Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel w Świnoujściu: wydrążono już ponad 130 metrów. Zobaczcie zdjęcia z placu budowy

OPRAC.:
Urszula Baumann
Urszula Baumann
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie. Olbrzymia maszyna TBM do budowy tunelu pod Świną etap rozruchu ma już za sobą. Osiągnęła już zakładane tempo drążenia, które wynosi ok. 10 metrów na dobę. Do tej pory zostało wydrążonych ponad 130 metrów, a to oznacza, że cała maszyna jest już w tunelu. Tunel będzie miał długość 1,44 km, a jego drążenie zakończy się jesienią. Jednak przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty, tak jak tarcza maszyny TBM. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu. Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu. Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych.   Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.  Wideo: "Potężne wiertło skruszy nie tylko warstwy ziemi, ale i bariery niemożności". Pod okiem premiera i prezesa Kaczyńskiego rozpoczęto drążenie tunelu w Świnoujściuźródło: TVN24/x-newsCzytaj także: Tak powstaje tunel w Świnoujściu. Zdjęcia z miejsca budowy robią wrażenie
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie. Olbrzymia maszyna TBM do budowy tunelu pod Świną etap rozruchu ma już za sobą. Osiągnęła już zakładane tempo drążenia, które wynosi ok. 10 metrów na dobę. Do tej pory zostało wydrążonych ponad 130 metrów, a to oznacza, że cała maszyna jest już w tunelu. Tunel będzie miał długość 1,44 km, a jego drążenie zakończy się jesienią. Jednak przewiercenie się z wyspy Uznam na wyspę Wolin nie będzie oznaczało końca prac. Tunel będzie miał przekrój kolisty, tak jak tarcza maszyny TBM. Aby mogły się nim poruszać pojazdy, trzeba będzie wykonać płytę, na której będzie zlokalizowana jezdnia. Pod jezdnią zostanie umieszczona galeria ewakuacyjna wraz z większością instalacji tunelu. Ważnym elementem będą również wyjścia awaryjne do galerii ewakuacyjnej. Wykonywane zostaną również systemy wentylacji, przeciwpożarowe, zarządzania ruchem i monitoringu. Tunel będzie jednorurowy i powstanie w nim dwupasowa jezdnia. Dzięki tej inwestycji Świnoujście zostanie w sposób stały skomunikowane z resztą Polski. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które mają mocno ograniczoną przepustowość i są zależne od warunków pogodowych. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku. Wideo: "Potężne wiertło skruszy nie tylko warstwy ziemi, ale i bariery niemożności". Pod okiem premiera i prezesa Kaczyńskiego rozpoczęto drążenie tunelu w Świnoujściuźródło: TVN24/x-newsCzytaj także: Tak powstaje tunel w Świnoujściu. Zdjęcia z miejsca budowy robią wrażenie źródło:GDDKiA
Tunel w Świnoujściu nabiera realnych kształtów. Gdy zostanie oddany do użytku, kolejki pojazdów czekających na prom odejdą w zapomnienie.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska