Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bonifikaty w sprawie brudnej wody w Nowej Soli jednak nie dla wszystkich

Redakcja
sxc.hu
Nowosolanie nie mają co liczyć na bonifikaty związane z pogorszeniem jakości wody. Zniżka w wysokości 20 proc. dla wszystkich mieszkańców, jaką zaproponował jeden z radnych, nie znalazła pozytywnego odzewu w MZGK.

TU MOŻESZ ZGŁOSIĆ BRUDNĄ WODĘ

TU MOŻESZ ZGŁOSIĆ BRUDNĄ WODĘ

Wszystkie problemy związane z pogorszeniem jakości wody, lub innymi, związanymi z wodociągami, można zgłaszać przez całą dobę do Pogotowia Wodociągowego (tel. 504 187 736) oraz od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 15.00 w Dziale Sieci Wodno-Kanalizacyjnej (tel. 68 478 51 28 (29))

Przypomnijmy: problemy z wodą pojawiły się już w styczniu. Wtedy, po zbadaniu jej zawartości przez sanepid, stwierdzono przekroczenie dopuszczalnych norm bakterii, żelaza i manganu. Decyzja mogła być tylko jedna: należało zakazać spożycia wody bezpośrednio z kranu.

Pod adresem MZGK posypały się gromy. - Zapłaciłem za wodę niezłą kaskę w grudniu, teraz dalej mnie kasują. I co? Lecą z kranu ścieki - wściekał się na naszym forum internetowym internauta Jaromir. - Zdaje się, że za ścieki płacimy osobno - ironizował z kolei Mieszkaniec Nowej Soli.

Wśród mieszkańców pojawiły się głosy, domagające się zwrotu części pieniędzy. Inicjatywę podjął radny Eligiusz Balcerzak, który pod koniec lutego wystosował stosowną interpelację, w której wnioskował o udzielenie 20 proc. bonifikaty dla wszystkich odbiorców wody na terenie miasta, do czasu zakończenia prac w ramach Funduszu Spójności. Jak argumentował w swoim piśmie skierowanym do prezydenta miasta, "przystępując do tak wielkiej inwestycji, (...) można było przewidzieć problemy z jakością wody". Zaznaczył też, że "bonifikata powinna być niezależna od odszkodowań, o które mieszkańcy mogą się ubiegać za uszkodzenia sprzętu AGD, powstałe wskutek złej jakości wody".

Jak się dowiedzieliśmy, w ubiegłym tygodniu prezydent przekazał radnemu odpowiedź z Miejskiego Zakładu Gospodarki Komunalnej odnośnie tej kwestii.

I... raczej nie zadowoli ona nowosolan.W piśmie podpisanym przez Waldemara Wrześniaka, prezesa zarządu, sprawa wyłożona jest jasno: udzielenie bonifikaty dla wszystkich odbiorców wody, nie jest zasadne. Dlaczego?

Jak zapewnia MZGK, każdy indywidualny wniosek o udzielenie zniżki z tytułu obniżonej jakości wody jest "wnikliwie analizowany". Z drugiej jednak strony "pogorszona jakość nie dotyczy wszystkich mieszkańców, z uwagi na to, że inwestycja nie jest prowadzona we wszystkich rejonach miasta".

Jak dodaje prezes, spółka nie uchyla się od odpowiedzialności za zaistniałą sytuację, i za grudzień 2010 oraz styczeń 2011 udzieliła już odpowiednich zniżek, w wysokości 20 proc.
Jak dodaje, zgodnie z decyzją sanepidu nie stwierdzono nigdy skażenia wody, a jedynie przekroczenie dopuszczalnej wartości niektórych jej parametrów.

Końcem końców, według MZGK, udzielnie bonifikaty dla wszystkich mieszkańców Nowej Soli "nie jest zasadne". Zniżki mogą zostać udzielone jedynie tym nowosolanom, którzy zgłosili odpowiedni wniosek i u których "fizycznie" wystąpił problem złej jakości wody...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska