Choć do planowanego terminu zakończenia budowy drogi w 2012 roku jeszcze daleko, to już są rozbieżności dotyczące najkorzystniejszego jej przebiegu. W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowano dwa warianty trasy na odcinku polkowickim.
Jeden z nich zakłada, że przecinałaby ona miasto w rejonie ścieżki zdrowia w kierunku Rudnej Głównej, osiedla Polanka i dalej w stronę Biedrzychowej.
Drugi z kolei przewiduje przebieg jezdni w sąsiedztwie obecnej drogi krajowej nr 3. Ten drugi wariant jest korzystniejszy dla Nadleśnictwa Lubin. - Taki przebieg drogi oszczędza tereny zielone. A my zawsze będziemy opowiadać się za tym, by chronić przyrodę - mówi Jan Laszczyński z nadleśnictwa Lubin.
Z kolei za pierwszym z wariantów opowiadają się przedstawiciele samorządów, przez które miałaby przebiegać droga. Zdaniem polkowickich urzędników, gdyby droga prowadziła przez teren w pobliżu ścieżki zdrowia udałoby się uniknąć tego, by przecinała tzw. Nowe Polkowice, gdzie są domki jednorodzinne. Tam też mają swoje zakłady produkcyjne firmy zlokalizowane w polkowickiej podstrefie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Zarówno przedstawiciele Lasów Państwowych, jak i samorządów zapowiadają zgodnie, że dogadają się co przebiegu planowanej trasy.
Droga ekspresowa S3 ma liczyć 477 kilometrów. Szacowany koszt jej budowy to 2 miliardy złotych. Odcinek między Legnicą a Lubawką ma kosztować 300 milionów złotych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?