Spis treści
Co to jest trend kid adults
Dzień Dziecka to święto nie tylko dzieciaków. Okazuje się, że nie tylko one czekają na prezenty. 33 procent dorosłych też może liczyć na zabawki. Potwierdzają to trendy zakupowe w Empiku, według których „dziecięcy duch” nie ma określonego wieku.
Trend kid adults rośnie w siłę od czasu pandemii. Wówczas więcej czasu spędzaliśmy w domu, otrzymaliśmy jedyną w swoim rodzaju okazję, aby zafundować sobie coś, co pozwoliło nam wrócić do bezpiecznych czasów naszego dzieciństwa. NPD Group (New Product Development, badania, które mają na celu minimalizować ryzyko popełnienia błędu w procesie wprowadzania i rozwoju produktów), ocenia, że udział dorosłych we wzroście globalnego rynku zabawek wyniósł w ubiegłym roku aż 60 procent.

Kidult, pochodzące od słów kid - dziecko i adult - dorosły, to określenie ludzi, którzy mimo metryki, często świadomie odpychają od siebie wizję odpowiedzialności lub też przejmują niektóre z elementów życia nastoletniego w swoim życiu.
Z nostalgii do Harrego Pottera, Gwiezdnych Wojen i Dragona Balla
Dorośli coraz częściej kupują zabawki dla siebie. Potwierdzają to badania NPD, według których sektor ten obejmuje już 25 procent całościowej sprzedaży w branży zabawkarskiej.
Dlaczego dorośli coraz częściej kupują zabawki dla siebie?
Jednym z powodów jest nostalgia za czasami dzieciństwa. Pokolenie Z wychowane na Gwiezdnych Wojnach i komiksach z superbohaterami DC. Millenialsi chłonęli Dragon Balla, produkcje Marvela i Harry`ego Pottera, pozostaje wierne swoim fascynacjom.
Co kupują kid adults?
- Figurki POP (kolekcjonerskie gadżety przedstawiające bohaterów popkultury z wielkimi głowami)
- lalki kolekcjonerskie
- klocki
- samochodziki
- puzzle
- gry planszowe
- komiksy
- filmy o superbohaterach, science fiction czy fantasy
Dziecięce pragnienia pozostały i teraz gdy jesteśmy już dorośli i nie musimy prosić rodziców o kieszonkowe, chętnie sięgamy po produkty powiązane z ulubionymi bohaterami - tłumaczą to zjawisko obserwatorzy trendów rynkowych.
Nostalgiczne nastawienie do popkultury lat minionych, zauważyły firmy produkujące i sprzedające zabawki, tworząc rozrywkowe i kolekcjonerskie serie produktów np. klocków, modeli i figurek z bohaterami dziecięcych, beztroskich lat.
Kolekcjonerskie misie Furby, samochodziki Hot Wheels, lalki Barbie, zestawy kolejki Piko, miasta, statki i kwiaty z klocków Lego, zdobią półki w mieszkaniach 30 - i 40- latków. Tych gadżetów nie można ruszać.

Zestawy LEGO dla "dużych dzieci"
Nie tylko zabawki nawiązujące do popkultury lat 80. czy 90. cieszą się popularnością wśród dorosłych. Wiele osób sięga po wymagające dużej precyzji i skupienia zestawy. Tego typu produkty dla dorosłych często mają charakter edukacyjny i mogą rozwijać umiejętności takie jak kreatywność, umiejętności manualne, a nawet zdolności logiczne.
Hitem są zestawy LEGO tworzone z myślą o "dużych dzieciach". Istnieje nawet określenie "afol" (Adult Fans of Lego), czyli dorośli fani Lego. Marka dokładnie przemyślała swoje działania i wśród bogatej oferty, znajdziemy zestawy nawiązujące do kultowych filmów czy legendarnych samochodów. Kolekcjonerskie zestawy kosztują nawet kilka tys. zł.
Popularne są serie
- Architecture
- Creator Expert
- Zaawansowane modele Technic
Składają się one zazwyczaj z tysięcy części i nie są przeznaczone dla dzieci, choćby ze względu na stopień skomplikowania konstrukcji. Ich odbiorcą są dorośli, którzy chętnie spełniają swoje zabawkowe zachcianki.
Fanem tych zestawów jest między innymi David Beckham , który w mediach społecznościowych chętnie dzieli się zdjęciami
wykonanych przez siebie budowli z klocków Lego.

Mikro posiłki nowym trendem w kid adults
Nowym trendem jest składanie mikro posiłków. Produkty takie jak mini serniczki, tosty i koktajle, składają się z wielu małych części, których złożenie wymaga spokoju, precyzji i skupienia. Dla wielu to czysty relaks po wymagającym i stresującym dniu pracy lub odpoczynek od pędzącej rzeczywistości dnia codziennego.
Trend mini food ogarnął świat kid adults. Wymagający skupienia proces składania posiłku może być formą odpoczynku od codziennych trosk i stresu — wyjaśnia Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Dorośli pielęgnują swoje wewnętrzne dziecko
Trend kid adults współgra z zaleceniami psychologów, by pielęgnować swoje wewnętrzne dziecko. Ma to pomóc w osiągnięciu równowagi psychicznej. Zdrowa dawka beztroskiej rozrywki należy się bowiem nie tylko dzieciom.
Chcemy oderwać się od niełatwej codzienności i mieć jak najwięcej powodów do uśmiechu. Jeżeli najprostszym sposobem na szybkie przeniesienie się do milszego świata, jest zafundowanie sobie zabawki, to powinno się to robić- zalecają psycholodzy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?