczasem bywało i tak, że komendant nie dotrwał pół roku. Tak było na przykład w Zielonej Górze. Ustępujący szef jednostki wszedł na stanowisko, z którego komendanta zdjęto po kilku miesiącach.
- Problemem jest też fakt, że ściąga się "plecaka" z innego województwa, który przez przynajmniej pół roku uczy się jednostki i specyfiki regionu - wskazuje problem inny zielonogórski policjant. Dodaje, że jak już "plecak" zapozna się z charakterem miasta to... musi odejść.
Zdaniem funkcjonariuszy pracujących na ulicach, taka sytuacja powoduje brak stabilizacji w dowództwie. - Przyjdzie nowy ze swoją wizją dowodzenia, wprowadza szybko zmiany. Za chwilę zjawia się inny komendant i znowu wymyśla coś nowego - podkreślają policjanci. Ich zdaniem, żadna z opcji nie jest w stanie się sprawdzić, bo nie ma na to czasu.
Wkrótce rozwiązanie
Wstępna weryfikacja dokumentów kandydatów na szefa gorzowskiej policji odbędzie się w czwartek (26 marca). Dokumenty zostaną sprawdzone pod względem formalnym. 31 marca odbędą się testy z wiedzy oraz rozmowy kwalifikacyjne.
Do 31 marca przyjmowane będą dokumenty chętnych do objęcia fotela szefa zielonogórskiej policji.
Od kandydatów na szefów komend miejskich oczekuje się dyplomu studiów menedżerskich i doświadczenia zawodowego w zarządzaniu ludźmi. Komisja konkursowa zwróci uwagę na autoprezentację kandydata podczas rozmowy. Przyjrzy się koncepcji pracy na stanowisku szefa policji. Prześwietli dotychczasowy przebieg pracy zawodowej oraz jej efekty. Ważny będzie również wyniki testu z wiedzy zawodowej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?