Polskie koleje pasażerów mają w nosie. Będą likwidowane kolejne połączenia

Czesław Wachnik 68 324 88 29 cwachnik@gazetalubuska.pl
fot. Archiwum
Ludzie zgrzytają zębami a zarządcy torów boksują się z InterCity i Przewozami Regionalnymi, ile to pociągów trzeba wyciąć. A dlatego, że dotychczas za tzw. dostęp do torów, obaj przewoźnicy płacili rzadko.

W konsekwencji uzbierało się prawie 300 mln zł długów. PKP Polskie Linie Kolejowe chcąc wyegzekwować pieniądze, powiedziały dość, zarówno InterCity jak też Przewozom Regionalnym. Co oznacza, że obie firmy zostały zmuszone do wycięcia części połączeń. A, że to się odbije na wygodzie pasażerów, to już nikogo nie obchodzi.

Na początku z rozkładu skreślono należące do PR popularne połączenia InterRegio. Po kilku dniach część pociągów przywrócono, ale wtedy pasażerowie się od nich odwrócili. W poniedziałek wieczorem na dworcu Warszawa Centralna czekałem na jadący do Zielonej Góry InterCity Lech do Zielonej Góry. Na sąsiednim torze przyjechał InterRegio. Wysiadło kilku pasażerów. Tak się likwiduje jeszcze miesiąc temu popularne połączenia.

Więcej dzisiaj w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej".

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
koteczek

PKP - poczekaj, kiedyś przyjedziemy

~Lubuszanin~
W dniu 19.05.2010 o 14:24, Nicolas napisał:

Zacznijmy od tego,że ta cała reforma polskich kolei przeprowadzona kilka lat temu była pisana na kolanach przez jakiś niewydarzonych i niedouczonych ćwierćinteligentów dla których najważniejszym wskazaniem była przynależność partyjna i strach przed związkami zawodowymi.To co dzieje się dzisiaj na kolei jest tego wynikiem. Już dawno ekonomiści i inni ludzie zajmujący się tematyką kolei stwierdzili że na samym początku obecna reforma kolei powinna w całości trafić do kosza.Zamiast tego powinno się infrastrukturę kolejową i przewozy całkowicie oddzielić od siebie.Cała infrastruktura kolejowa a więc linie kolejowe,dworce,budynki kolejowe,perony,przejazdy,itp. powinna być własnością PKP,które zajmowałyby się tylko i wyłącznie infrastrukturą kolejową(jej utrzymaniem,remontami,itp).Natomiast przewozami towarowymi i pasażerskimi zajmowałyby się całkowicie firmy prywatne,które płaciłyby PKP za użytkowanie infrastruktury kolejowej.Przewozami w Polsce mogłaby zając się każda polska firma mająca odpowiedni tabor kolejowy i pracowników(także firmy zagraniczne,np.:kolej niemiecka,czeska,słowacka,itp.)



No kolego Ameryki nie odkryles.Akurat jest tak jak bys chcial aby bylo.Linie kolejowe,perony ,wiekszosc infrastruktury jest w gesti Polskich Linii Kolejowych,a przewozy swiadcza rozni przewoznicy,rozne społki.Jakie?Spółki: IC , Przewozy Regionalne,Koleje Mazowieckie ,Wielkopolskie/niedlugo/ czy Arriva/pewnie nie slyszales/na Mazurach. Jeszcze wiecej jest spolek w przewozach towarowych.Jakie? PKP Cargo, Pol-miedz trans,Lotos, PCC Rail ,Kolej Bałtycka, Rail Polska, FPL i kilka jeszcze wiec nie pisz na tematy o ktorych nie masz pojecia a Twój kontakt z koleja ogranicza sie do bycia podróznym.
Jezeli chcesz wiedziec to wlasnie podzial calosci PKP na spólki przyczynił sie do tego jak kolej dzisiaj jest postrzegana. Koleje np. niemieckie ,brytyjskie czy francuskie juz dawno zapomnialy o pomysle przywatyzacji. Zachecam do poszperania w necie na ten temat zanim sie zacznie na nowo ,,odkrywać Ameryke''.
N
Nicolas

Zacznijmy od tego,że ta cała reforma polskich kolei przeprowadzona kilka lat temu była pisana na kolanach przez jakiś niewydarzonych i niedouczonych ćwierćinteligentów dla których najważniejszym wskazaniem była przynależność partyjna i strach przed związkami zawodowymi.To co dzieje się dzisiaj na kolei jest tego wynikiem. Już dawno ekonomiści i inni ludzie zajmujący się tematyką kolei stwierdzili że na samym początku obecna reforma kolei powinna w całości trafić do kosza.Zamiast tego powinno się infrastrukturę kolejową i przewozy całkowicie oddzielić od siebie.Cała infrastruktura kolejowa a więc linie kolejowe,dworce,budynki kolejowe,perony,przejazdy,itp. powinna być własnością PKP,które zajmowałyby się tylko i wyłącznie infrastrukturą kolejową(jej utrzymaniem,remontami,itp).Natomiast przewozami towarowymi i pasażerskimi zajmowałyby się całkowicie firmy prywatne,które płaciłyby PKP za użytkowanie infrastruktury kolejowej.Przewozami w Polsce mogłaby zając się każda polska firma mająca odpowiedni tabor kolejowy i pracowników(także firmy zagraniczne,np.:kolej niemiecka,czeska,słowacka,itp.)

j
ja

PKP to zawsze było państwo w państwie. To jest firma która jeszcze nie "przetrawiła" komuny.Swój bałagan zawsze zwalają na barki społeczeństwa. Musi być konkurencja bo na samoistną reformę w tej firmie nie ma co liczyć.

M
Miller

Witam
Mam propozycję-zlikwidować w końcu te pasożyty,jakimi są Przewozy Regionalne
i Inter City i wpuścić na innego przrwoźnika (Deutsche bahn) już od paru lat czeka.W końcu coś musi się zmienić...
Pozdrawiam

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3