Uwaga, oszuści! Chciała sprzedać komunijną albę, a prawie straciła 20 tys. złotych

Aleksandra Pazda
Aleksandra Pazda
Oszuści próbowali z konta gorzowianki przelać 20 tysięcy złotych. Mimo tego, że kobieta weszła w podesłany link, który przekierował ją na fałszywą stronę banku, kobieta nie straciła pieniędzy
Oszuści próbowali z konta gorzowianki przelać 20 tysięcy złotych. Mimo tego, że kobieta weszła w podesłany link, który przekierował ją na fałszywą stronę banku, kobieta nie straciła pieniędzy Lubuska Policja
Oszuści próbowali z konta gorzowianki przelać 20 tysięcy złotych. Mimo tego, że kobieta weszła w podesłany link, który przekierował ją na fałszywą stronę banku, kobieta nie straciła pieniędzy. Duża w tym zasługa właściwej konfiguracji konta, przelewów i powiadomień sms przy przelewach.

Oszuści w Lubuskiem

- Mieszkanka Gorzowa Wielkopolskiego wystawiała na portalu ogłoszeniowym komunijną albę do sprzedaży. Szybko zgłosił się chętny, który zapytał o przedmiot. Wyraził on swoje zainteresowanie i chęć zakupu. Ze sprzedającym kontaktował się za pomocą komunikatora. By dokonać szybkiej zapłaty, kupujący podesłał link. Kobieta zdecydowała się w niego wejść - mówi podkom.Grzegorz Jaroszewicz z Komendy Miejskiej Policji w Gorzowie Wlkp.

Pojawiła się strona banku, która była bliźniaczo podobna do oryginalnej. Kobieta podała dane dotyczące karty płatniczej i miała otrzymać pieniądze za wystawiony przedmiot. Po kilku godzinach okazało się, że z jej konta próbowano dwukrotnie przelać 10 tysięcy złotych. Nie udało się to jednak, bo kobieta miała odpowiednio skonfigurowane konto i zabezpieczenia. Zorientowała się, że prawdopodobnie została oszukana i szybko powiadomiła bank. Dzięki temu udało się uchronić oszczędności.

WIDEO: Fałszywy oficer, policjant, wnuczek – oszuści zakładają różne maski, poszkodowani tracą oszczędności życia

Co zrobić, by nie dać się nabrać?

Policjanci przypominają, aby nie klikać w podesłane nam linki. Nie należy podawać danych swojej karty, kodu zabezpieczającego czy PIN, by otrzymać pieniądze. Traktujmy te informacje jako poufne, podobnie jak swoje dane osobowe. Kiedy pojawiają się wątpliwości, należy skorzystać z bankowej infolinii lub o radę zapytać pracownika. To może uchronić pieniądze zgromadzone na rachunku.

Warto również skonfigurować konto, kartę czy bankowość elektroniczną w taki sposób, by zadziałały jako kolejne zabezpieczenie naszych pieniędzy. Odpowiednio ustawione powiadomienie pozwolą na szybką reakcję i blokadę pieniędzy. Jeśli mamy podejrzenie, że kontaktuje się z nami oszust, należy powiadomić policjantów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie