Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wszystkie nowe ścieżki rowerowe w Zielonej Górze i okolicy będą asfaltowe

Leszek Kalinowski 68 324 88 74 [email protected]
Jedna z tras rowerowych będzie wiodła od ul. Wrocławskiej przez Raculę, Drzonków, Kiełpin, Ochlę i zakończy się przy zalewie przy ul. Botanicznej w starym mieście.
Jedna z tras rowerowych będzie wiodła od ul. Wrocławskiej przez Raculę, Drzonków, Kiełpin, Ochlę i zakończy się przy zalewie przy ul. Botanicznej w starym mieście. Mariusz Kapała
Nowe ścieżki rowerowe o długosci 32 km mają być asfaltowe, bo zdaniem Stowarzyszenia Rowerem do Przodu, to najlepsze rozwiązanie.

Ścieżki rowerowe w mieście to gorący temat. Zwłaszcza że dzięki pieniądzom z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych powstanie ich wiele, dokładnie 32 km.

Radna Bożena Ronowicz na ostatniej sesji chwaliła ścieżkę przy ulicy Łużyckiej, wykonaną z płyt. Jej zdaniem jeździe się po niej bardzo dobrze.
- Nie zgadzam się z takim podejściem do sprawy. My jako stowarzyszenie Rowerem do Przodu od ośmiu lat walczymy, by ścieżki rowerowe były asfaltowe - mówi radny Robert Górski. - Wszystkie stowarzyszenia rowerowe w kraju lobbują za tym rozwiązaniem, bo asfalt jest tańszy i bardziej przyjazny...  a przejawia się to tym, że są mniejsze opory toczenia, nie można go tak łatwo zniszczyć jak kostki brukowej. Dlatego drogi rowerowe w Niemczech i innych zachodnich krajach budowane są z asfaltu.

Radny podkreśla, że wspomniana ścieżka przy ulicy Łużyckiej powstała za pieniądze jednego z producentów polbruku.  I wskazuje inny fragment drogi rowerowej, przy rondzie PCK. Jest już on zapadnięty...  Dlatego szef stowarzyszenie Rowerem do Przodu, podpisując porozumienie z prezydentem, zaznaczył, że ścieżki mają być asfaltowe.

- W pierwotnej koncepcji pojawiło się 40 procent z kostki brukowej, teraz jest 100 procent asfaltu - dodaje R. Górski. - I niech tak pozostanie. Bo to dobre rozwiązanie. W zależności od tego, jaka jest kostka brukowa, asfaltowe ścieżki są tańsze o około 30-40 procent.

Gdzie one powstaną w ramach ZIT-u?  
- W mieście plus przy drodze do Cigacic, bo miasto ją przejęło razem z mostem na Odrze - przypomina radny.
Nowa ścieżka pobiegnie przez Chynów, Zawadę do Cigacic z odbiciem w Zawadzie na Krępę. 

Druga, tzw. południowa trasa rozpocznie się od Wrocławskiej przez Raculę, Drzonków, Kiełpin, Ochlę i zakończy przy zalewie przy ul. Botanicznej w starym mieście. 

Następna droga dla rowerzystów wiedzie do Jędrzychowa przez rondo, które powstaje, do Zatonia, z odbiciem na Marzęcin. Poza tym będą jeszcze dwie drogi rowerowe w ramach ZiT-ów na terenie starego miasta. Jedna przy  al. Wojska Polskiego, która powstanie do końca sierpnia br. (od biblioteki w okolice ul. Wyszyńskiego). Druga - od ronda Jana Pawła II przez ul. Łużycką do skrzyżowania z ul. Ceramiczną. a
 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska