Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont Trasy Północnej w Zielonej Górze idzie zgodnie z planem

Czesław Wachnik 68 324 88 29 [email protected]
Andrzej Tomczak jest kierownikiem robót w firmie Kaczmarek. - Obecnie na wysokości ronda Batorego pracujemy przy kanalizacji deszczowej. Skończymy ją w terminie - obiecuje.
Andrzej Tomczak jest kierownikiem robót w firmie Kaczmarek. - Obecnie na wysokości ronda Batorego pracujemy przy kanalizacji deszczowej. Skończymy ją w terminie - obiecuje. Mariusz Kapała
Droga dojazdowa z centrum sportowego do Trasy Północnej powstanie za dwa, trzy lata.

W tym roku miasto nie zamierza rozpoczynać żadnej większej inwestycji drogowej. A to oznacza, że jedynie na Trasie Północnej i ulicy Batorego kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Jedyną niewiadomą jest ciepłociąg wzdłuż ulicy Aglomeracyjnej. - Jego wymianę planuje elektrociepłownia, a to oznacza, że w niektórych miejscach takich ulic jak Batorego, Dąbrowskiego mogą wystąpić drobne kłopoty - mówi Paweł Urbański, dyrektor wydziału dróg i inwestycji urzędu miasta .

Nasz rozmówca dodaje, że prace na Trasie Północnej Batorego przebiegają zgodnie z planem. Dlatego termin - koniec października w przypadku trasy i września, gdy chodzi o Batorego  - jest realny. Na trasie planuje się pewne zmiany. Otóż dotychczasowe przetargi przyniosły pewne oszczędności. Dlatego miasto zamierza ogłosić przetarg, by wyłonić firmę, która dobuduje trzecie pasy na rondach Rady Europy i Stefana Batorego. Powstaną one kosztem zmniejszenia koła ronda, a więc będą jezdniami wewnętrznymi, natomiast pasy zewnętrzne staną się tzw. prawoskrętami.

Zajrzeliśmy też na budowę. Na trasie między rondami Rady Europy a Stefana Batorego gotowa jest ponad połowa jednej jezdni. Zaawansowane są też prace na nowym rondzie, nieopodal spółki ADB. Natomiast między rondami Stefana Batorego a Przylep budowa jednej jezdni została zakończona i kierowcy z niej korzystają. Prace koncentrują się na drugiej. Wczoraj ok. godz.12.00 przejazd trasą nie był kłopotliwy. Samochody poruszały się wprawdzie wolno, ale bez jakikolwiek korków i zatorów. Gorzej może być jednak w godzinach szczytu. Także na ul. Batorego prace przebiegają sprawnie. Skupiają się one na poboczach, dlatego jazda nie sprawia problemów. Mogą one wystąpić  w godzinach szczytu.
 

Trasa Północna
A Koszt  inwestycji to 28 mln zł, ale miasto  wykłada tylko 4 mln zł. Za  te pieniądze  ponad 6 km drogi, dodajmy dwujezdniowej,  od ronda Rady Europy do ronda Przylep dostanie nową nawierzchnię.  To nie wszystko. Na wysokości ADB_powstanie nowe rondo, a także droga dojazdowa  do salonów samochodowych i bloków osiedla. Będzie też ścieżka pieszo-rowerowa  oraz po trzy pasy na rondzie Rady Europy i Stefana Batorego .

Ulica Batorego
A Koszt inwestycji to 4,5 mln zł.  W ramach tych pieniędzy  ok. 1,5 km, od ronda Stefana Batorego do granicy z Łężycą, jezdnia zostanie poszerzona do 7 metrów, dostanie też nową nawierzchnię. Po jednej stronie zbudowana zostanie ścieżka rowerowa, a  po drugiej chodnik. Zamontowane zostanie nowe oświetlenie, będą nowe ławki, kosze na śmieci oraz zatoka autobusowa.

 

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska