Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powstanie obwodnica Łęknicy

(pij)
Trasa rozpoczyna się po stronie niemieckiej, przebiegając przez projektowany most graniczny przez rzekę Nysę Łużycką
Trasa rozpoczyna się po stronie niemieckiej, przebiegając przez projektowany most graniczny przez rzekę Nysę Łużycką
Za 64 mln zł wybudowana zostanie obwodnica Łęknicy. Prace ruszą już w połowie października. Potrwają 18 miesięcy, z wyłączeniem zimy.

Zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował o podpisaniu umowy na budowę obwodnicy Łęknicy. Wykonawcą zostało konsorcjum Max Bögl Polska sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie i Partner - Max Bögl Bauunternehmung GmbH & Co. Kg.

Inwestorem jest zielonogórski Oddział DDKiA. Inwestycja pochłonie 64 mln zł. - Roboty ruszą już w połowie października - informuje Anna Jakubowska z zielonogórskiego oddziału GDDKiA. Zgodnie z umową wykonawca ma 18 miesięcy od daty rozpoczęcia robót na oddanie trasy. Do tego nie wlicza się okresów zimowych między 15 grudnia a 15 marca.

3,67 km obwodnicy

Powstanie odcinek obwodnicy Łęknicy o długości 3,67 km. Wybudowane zostaną również trzy wiadukty nad ulicami Wiejską, Dworcową i drogą leśną. Inwestycja zawiera również budowę dróg zbiorczych, przejścia podziemnego pod projektowaną obwodnicą dla pieszych i rowerzystów, czterech skrzyżowań oraz kanalizacji deszczowej na całej długości trasy.

Pojawią się dwa zbiorniki retencyjno-odparowujące. Zainstalowane zostaną ekrany akustyczne, bariery energochłonne, ciągi pieszo-rowerowe oraz elementy odblaskowe na trasie.

Umowa zawiera również budowę mostu granicznego nad Nysą. - Ta część inwestycji zostanie sfinansowana po połowie przez stronę polską i niemiecką - mówi A. Jakubowska. Po niemieckiej stronie w Bad Muskau drogi się połączą. - Tam czeka już wybudowany nowy odcinek trasy - informuje A. Jakubowska.

To była konieczność

Trasa rozpoczyna się po stronie niemieckiej, przebiegając przez projektowany most graniczny przez rzekę Nysę Łużycką. Potem przecina trasę ul. Wiejskiej, przechodząc nad nią mostem. Dalej obwodnica przecina ul. Dworcową, nad którą będzie wiadukt. Obwodnica pobiegnie prostym odcinkiem w kierunku płn.-wsch., potem szerokim łukiem w prawo włączy się w drogę nr 12.

W środku łuku powstanie trójwlotowe skrzyżowanie łączące projektowaną obwodnicę z ul. 1-go Maja w Łęknicy. Dziś to początkowym fragmentem drogi krajowej nr 12. Ponadto w zakres budowy obwodnicy wejdzie przebudowa nowych ulic Kościuszki i Leśnej wraz z budową chodników i kanalizacji deszczowej.

Budowy obwodnicy dla Łęknicy wynikała z utrudnień na drodze krajowej nr 12. Ze względu na sąsiedztwo drogi z domami i targowiskiem nie ma możliwości modernizacji istniejącego odcinka. Podstawowa koncepcja trasy została opracowana i zatwierdzona w 2003 r. W lutym 2005 r. zostało podpisane Porozumienie pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Rzeczpospolita Polska a Ministerstwem Gospodarki i Pracy Saksonii Departament Komunikacji w Niemczech dotyczące budowy mostu granicznego nad rzeką Nysą Łużycką

Budowa obwodnicy Łęknicy nie jest jedynym zadaniem, które zielonogórski oddział GDDKiA realizuje na drodze krajowej nr 12. W latach 2008-2010 będzie również wykonywana przebudowa drogi krajowej nr 12 na odcinku Łęknica-Żary o dł. 32 km. Na następne lata przygotowana jest przebudowa odcinka drogi Szprotawa do granicy województwa o dł. 8 km wraz budową obwodnicy.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska