1/17
Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po...
fot. źródło: GDDKiA

Tak powstaje autostrada A18 w Lubuskiem. Zobacz, jak idą prace

Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po zakończeniu prac nowa droga będzie miała parametry autostrady. Roboty mają zakończyć się za dwa lata, pod koniec 2023 roku. Oto najnowsza porcja zdjęć z budowy lubuskiego odcinka.

Droga krajowa nr 18 należy do ważniejszych dróg w naszym kraju. Łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczął się pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku. Prace na południowej jezdni rozpoczęły się w pod koniec marca 2020 r.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki realizacyjne:
- Pierwszy, biegnący od granicy państwa do ok. dwóch kilometrów za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia liczy 11,6 km. Jego warto określono na 185,9 mln zł. Ma zostać zakończony do II połowy 2023 roku.
- Drugi, zaczynający się dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia do blisko czterech kilometrów przed węzłem Iłowa będzie kosztował 254,1 mln zł. Prace w tym miejscy mają potrwać do II połowy 2022 roku.
- Trzeci odcinek, od czwartego kilometra przed węzłem Iłowa ciągnie się do granicy województwa lubuskiego oraz dolnośląskiego. Łącznie ma 16,2 km. Jego koszt oszacowano na 175,1 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót to koniec 2023 roku.
- Czwarty odcinek biegnie od granicy województw do węzła Golnice, razem 21,5 km. Umowa na jego realizację opiewa na 258,7 mln zł. Prace mają zostać zakończone do połowy 2023 roku.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia z budowy A18 w Lubuskiem. Oprócz nowej jezdni powstają także przejścia dla zwierząt.

Wideo: Budowa przejścia dla zwierząt:


Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18

Wideo: Budowa autostrady A18

Materiał z czerwca tego roku

2/17
Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po...
fot. źródło: GDDKiA

Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po zakończeniu prac nowa droga będzie miała parametry autostrady. Roboty mają zakończyć się za dwa lata, pod koniec 2023 roku. Oto najnowsza porcja zdjęć z budowy lubuskiego odcinka.

Droga krajowa nr 18 należy do ważniejszych dróg w naszym kraju. Łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczął się pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku. Prace na południowej jezdni rozpoczęły się w pod koniec marca 2020 r.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki realizacyjne:
- Pierwszy, biegnący od granicy państwa do ok. dwóch kilometrów za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia liczy 11,6 km. Jego warto określono na 185,9 mln zł. Ma zostać zakończony do II połowy 2023 roku.
- Drugi, zaczynający się dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia do blisko czterech kilometrów przed węzłem Iłowa będzie kosztował 254,1 mln zł. Prace w tym miejscy mają potrwać do II połowy 2022 roku.
- Trzeci odcinek, od czwartego kilometra przed węzłem Iłowa ciągnie się do granicy województwa lubuskiego oraz dolnośląskiego. Łącznie ma 16,2 km. Jego koszt oszacowano na 175,1 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót to koniec 2023 roku.
- Czwarty odcinek biegnie od granicy województw do węzła Golnice, razem 21,5 km. Umowa na jego realizację opiewa na 258,7 mln zł. Prace mają zostać zakończone do połowy 2023 roku.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia z budowy A18 w Lubuskiem. Oprócz nowej jezdni powstają także przejścia dla zwierząt.

Wideo: Budowa przejścia dla zwierząt:


Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18

Wideo: Budowa autostrady A18

Materiał z czerwca tego roku

3/17
Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po...
fot. źródło: GDDKiA

Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po zakończeniu prac nowa droga będzie miała parametry autostrady. Roboty mają zakończyć się za dwa lata, pod koniec 2023 roku. Oto najnowsza porcja zdjęć z budowy lubuskiego odcinka.

Droga krajowa nr 18 należy do ważniejszych dróg w naszym kraju. Łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczął się pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku. Prace na południowej jezdni rozpoczęły się w pod koniec marca 2020 r.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki realizacyjne:
- Pierwszy, biegnący od granicy państwa do ok. dwóch kilometrów za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia liczy 11,6 km. Jego warto określono na 185,9 mln zł. Ma zostać zakończony do II połowy 2023 roku.
- Drugi, zaczynający się dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia do blisko czterech kilometrów przed węzłem Iłowa będzie kosztował 254,1 mln zł. Prace w tym miejscy mają potrwać do II połowy 2022 roku.
- Trzeci odcinek, od czwartego kilometra przed węzłem Iłowa ciągnie się do granicy województwa lubuskiego oraz dolnośląskiego. Łącznie ma 16,2 km. Jego koszt oszacowano na 175,1 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót to koniec 2023 roku.
- Czwarty odcinek biegnie od granicy województw do węzła Golnice, razem 21,5 km. Umowa na jego realizację opiewa na 258,7 mln zł. Prace mają zostać zakończone do połowy 2023 roku.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia z budowy A18 w Lubuskiem. Oprócz nowej jezdni powstają także przejścia dla zwierząt.

Wideo: Budowa przejścia dla zwierząt:


Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18

Wideo: Budowa autostrady A18

Materiał z czerwca tego roku

4/17
Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po...
fot. źródło: GDDKiA

Trwa przebudowa południowej jezdni drogi krajowej A18. Po zakończeniu prac nowa droga będzie miała parametry autostrady. Roboty mają zakończyć się za dwa lata, pod koniec 2023 roku. Oto najnowsza porcja zdjęć z budowy lubuskiego odcinka.

Droga krajowa nr 18 należy do ważniejszych dróg w naszym kraju. Łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. W listopadzie 2004 roku rozpoczął się pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku. Prace na południowej jezdni rozpoczęły się w pod koniec marca 2020 r.

Inwestycja została podzielona na cztery odcinki realizacyjne:
- Pierwszy, biegnący od granicy państwa do ok. dwóch kilometrów za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia liczy 11,6 km. Jego warto określono na 185,9 mln zł. Ma zostać zakończony do II połowy 2023 roku.
- Drugi, zaczynający się dwa kilometry za węzłem Żary Zachód w stronę Wrocławia do blisko czterech kilometrów przed węzłem Iłowa będzie kosztował 254,1 mln zł. Prace w tym miejscy mają potrwać do II połowy 2022 roku.
- Trzeci odcinek, od czwartego kilometra przed węzłem Iłowa ciągnie się do granicy województwa lubuskiego oraz dolnośląskiego. Łącznie ma 16,2 km. Jego koszt oszacowano na 175,1 mln zł. Przewidywany termin zakończenia robót to koniec 2023 roku.
- Czwarty odcinek biegnie od granicy województw do węzła Golnice, razem 21,5 km. Umowa na jego realizację opiewa na 258,7 mln zł. Prace mają zostać zakończone do połowy 2023 roku.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała właśnie najnowsze zdjęcia z budowy A18 w Lubuskiem. Oprócz nowej jezdni powstają także przejścia dla zwierząt.

Wideo: Budowa przejścia dla zwierząt:


Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18

Wideo: Budowa autostrady A18

Materiał z czerwca tego roku

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

To był piknik na 3 Maja! W Gorzowie bawili się nie tylko najmłodsi

To był piknik na 3 Maja! W Gorzowie bawili się nie tylko najmłodsi

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?

Lubuskie Muzeum Wojskowe piknikowo-majówkowo świętuje rocznicę uchwalenia konstytucji

Lubuskie Muzeum Wojskowe piknikowo-majówkowo świętuje rocznicę uchwalenia konstytucji

Zobacz również

W Pałacu Henryków pod Szprotawą możemy zobaczyć najnowsze trendy ślubne

W Pałacu Henryków pod Szprotawą możemy zobaczyć najnowsze trendy ślubne

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?

Majówka 2024 w żagańskim parku! Jak się bawiliśmy w piątek 3 maja? Byliście?