Sponsorzy sportu są pozytywnie kojarzeni przez klientów

oprac. Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
Wojciech Matusik
Aż 53 proc. badanych twierdzi, że sponsoring sportu przez daną firmę, wpływa na to, że korzystniej oceniają daną markę. Wzrósł też odsetek osób, które chętniej skorzystałyby z danych produktów, lub usług firm, które angażują się w promowanie sportu.

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu – wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. – Z porównania wyników naszych badań wyraźnie widać, że polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę sponsoringu. O ile kiedyś wielu z nich postrzegało sponsoring tylko w kategoriach promocyjnych i reklamowych, o tyle obecnie w większym stopniu dostrzegają niewątpliwie pozytywny wpływ sponsoringu na rozwój sportu. Główną zasadą sponsoringu jest czerpanie korzyści zarówno przez sponsora jak i sponsorowanego. W przypadku sponsoringu sportowego niewątpliwymi beneficjentami są również kibice, którzy dzięki temu mogą śledzić rozgrywki na coraz wyższym poziomie i w coraz lepszych warunkach – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W porównaniu do 2007 roku, w 2017 roku aż o 21 proc. więcej osób korzystnie ocenia sponsoring sportu (83 proc. w 2017, 62 proc. w 2007). Nieznacznie zwiększył się za to odsetek osób, które chętniej skorzystałyby z danego produktów lub usług film, zaangażowanych w sponsoring sportu. Wzrost sięgnął jedynie 4 proc ( z 23 proc. w 2007 roku do 27 proc. w 2017 roku).

Obecnie najbardziej znanymi sponsorami sportu są: Orlen, Adidas, Nike, Coca-Cola oraz Plus, który w tym roku minimalnie wyprzedził w tej kategorii firmę Orange.

polecane: FLESZ: Niebawem zmiana czasu, jedna z ostatnich

Wideo

Materiał oryginalny: Sponsorzy sportu są pozytywnie kojarzeni przez klientów - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3