Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Za najtańszego passata zapłacimy poniżej 70 tys. zł

(wak)
Passat to klasyczna limuzyna. Doskonale sprawdzająca się jako pojazd rodzinny ale też auto służbowe. Dlatego jest chętnie kupowany (fot. Czesław Wachnik)
Passat to klasyczna limuzyna. Doskonale sprawdzająca się jako pojazd rodzinny ale też auto służbowe. Dlatego jest chętnie kupowany (fot. Czesław Wachnik)
Volkswagen passat nie jest młodzieniaszkiem. Zaprezentowano go wiosną 2005 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. To jednak nie przeszkadza, by passat był nadal jednym z najczęściej kupowanych pojazdów segmentu D.

My w ostatni weekend mieliśmy okazję pojeżdżenia passatem z silnikiem diesla 2,0 TDI o mocy 170 KM. Jednostka ta jest wyposażona w systemem common rail i uzyskuje moment obrotowy rzędu 350 Nm.

Dzięki tak dużej mocy i momentowi obrotowemu, passat doskonale i płynnie przyspieszał, a deklarowana prędkość maksymalna w granicach 220 km/godz. powinna zadowolić każdego. Tym bardziej, że w aucie nawet przy sporych prędkościach było cicho. Zaletą passata 2,0 TDI ze skrzynią automatyczną DSG, jest to, że nie musimy sięgać po dźwignię skrzyni biegów. DSG sprawnie i praktycznie niewyczuwalnie zmienia przełożenia.

Passat jest bardzo pojemny, czterech a nawet pięciu pasażerów będzie podróżowało we wręcz komfortowych warunkach. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie miejsca nikomu nie zabraknie. Atutem auta jest też duży, bo mający 485 litrów bagażnik.

Auto jest bogato wyposażone, już w standardzie ma praktycznie wszystko, co jest niezbędne. Ale dodatkowo możemy zdecydować się na pakiety a więc np. zakup czujników parkowania czy reflektorów biksenonowych. Te drugie m.in. także z radiem i komputerem dokupimy za 1.190 zł.

Czytaj też: Golf z potężnym silnikiem już w salonie

Pasat jest oferowany z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi TSI oraz dieslami TDI z systemem common rail. Z silników benzynowych wymieńmy 1,4 litra o mocy 122 KM oraz 1,8 litra o mocy 160 KM i 2,0 litra o mocy 200 KM. Jest też silnik 3,2 litra o mocy 250 KM. W ofercie znajduje się wprawdzie jednostka 1,6 litra o mocy 102 KM, ale o niej raczej zapomnijmy. Jest za słaba. Z diesli mamy też trzy. Wszystkie 2,0 litra ale mocy 110, 140 lub 170 KM. Każdy z tych silników spala średnio 5,5-5,8 litra oleju napędowego na 100 km. Do wyboru mamy skrzynię tradycyjną lub automatyczną DSG.

Auto, które dostaliśmy spisywało się rewelacyjnie. Trudno powiedzieć cokolwiek złego o zawieszeniu czy skrzyni biegów. Szczególne wrażenie robił jednak silnik. Nie tylko cichy, ale też doskonale i płynnie wchodzący na wysokie obroty. Reasumując, po kilku dniach jazdy z autem żal było się rozstawać.

Czytaj też: Do sprzedaży w Polsce trafił najnowszy volkswagen polo

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska