Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pojemny sportowiec

CZESŁAW WACHNIK
TOMASZ GAWAŁKIEWICZ
Przed kilkoma dniami mieliśmy okazję zapoznania się z najnowszym modelem civic w wersji 4-drzwiowej. Auto udostępniła nam Masa, zielonogórski diler Hondy.

Limuzyna znacznie różni się od wersji 3 czy 5-drzwiowej. Inne są rozmiary obu aut, rozstaw osi, usytuowanie drążka zmiany biegów, deska rozdzielcza. Podobne są jedynie silniki. Zaskakujące może być, iż o ile w modelu 5-drzwiowym rozstaw osi wynosi 269 cm (największy wśród kompaktów), to w sedanie maleje on do 262 cm.

Pojemny sportowiec

Auto jest pojemne. Swobodnie mieści pięć osób, a ułatwia to 172 cm szerokość oraz płaska tylna podłoga. Nie ma tu spotykanego w innych autach ,,kanału''. Dlatego wszyscy pasażerowie mogą swobodnie opuścić nogi. Na tylnej kanapie mamy trzy pasy bezpieczeństwa. Na plus trzeba zapisać też wygodną tylną kanapę (dzieloną 60 na 40) oraz doskonałe przednie fotele. Z zewnątrz auto jest ładne i reprezentatywne. Przypomina pojazd sportowy. Duże reflektory łączy subtelny grill, ze znaczkiem Hondy w środku. Z tyłu mamy natomiast szerokie światła i dodający uroku spojler.
Deska rozdzielcza jest typowo europejska. Cztery zegary: dwa duże pokazują prędkość i obroty a dwa małe temperaturę i zasobność zbiornika paliwa. Czteroramienna kierownica jest poręczna, choć mogłoby być grubsze koło. Radio znajdziemy w standardzie, w standardzie jest też klimatyzacja (jednak nie automatyczna). Bardzo pojemne wnętrze w niczym nie uszczupliło bagażnika, który liczy aż 450 litrów.

Doskonałe zawieszenie, słyszalny silnik

Auto którym dysponowaliśmy było wyposażone w nowoczesny motor 1,6 litra o mocy 110 KM. I taka wersja jest obecnie dostępna. Brakuje hondy 4D z silnikiem 1,4 litra. Model 1,6 osiąga setkę już po 9,2 sekundach a prędkość maksymalną około 195 km. Zużycie paliwa wynosi od 5,5 do 8,2 litrów. Silnik bardzo żwawo zabiera się do jazdy, łatwo wchodzi na obroty i do prędkości 120 km/h jest praktycznie niesłyszalny. Jednak po przekroczeniu 140 km/h silnik uzyskuje sportowe brzmienie a więc jest mocno słyszalny. Natomiast zawieszenie wbrew oczekiwaniom nie jest specjalnie twarde. Podobne do alfy 156. Doskonale wytłumia nierówności drogi ale też umożliwia łatwe i bezpieczne pokonywanie zakrętów.
Civic 4D jest bogato wyposażony. Mamy dwie poduszki powietrzne (szkoda, że nie cztery), ABS z EBD, elektrycznie wspomaganą kierownicę, klimatyzację, radio, centralny zamek, elektrycznie podnoszone szyby z przodu i z tyłu i wiele innych dodatków. Zaletą auta jest też 3-letnia gwarancja (do 100 tys. km) oraz wysoka niezawodność i trwałość. Kosztuje od 59.900 zł. Jak na tę klasę auta nie jest to suma najwyższa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska