1/6
5 faktów o RODO, które będą miały na Ciebie wpływ
fot. pixabay

5 faktów o RODO, które będą miały na Ciebie wpływ

2/6
1) RODO w służbie zdrowia...
fot. pixabay

1) RODO w służbie zdrowia
Zmiany w polityce prywatności odczujesz m.in. na wizycie u lekarza. Specjalista czy lekarz rodzinny nie powinien mieć kart pacjentów na stole, tak żeby pacjenci nie mogli dowiedzieć się kto odwiedzi gabinet po nas.

W przychodniach zmianie mogą ulec także tabliczki na drzwiach lekarzy. RODO chroni nasze dane, ale także naszą prywatność w przestrzeni publicznej. Z tego powody po 25 maja przychodnie będą musiały rozważyć usunięcie specjalizacji lekarzy z tabliczek na gabinetach. Teraz nie będzie można już łatwo stwierdzić „za czym kolejka stoi?”

3/6
2) RODO w pracy...
fot. pixabay

2) RODO w pracy
RODO to wielka zmiana w ochronie prywatności w miejscu pracy, a także w systemie zatrudnienia. Po wejściu w życie rozporządzenia kandydat na rozmowie kwalifikacyjnej pracodawca nie będzie mógł pozyskać innych danych na temat pracownika niż te, na których wykorzystanie się zgodził.

Pracodawca będzie zobowiązany do poinformowania pracownika o wglądzie w prywatne konta na portalach społecznościowych.

"W związku ze zmianami pracodawca będzie miał obowiązek poinformowania pracowników o takich działaniach. Niezgodne z prawem będą tego rodzaju aktywności, prowadzone bez zgody pracownika, a także wykorzystanie pozyskanych w ten sposób, niekorzystnych informacji o zatrudnionych" – podało ministerstwo.

4/6
3) RODO w zakupach internetowych...
fot. pixabay

3) RODO w zakupach internetowych
Rozporządzenie RODO gwarantuje pełną i ciągłą możliwość do wglądu i zmieny sdanych, którymi podzielił się z daną firmą, marką, sewisem. Włącznie z prośbą o przeniesienie danych do innego operatora.
Najważniejsza zmiana dotyczy profilowania, a więc zautomatyzowanej oceny użytkownika pod kątem jego zachowań na stronie, która później pozwala na lepszy dobór reklam. W ramach nowego rozporządzenia każdy klient czy użytkownik będzie miał prawo odmówić profilowania. W teorii oznacza to, że klient, który odmówi profilowania będzie odporny na reklamy butów, które dzień wcześniej oglądał e jednym z populrnych sklepów internetowych. Stanie się tak dlatego, że w momencie odmowy profilowania klient nie może mieć podłączonych kodów śledzących, które zapamiętują jego wybory.

Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Sponsorzy murem za żużlowcami Stali Gorzów. Już im wybaczyli porażkę w Lublinie

Sponsorzy murem za żużlowcami Stali Gorzów. Już im wybaczyli porażkę w Lublinie

Uwaga! W weekend na rondo Kosynierów Gdyńskich kierowcy nie wjadą

Uwaga! W weekend na rondo Kosynierów Gdyńskich kierowcy nie wjadą

Dacia Duster 2024. Trzecie pokolenie bestsellera

Dacia Duster 2024. Trzecie pokolenie bestsellera

Zobacz również

Mnóstwo śmieci w Parku Narodowym Ujście Warty. To jakiś koszmar!

Mnóstwo śmieci w Parku Narodowym Ujście Warty. To jakiś koszmar!

Wraca żużlowy klasyk. Falubaz Zielona Góra jedzie do Leszna!

Wraca żużlowy klasyk. Falubaz Zielona Góra jedzie do Leszna!