Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy mitsubishi lancer

(wak)
Wnętrzu też niewiele można zarzucić. Ale też niczym się ono nie wyróżnia.
Wnętrzu też niewiele można zarzucić. Ale też niczym się ono nie wyróżnia. fot. SAMAR
Lancer sportback to pięciodrzwiowy hatchback, najpopularniejsze auto Mitsubishi w Europie. W najtańszej wersji samochód kosztuje od 60.190 zł.

To naprawdę niewiele, tym bardziej, że auto jest wyposażone w silnik benzynowy o mocy aż 143 KM.

Znacznie droższy jest natomiast lancer z silnikiem diesla. Kosztuje 78.990 zł a więc o prawie 19 tys. zł więcej. Tak duża różnica sprawi, że diesel będzie pewnie rzadko kupowany.

Sportowy styl, wygodne wnętrze
Lancer sportback ma 458,5 cm długości i jest o 1,5 cm dłuższy od sedana. Przy tej długości mieści się on pomiędzy europejskimi segmentami C i D, oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem. Z zewnątrz auto sprawia bardzo korzystne wrażenie.

Z przodu dominuje chyba nawet zbyt duża krata wlotu powietrza oraz skośne, średniej wielkości reflektory. Jak w większości aut sportowych, linia nadwozia podnosi się w górę. Z tyłu mamy podłużne lampy oraz spojler. Wszystko to sprawia, że lancer wydaje się zgrabnym i bezpiecznym autem.

Wnętrze też skrojono przyzwoicie. Kokpit jest czytelny a kierowca ma przed sobą dwa sporej wielkości liczniki, prędkościomierza i obrotomierza. Większość przełączników i pokręteł umieszczono tam, gdzie być powinny czyli na środkowej konsoli. Kierownica jest trzyramienna jak zresztą w większości aut.

W lancerze mamy zaskakująco dużo miejsca. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie siedzi się wygodnie.

Z silnikiem Volkswagena

Nadwozie lancera sprawia korzystne wrażenie. Już na pierwszy rzut oka wiemy, że mamy do czynienia z pojazdem o zacięciu sportowym.
(fot. fot. SAMAR)

W standardowym wyposażeniu znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek powietrznych, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem oraz przednie i tylne szyby podnoszone elektryczne.

Kupując sportbacka będziemy mieli do wyboru tylko dwie jednostki napędowe: silnik benzynowy 1.8 litra o mocy 143 KM oraz 2-litrowy diesel o mocy 140 KM. Ten drugi kupiono u Volkswagena. Do wyboru są natomiast trzy rodzaje skrzyń przekładniowych: 5-biegowa manualna, bezstopniowa automatyczna oraz 6-biegowa manualna.

Na razie auta ze znakiem Mitsubishi nie są w Polsce zbyt popularne. Być może zmieni to lancer. Auto jest naprawdę sporej wielkości i oferowane w rozsądnej cenie. Ale to rynek zweryfikuje prawdziwą wartość najnowszego mitsubishi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska