Znane nazwiska gwarantują powodzenie w sprzedaży biletów, które też z tego powodu odpowiednio dużo kosztują. Biznes się kręci. Za ile? Money.pl zadzwonił do managerów artystów jako agencja PR, szykująca koncert. Portal zapraszał wykonawców na zamkniętą imprezę dla 200 osób w Warszawie. Z podawanych cen wyodrębnione jest honorarium, bo oprócz niego płaci się też za obsługę techniczną. W przypadku tych zespołów, które nie mają swoich techników, Money.pl przyjął średnią cenę takiej usługi, czyli około 13-14 tys. złotych. Oto przykładowe stawki:
Koncert Piotra Rubik wyceniany jest (na przykładzie opisanym powyżej) na 150 tys. zł, a honorarium na 140 tys. zł. Występ Budki Suflera na 80 tys. zł, a honorarium na 60. Koncert Maryli Rodowicz kosztuje 80 tys. zł, a honorarium wynosi 50 tys. zł. Za występ T. Love organizator zapłaci 65 tys. zł, a honorarium wynosi 50 tys. zł. Koncert zespołu Feel kosztuje 65 tys. zł, a honorarium 45 tys. zł. W podobnej cenie jest występ Dody (60 tys. zł), a honorarium wynosi 42 tys. zł. W pierwszej dziesiątce jest jeszcze Golec uOrkiestra (występ 58 tys. zł), Ryszard Rynkowski (55 tys. zł), Kayah (53 tys. zł) i KOMBII (52 tys. zł).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?