ZUS ostrzega przed oszustami, którzy wysyłają fałszywe maile

Aleksandra Pazda
Aleksandra Pazda
Zaktualizowano 
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie kontaktuje się ze swoimi klientami w sprawie składek drogą mailową
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie kontaktuje się ze swoimi klientami w sprawie składek drogą mailową Sławomir Mielnik, Nowa Trybuna Opolska
Dostałeś maila od ZUS o składkach? Pod żadnym pozorem go nie otwieraj. To oszuści chcą wykraść poufne dane!

Złodzieje nie śpią i wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzenie pieniędzy. Próbują oszukać swoje ofiary podszywając się pod funkcjonariuszy lub różnego rodzaju instytucje. Były już metody ,,na wnuczka" i na ,,policjanta". Teraz dochodzi jeszcze metoda ,,na Zakład Ubezpieczeń Społecznych".

Podobnie sytuacja wyglądała rok temu. Wtedy również oszuści podszywali się pod ZUS i atakowali przez fałszywe wiadomości.

W ostatnim czasie wielu Polaków dostało maile o nieprawidłowo opłaconych składkach. Wiadomości rzekomo mają pochodzić od kancelarii ZUS. Do każdej z nich dołączony jest załącznik, który ma potwierdzać przesłaną przez oszustów informację. Jego otwarcie grozi zainfekowaniem komputera oraz wykradnięciem poufnych danych.

W stopce adresowej widnieją adresy ,,gov.pl", których Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie używa.

ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach składkowych. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach.

- Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku jednak zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS - wyjaśnia rzecznik Wojciech Andrusiewicz, rzecznik ZUS.

Zobacz też: Tak działają oszuści. Nie daj się oszukać

Przestrzega też, by pod żadnym pozorem nie otwierać takich wiadomości oraz nie odpowiadać na nie. Korespondencja tego typu ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.

W sytuacji, w której mamy wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, najlepiej skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.

Zobacz też: Rząd przyjął założenia budżetowe na 2020. Składki na ZUS mają być rekordowo wysokie

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3