Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Znane marki odzieżowe z zarzutami wprowadzania konsument w błąd! UOKiK stawia zarzuty. Przedsiębiorcom grozi ogromna kara

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
Według Urzędu konsumenci byli wprowadzani w błąd co do rodzaju i składu procentowego użytych włókien. Zdjęcie ilustracyjne.
Według Urzędu konsumenci byli wprowadzani w błąd co do rodzaju i składu procentowego użytych włókien. Zdjęcie ilustracyjne. Unsplash/ Jozsef Hocza
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). Chodzi o przypadki podawania przez te firmy nieprawdziwego składu ubrań – poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jeśli zarzuty wobec spółek zostaną potwierdzone, przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. obrotu.

Nieprawdziwe dane dotyczące składu

Jak wyjaśnił w środowym komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, kontrole Inspekcji Handlowej i szczegółowe badania laboratoryjne wykazały przypadki, że deklarowany przez dystrybutorów marek Lord i Lavard skład surowcowy ubrań nie był zgodny z rzeczywistością.

Według Urzędu konsumenci byli wprowadzani w błąd co do rodzaju i składu procentowego użytych włókien. Badania ujawniły znaczące dysproporcje między deklarowanym a rzeczywistym składem surowcowym, np. całkowity brak wełny, kiedy na etykiecie była informacja o jej 70 proc. udziale.

Z posiadanej przez UOKiK dokumentacji przekazanej przez Inspekcję Handlową na potrzeby aktualnie prowadzonych postępowań wynika, że ze zbadanych 11 próbek ubrań marki Lord – aż 10 nie posiadało deklarowanego składu surowcowego, zaś z 27 próbek ubrań marki Lavard – aż 24 nie posiadało deklarowanego składu surowcowego.

Spółkom grozi ogromna kara

– Konsumenci mają prawo do rzetelnej informacji o cechach i jakości produktu, jest to niezbędne do podjęcia świadomej decyzji o zakupie. W przypadku odzieży kupujący nie mogą samodzielnie sprawdzić, czy specyfikacja widniejąca na metce lub wszywce jest prawdziwa. Powinni móc polegać na specyfikacji podanej przez odpowiedzialnego za produkt przedsiębiorcę. Przychodzimy konsumentom z pomocą i badamy w akredytowanych laboratoriach UOKiK skład różnych produktów, by stwierdzić, czy deklaracje są zgodne z prawdą. Cyklicznie kontrolujemy odzież i sprawdzamy jej jakość, aby zapewnić konsumentom dostęp do prawidłowych informacji o składzie surowca – powiedział, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

UOKiK we współpracy z Inspekcją Handlową regularnie sprawdza oznakowanie oraz jakość odzieży dostępnej w hurtowniach i sklepach – badana jest odzież damska, męska oraz dziecięca. Poinformowano, że inspektorzy w 2021 roku ocenili 780 partii męskich ubrań wizytowych. Odsetek nieprawidłowości jest wciąż porównywalny do tego w ubiegłych latach – wynosi 26 proc.

Postępowania wobec spółek Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe to kolejne działania mające na celu sprawdzenie, czy deklaracje przedsiębiorców są rzetelne. W marcu 2022 r. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył łącznie ponad 2,1 mln zł kary na producentów męskiej odzieży wizytowej: Kubenz, Recman i Dastan Logistics – podano w komunikacie UOKiK. „Jeśli zarzuty wobec spółek Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe zostaną potwierdzone, przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. obrotu” – dodano.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Znane marki odzieżowe z zarzutami wprowadzania konsument w błąd! UOKiK stawia zarzuty. Przedsiębiorcom grozi ogromna kara - Portal i.pl

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska