Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Policzą wydatki na lato

Eugeniusz Kurzwa 0 68 324 88 54 teren@[email protected]
Po zakończeniu edukacji ekonomicznej, uczniowie kl. IV a pottrafią liczyc pieniądze
Po zakończeniu edukacji ekonomicznej, uczniowie kl. IV a pottrafią liczyc pieniądze
Dzieciaki z wiejskiej podstawówki w Podmoklach Małych zakończyły projekt - „Pierwsze kroki do finansów”, sponsorowany przez Narodowy Bank Polski. Nabyte umiejętności przydadzą się podczas wakacji. PO zakończenkiu

Podstawówka w Podmoklach Małych nie wystraszyła się „pieniężnego pomysłu”. Dzieciaki przez pół roku, od stycznia do czerwca, edukowały się w zarządzaniu swoimi pieniążkami. Czy im się to przyda?

- Wiem teraz, że warto wydatki rozłożyć sobie na każdy dzień, nie pozbywać się od razu wszystkich pieniędzy otrzymanych, np. od rodziców - przekazuje Karolina Mazur z kl/ IV (w projekcie uczestniczyli uczniowie najstarszych klas, czyli IV-VI).

Oszczędzamy i kupujemy - Jak pójdę do sklepu coś kupić, to szybko policzę, ile mi jeszcze zostało i czy pani sklepowa dobrze wydała - dodaje Bartek Kaczmarek.

- Dowiedzieliśmy się, iż warto oszczędzać - uzupełnia Wiktoria Bartczak.

- A za oszczędzone pieniądze można potem sobie kupić coś, co się lubi - uważa Klaudia Cholewa.

- Na przykład gry komputerowe - wtrąca od razu Paweł Radny. - Albo lepiej mp.4 - sądzi Karolina.

Pytamy młodzież, czy skoro sponsorem projektu był bank, to teraz, po półrocznych zajęciach uczniowie poradziliby sobie w banku.

- Na pewno bym sobie poradziła, tylko nie wiem, czy zapamiętałabym szyfr... - zapewnia Klaudia.

Uwaga na pułapki - Głównym celem tego projektu było zainteresowanie dzieci, oczywiście na poziomie podstawowym, problematyką ekonomiczną, nabycie pierwszych doświadczeń w radzeniu sobie z codziennymi wyzwaniami - przekazuje Elżbieta Ryczek, dyrektorka placówki. Intryguje nas, jakie to „codzienne wyzwania finansowe” mogą spaść na małolatów. - Jak to?! Chociażby „zarządzanie” kieszonkowym, podejmowanie decyzji jak zainwestować zaoszczędzone pieniądze. Słyszeliśmy przecież, że jedno dziecko kupiłoby mp.4, a inne gry komputerowe.

Dyrektorka sugeruje, iż warto zadbać o przygotowanie ekonomiczne dzieciaków, gdyż bardzo często właśnie ludzie z małych miejscowości już w dorosłym życiu są narażeni na różne ekonomiczne rafy. - Zwykli ludzie często nie potrafią zadbać o swoje zasoby finansowe, niekiedy nadmiernie się zadłużają, wpadają w pułapki finansowe zastawiane przez żądnych zysku pośredników, banki i inne instytucje - wskazuje E. Ryczek.

Dlatego też przez pół roku, w ramach dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, dwie godziny w tygodniu na wsi trwała edukacja. Zakończyła się olimpiadą ekonomiczną, w której najlepsi dostali od NBP kalkulatory. Na projekt szkoła dostała 5 tys. zł.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska