Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Laureaci konkursu Lubuski Lider Biznesu. Bokaro z Gorzowa Wlkp.

Stefan Cieśla 95 722 57 72 scieś[email protected]
- Stale musimy uważać na konkurencję, która walczy jak my o każdego klienta. Chodzi zwłaszcza o sklepy internetowe, które wchodzą coraz mocniej na rynek i mają tanią ofertę - mówi Jerzy Szeligowski, współwłaściciel Bokaro w Gorzowie (fot. Bogusław Sacharc
- Stale musimy uważać na konkurencję, która walczy jak my o każdego klienta. Chodzi zwłaszcza o sklepy internetowe, które wchodzą coraz mocniej na rynek i mają tanią ofertę - mówi Jerzy Szeligowski, współwłaściciel Bokaro w Gorzowie (fot. Bogusław Sacharc
Firma Bokaro zajęła 3. miejsce w grupie przedsiębiorstw mikro w drugiej edycji konkursu Lubuski Lider Biznesu. Zatrudnia tylko siedem osób. Ale w dziesięciu salonach na terenie kraju, współpracuje z nią jeszcze 200 osób. I na tym nie koniec ekspansji przedsiębiorstwa.

Bokaro od prawie 15 lat sprzedaje płytki ścienne i podłogowe, a także ceramikę i armaturę sanitarną. W centrali i w każdym z salonów pokazuje w fachowo zaaranżowanych ekspozycjach, jak te płytki mogą wyglądać na ścianach czy podłodze, jakie można zainstalować umywalki, sedesy czy kabiny prysznicowe z hydromasażem, aby łazienki wyglądały jak w amerykańskich filmach. Każdy klient może zresztą z zatrudnionym w salonie projektantem wnętrz, indywidualnie urządzić własną łazienkę.

- W końcu minionego roku otworzyliśmy oddział we Wrocławiu, a w tym roku w Łodzi i Gdańsku. Przymierzamy się do kolejnego oddziału w Trójmieście, bo napędzają nam one obroty i sprzedaż w firmie - mówi Jerzy Szeligowski, współwłaściciel Bokaro. Nie ukrywa, że rozwój firmy, nowe placówki i powiększanie sieci sklepów i hurtowni stale zaopatrujących się w Bokaro, to odpowiedź na kryzysowe zjawiska w gospodarce w minionych miesiącach. - Nasi odbiorcy to w 40 proc. klienci indywidualni. Reszta to developerzy i firmy budowlane i właśnie z powodu przysiadu budownictwa mieszkaniowego, ci najwięksi klienci zmniejszyli zakupy. Dlatego padło w kraju wiele takich jak nasza firm. Ale nam udało się przetrwać i wejść na nowe rynki - cieszy się Szeligowski.

Aby ułatwić i usprawnić współpracę z ponad 500. sklepami i hurtowniami, Bokaro zainwestowało prawie 800 tys. zł w swego rodzaju sklep internetowy, tyle że z wyższej półki zarządzania firmą. - Uruchomiliśmy platformę cyfrową, do której każdy stały klient ma dostęp za pomocą specjalnego kodu. Na tej platformie może sprawdzić, co mamy w naszych hurtowniach i salonach, zamówić towar, a potem rozliczyć elektronicznie transakcję. My też wiemy co i jak się sprzedaje, co zamówić u dostawców, jak wyglądają na bieżąco zapasy magazynowe. Księgowość nie produkuje już papierowych dokumentów, bo wszystko rozliczane jest elektronicznie - informuje Szeligowski.

Za własne pieniądze Bokaro kupił serwer i potrzebny sprzęt komputerowy, zatrudnił firmę, która wdrożyła i przetestowała platformę. Zgłosił ją do dofinansowania przez Unię Europejską, w ramach projektu ,,innowacyjna gospodarka’’. Ma już decyzję o przyznaniu 367 tys. zł dotacji. - Uzyskanie takiej dotacji to prawdziwy koszmar. Nie chodzi o Agencję Rozwoju Regionalnego w Zielonej Górze, która bardzo nam pomogła w realizacji i rozliczeniu projektu, ale o biurokratyczną procedurę - mówi Szeligowski. Pokazuje stos teczek z papierowymi dokumentami, które ,,wyprodukowali’’ w ramach projektu. - System działa od pół roku, ale ciągle nie wiemy, kiedy dostaniemy dotację - twierdzi.

W minionym roku Bokaro sprzedało płytek i armatury łazienkowej za ok. 70 mln zł, odnotowując nawet kilkuprocentowy wzrost wpływów. Bieżący rok zapowiada podobny poziom sprzedaży. Końcówka roku może jeszcze poprawić ten wynik, bo widać rosnący popyt wśród klientów indywidualnych. - Są chętni nawet na nasze luksusowe kabiny prysznicowe z masażem wodnym, kosztujące 40 tys. zł - chwali się Szeligowski.

 

 

ZWYCIĘZCY DRUGIEJ EDYCJI KONKURSU LUBUSKI LIDER BIZNESU

Przedsiębiorstwa mikro (do 9 pracowników):

1. Lubuski Fundusz Poręczeń Kredytowych - Zielona Góra

2. Euro Invest - Gorzów Wlkp.

3. Bokaro - Gorzów Wlkp.

Przedsiębiorstwa małe (10 - 49 pracowników):

1. Ziel-Bruk - Zielona Góra, Gorzów Wlkp.

2. Kostrzyńsko-Słubicka Specjalna Strefa Ekonomiczna - Kostrzyn nad Odrą

    Streamsoft - Zielona Góra

Przedsiębiorstwa średnie (50 - 249 pracowników):

1. Rzeźnictwo Grzegorz Zyguła - Zbąszynek

2. Gotech - Gorzów Wlkp.

3. Zakład wylęgu drobiu Tomasz i Andrzej Sztuder - Dąbie

Przedsiębiorstwa duże (od 250 pracowników):.

1. ICT Poland - Kostrzyn nad Odrą

2. Elektrociepłownia - Zielona Góra

3. Leks - Sulęcin

 

O konkursie

To już druga edycja konkursu Lubuski Lider Biznesu zorganizowanego przez Zachodnią Izbę Przemysłowo-Handlowa i ,,Gazetę Lubuską”, pod patronatem marszałka województwa Marcina Jabłońskiego.

Celem konkursu jest promocja najlepszych firm w naszym regionie.

Firmy były oceniane w czterech kategoriach:

- przedsiębiorstwa mikro (zatrudniające do 9 pracowników)

- przedsiębiorstwa małe (10 - 49 pracowników)

- przedsiębiorstwa średnie (50 - 249 pracowników)

- przedsiębiorstwa duże (od 250 pracowników).

Trzy najlepsze firmy w każdej kategorii nagrodzono statuetkami ,,Lubuskiego Lidera Biznesu” na lata 2010/2011. Wszystkie firmy zakwalifikowane do drugiego etapu konkursu otrzymały certyfikaty. Wyróżnione firmy będą miały prawo przez rok od chwili wręczenia nagród, do wykorzystywania logo Konkursu wraz z tytułem.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska