1/5
1997 ROK...

1997 ROK

Rover 100 - jedna gwiazdka
wyposażenie: poduszka kierowcy

Test wykazał ogólną niestabilność przedziału pasażerskiego i jego podatność na odkształcenia. Przy zderzeniu czołowym na poważne obrażenia narażona została głowa i kolana kierowcy. Natomiast podczas zderzenia bocznego obrażenia klatki piersiowej i brzucha były większe niż te, które dopuszczały ówczesne normy. Generalnie - nadwozie uległo poważnemu zniszczeniu.

Saab 900 - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: dwa airbragi

Zdawałoby się, że masywny Saab 900 przejdzie test z dobrym wynikiem. Tymczasem w zderzeniu czołowym kabina została poważnie naruszona, także z niebezpiecznym przemieszczeniem przegrody silnikowej. Oznaczałoby to poważne obrażenia osób siedzących z przodu. W komentarzu po teście napisano, że sztywne struktury karoserii prawdopodobnie uderzyłyby w kolana kierowcy, powodując znaczne ryzyko urazu kolan, ud i miednicy. Z kolei w zderzeniu bocznym negatywnie oceniono ochronę klatki piersiowej pasażerów.

Rover 600 - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy

Test zderzeniowy pokazał, że kabina Rover 600 tylko w nikłym stopniu zabezpiecza pasażerów. Podczas uderzenia czołowego kierowca został narażony na zagrażające życiu urazy klatki piersiowej oraz brzucha. Poza słabymi strukturami przedziału pasażerskiego zagrożeniem dla kierowcy była kierownica, która została przesunięta do tyłu. Mówiąc prościej - wpadła do kabiny. To wtargnięcie skutkowało dodatkowymi obrażeniami kierowcy w postaci urazów twarzy, a także kolan i miednicy.

Citroen Xantia - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy

W raporcie pozderzeniowym zwrócono uwagę na słabą ochronę głowy i klatki piersiowej kierowcy podczas zderzenia bocznego. Te same części ciała były zagrożone w przypadku zderzenia czołowego, a dodatkowo jeszcze słabo chronione były kolana, uda i miednica. Ponadto do kabiny wpadły pedały. W teście uderzenia bocznego kierowca uderzył głową w słupek między przednimi i tylnymi drzwiami. Jednym słowem - kierowca odniósł obrażenia zagrażające życiu.

BMW 3 E36 - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy, napinacze pasów

Podczas zderzenia czołowego poważnemu naruszeniu uległa kabina, a kierowca odniósł zagrażający życiu uraz klatki piersiowej. Ponadto kierownica została przesunięta do tyłu, stwarzając dalsze ryzyko obrażeń. Dodatkowo sztywne elementy w dolnej części nadwozia stwarzały ryzyko poważnego urazu kolan, ud i miednicy kierowcy. Także test zderzenia bocznego wykazał, że kierowca odniósłby poważne obrażenia.

2/5
1998 ROK...

1998 ROK

Mitsubishi Lancer - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy

Samochód zapewnia słabą ochronę klatki piersiowej kierowcy w teście uderzenia bocznego. Także w zderzeniu czołowym struktura nadwozia tego modelu okazała się niestabilna (m.in. pękła podłoga). Specjaliści Euro NCAP podkreślili za to, że ochrona pieszych była nieco powyżej średniej.

Suzuki Baleno - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: brak

W zderzeniu czołowym kierowca prawdopodobnie poniósłby poważne obrażenia głowy. Z kolei w zderzeniu bocznym ryzykowałby ciężkie obrażenia klatki piersiowej, dlatego druga gwiazdka w ocenie końcowej została skreślona. Specjaliści Euro NCAP napisali w raporcie końcowym, że Baleno nie sprostałby wymaganiom stawianym pojazdom w przypadku zderzeń bocznych.

Hyundai Accent - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa

19 lat temu Akcent zarobił dwie gwiazdki, ale ostatnia gwiazdka została skreślona za niedopuszczalnie wysokie ryzyko urazu klatki piersiowej w przypadku zderzenia bocznego. Ale jednocześnie Accent wypadł zaskakująco dobrze za ochronę pieszych. Była to m.in. zasługa elastycznego zderzaka przedniego

3/5
1999 ROK...

1999 ROK

Nissan Almera - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: poduszka kierowcy, napinacze pasów bezpieczeństwa

Auto otrzymało dwie gwiazdki, ale jedną przekreślono, bo test zderzenia bocznego wykazał niedopuszczalnie wysokie ryzyko urazu klatki piersiowej kierowcy. Z kolei podczas zderzenia czołowego deformacje kabiny narażały kierowcę, a także pasażerów na duże ryzyko obrażeń. Co gorsza, w trakcie testu nastąpiła poważna awaria pasów bezpieczeństwa.

2000 ROK

Fiat Seicento - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: brak

Seicento źle wypadło zarówno w teście zderzenia czołowego, jak i bocznego. W tym drugim wykazano, że kierowca mógł odnieść poważne obrażenia brzucha zagrażające życiu. Co ciekawe, roczne dziecko foteliku miało odpowiednie zabezpieczenia, ale dziecko w wieku 3 lat, także siedzące w foteliku, było już narażone na obrażenia.

2003 ROK
Kia Carnival - dwie gwiazdki
wyposażenie: dwie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa.

W przypadku zderzenia czołowego kierowca ryzykował urazy głowy, klatki piersiowej i nóg, zaś pasażer siedzący z przodu urazy klatki piersiowej. W teście głowa kierowcy i klatka piersiowa uderzyły w kierownicę. Z kolei obrażenia nóg mogły spowodować pedały, które w w wyniku uderzenia wpadły do kabiny. Podkreślono jednak, że odpowiednio zabezpieczone dziecko siedzące w foteliku z tyłu miało duże szanse wyjść z kolizji bez szwanku.

2005 ROK

Chevrolet Matiz - dwie gwiazdki, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: dwa airbragi, napinacze pasów bezpieczeństwa, Isofix z tyłu.

W teście zderzenia czołowego wykazano, iż kierowca, jak i siedzący obok pasażer, mogli odnieść poważne urazy nóg (kolana i uda). Z kolei w teście zderzenia bocznego obrażenia klatki piersiowej kierowcy mogły zagrażać jego życiu. Choć auto było wyposażone w system mocowania fotelika dziecięcego Isofix na tylnym siedzeniu, to jednak oceniono, że nie był on dostatecznie dobrze oznakowany, aby spełnić wymagania Euro NCAP.

2006 ROK

Chevrolet Aveo - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka skreślona
wyposażenie: cztery airbagi, napinacze pasów bezpieczeństwa, Isofix z tyłu.

Lista uszkodzeń po zderzeniu czołowym: nadwozie uległo odkształceniu na spawach, przesunięcie słupków A, kierownica wpadła do kabiny. Dlatego kierowca odniósłby poważne urazy klatki piersiowej. Natomiast potencjalne zagrożenie dla kolan i kości udowych stanowiły elementy deski rozdzielczej. Jako złe oceniono oznaczenie przełącznika dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej pasażera. Także obecność kotwiczeń Isofix w tylnych siedzeniach nie była wyraźnie wskazana.

2007 ROK

Chrysler Voyager - jedna gwiazdka, jedna gwiazdka przekreślona
wyposażenie: cztery airbagi, napinacze pasów bezpieczeństwa, Isofix z tyłu.

Ceniony za funkcjonalność minivan nie zyskał przychylnych opinii Euro NCAP. Eksperci tej organizacji zwrócili uwagę, że Voyager w wersji dla ruchu prawostronnego na w opcji poduszkę kolanową dla kierowcy, podczas gdy wersja dla ruchu lewostronnego nie ma jej w ofercie. Ale w obu wersjach w trakcie testu zderzenia czołowego klatka piersiowa kierowcy uderzyła kierownicę, co niosło za sobą poważne urazy wewnętrzne. Zaś elementy deski rozdzielczej stanowią potencjalne zagrożenie dla kolan kierowcy. Ponadto pojazd wypadł słabo przy zderzeniu bocznym. Powód? Kurtyna powietrzna nie rozlokowała się zgodnie z planem.

4/5
2008 ROK...

2008 ROK

Nissan Navara - jedna gwiazdka przekreślona
wyposażenie: dwa airbagi, napinacze pasów bezpieczeństwa

W komentarzu pozderzeniowym to auto poddano mocnej krytyce. Kabina Navary okazała się niestabilna i nie była w stanie wytrzymać większego obciążenia. Jedna z podłużnic podwozia odpadła po zderzeniu, co mogło się skończyć zmiażdżeniem stóp kierowcy. Ponadto pedał przyspieszenia przemieścił się w głąb kabiny o ponad 20 cm. Elementy deski rozdzielczej stanowiły zagrożenie dla kolan i ud zarówno kierowcy, jak i pasażera. Ochrona klatki piersiowej kierowcy została oceniona jako słaba. Ponadto poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa były wyzwalane z opóźnieniem.

Isuzu D-Max - jedna gwiazdka i jedna gwiazdka przekreślona
wyposażenie: poduszka powietrzna kierowcy

W przypadku tego auta Euro NCAP miało następujące uwagi: słaba ochrona głowy kierowcy, elementy deski rozdzielczej powodowały ryzyko urazu kolan i ud, zarówno kierowcy, jak i pasażerów, wykazano niebezpieczeństwo nadmiernego przemieszczenia się pedału hamulca. Natomiast głowa dziecka umieszczonego w foteliku w tylnej części kabiny była narażona na potencjalny kontakt z elementami wnętrza samochodu. Ponadto obecność kotwiczeń Isofix na tylnych siedzeniach nie była wyraźnie zaznaczona.

Ford Ranger - dwie gwiazdki
wyposażenie: dwie poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa

Zderzenie czołowe wykazało przeciążenie konstrukcji i przedziału pasażerskiego. Słupek A został całkowicie złamany, a kolumna kierownicy oraz pedały wtargnęły do kabiny zagrażając nogom kierowcy. Wykryto niewystarczające ciśnienie w poduszce powietrznej, aby zapobiec zetknięciu głowy z kierownicą. Ochronę klatki piersiowej kierowcy oceniono jako słabą.

2010 ROK

Landwind CV9 - dwie gwiazdki
wyposażenie: dwie poduszki, napinacze pasów bezpieczeństwa


Wyniki zderzenia czołowego wykazały, iż konstrukcja przedziału pasażerskiego była na granicy jej wytrzymałości. Elementy nadwozia zostały wepchnięte do kabiny powodując poważny uraz stóp kierowcy. Struktura deski rozdzielczej stanowiła zagrożenie dla pasażerów. W teście zderzenia bocznego zagrożona była klatka piersiowa pasażerów. Ponadto otworzyły się trzy drzwi. Eksperci nie wystawili też dobrych ocen dla foteli zamontowanych w tym aucie.

2012 ROK

Jeep Compass - dwie gwiazdki
wyposażenie: cztery poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa

W teście zderzenia czołowego elementy deski rozdzielczej stwarzały zagrożenie uszkodzenia kolan i ud, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Auto testowano z opcjonalną boczną poduszką powietrzną. Jednak w uderzeniu bokiem okazało się, że kierowca może odnieść poważne obrażenia klatki piersiowej, nawet przy rozłożonym airbagu. Eksperci Euro NCAP mieli też zastrzeżenia do aktywnych zagłówków.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

To był piknik na 3 Maja! W Gorzowie bawili się nie tylko najmłodsi

To był piknik na 3 Maja! W Gorzowie bawili się nie tylko najmłodsi

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?

Lubuskie Muzeum Wojskowe piknikowo-majówkowo świętuje rocznicę uchwalenia konstytucji

Lubuskie Muzeum Wojskowe piknikowo-majówkowo świętuje rocznicę uchwalenia konstytucji

Zobacz również

W Pałacu Henryków pod Szprotawą możemy zobaczyć najnowsze trendy ślubne

W Pałacu Henryków pod Szprotawą możemy zobaczyć najnowsze trendy ślubne

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?