Skradziono 12 figur apostołów ze skrzydeł gotyckiego tryptyku. Skradzione figury były z drewna, polichromowane, złocone, srebrzone. Wykonane najprawdopodobniej w latach 90' XV w. Wymiary figur: wysokość około 55 cm, W latach 1984-1987 r. poddane zostały konserwacji.
Rabusie i szabrownicy ogołocili nasz region z cennych przedmiotów nie tylko w połowie lat 40. Złodzieje dzieł sztuki zabytków grasowali także później. Ci, działający w ostatnich dwóch, trzech dekadach rabowali często na zlecenie kolekcjonerów. Od gotyckich rzeźb i chrzcielnic, przez elementy architektury po bramy i balustrady. Zobaczcie, co straciliśmy tylko w ostatnich latach... (informacje: lubuski wojewódzki konserwator zabytków).
Poznajecie zniszczony most w Zasiekach. Na filarach znajdowały się rzeźby. Większość zniszczono, ale jedną ukradziono.
W 2015 r. (przed dniem 08.07.2015 r.), w niewyjaśnionych okolicznościach, skradziono rzeźbę siedzącego mężczyzny, dekorującą przęsło uszkodzonego mostu – Lange Brücke, łączącego do 1945 r. dwie części miasta Forst (obecnie Forst w Niemczech i Zasieki w Polsce).
Wykonana z piaskowca rzeźba dekorowała przęsło mostu Lange Brücke wzniesionego w latach 1921-23 według projektu architekta Rudolfa Oskara Alberta Kühna (zmarłego w Berlinie w 1950 r.). Mężczyzna (sukiennik?) przedstawiony jest w pozycji siedzącej z głową podpartą rękami wspartymi na niewielkim stoliczku (?). Postać ma na głowie czapkę, odziana jest w kaftan, na nogach ma wysokie buty o pofałdowanych cholewkach.
Prawdopodobnie w 1977 r., w niewyjaśnionych okolicznościach z kościoła na terenie powiatu nowosolskiego skradziono barokową lampę wieczną. Wieczna lampa wykonana prawdopodobnie z blachy srebrnej lub srebrzonej. Lampa złożona z ażurowego, dwusegmentowego, gruszkowego korpusu podwieszonego na trzech łańcuszkach przymocowanych do kółek umieszczonych nad trzema główkami puttów o wysokich fryzurach. Ażurowe partie korpusu złożone z motywów kwiatów i wici roślinnych, natomiast partie przewężeń korpusu – gładkie. Koronka wokół górnego otworu korpusu w formie ażurowych, dołem półkolistych, szerokich, silnie unerwionych liści o wklęsło-wypukłej górnej krawędzi. Kopułka kolista, niezbyt wysoka, o wklęsło-wypukłej krawędzi. Warsztat śląski, barok, XVII/ XVIII w.