1/5
Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami...
fot. źródło: GDDKiA

Budowa autostrady A18 w Lubuskiem. Ułożono testowy odcinek nawierzchni

Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami Żary Zachód i Iłowa, na modernizowanej jezdni południowej został ułożony testowy odcinek nawierzchni betonowej o długości 500 m.

Nawierzchnia betonowa bardziej wymagająca

- Odcinek próbny układa się w celu sprawdzenia, czy zastosowane materiały, technologia i jakość wykonanych prac gwarantują otrzymanie nawierzchni o pożądanych parametrach. Jest to bardzo istotne, bo reżim układania nawierzchni betonowej jest znacznie bardziej rygorystyczny niż przy nawierzchni bitumicznej (nazywanej potocznie asfaltową) – wyjaśniają specjaliści z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli badania potwierdzą odpowiednią jakość wykonanej nawierzchni, wówczas wykonawca dostanie zielone światło do jej ułożenia na pozostałym odcinku modernizowanej drogi.

Jeszcze przed ułożeniem mieszanka betonowa badana jest pod kątem konsystencji, zawartości powietrza i gęstości. Natomiast po 28 dniach od ułożenia sprawdzana jest m.in. wytrzymałość na ściskanie, zginanie i rozciąganie, a także mrozoodporność. Nawierzchnia badana jest również pod kątem takich parametrów jak równość podłużna i poprzeczna czy współczynnik tarcia.

Lubuski odcinek A18 będzie gotowy w przyszłym roku

Budowany odcinek autostrady ma długość 22 km i zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończy ok. 4 km przed węzłem Iłowa. Jest jednym z czterech odcinków, na które podzielona została inwestycja mająca na celu przebudowę jezdni południowej drogi krajowej nr 18 od Olszyny do węzła w Golnicach (71 km). Jest także odcinkiem o największym stopniu zaawansowania prac. Ma być gotowy w II połowie 2022 roku.

Zobacz, jak wygląda układanie betonowej nawierzchni:


Wideo: Budowa A18 1 Lubuskiem

materiał z 16.06.2021

Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18


2/5
Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami...
fot. źródło: GDDKiA

Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami Żary Zachód i Iłowa, na modernizowanej jezdni południowej został ułożony testowy odcinek nawierzchni betonowej o długości 500 m.

Nawierzchnia betonowa bardziej wymagająca

- Odcinek próbny układa się w celu sprawdzenia, czy zastosowane materiały, technologia i jakość wykonanych prac gwarantują otrzymanie nawierzchni o pożądanych parametrach. Jest to bardzo istotne, bo reżim układania nawierzchni betonowej jest znacznie bardziej rygorystyczny niż przy nawierzchni bitumicznej (nazywanej potocznie asfaltową) – wyjaśniają specjaliści z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli badania potwierdzą odpowiednią jakość wykonanej nawierzchni, wówczas wykonawca dostanie zielone światło do jej ułożenia na pozostałym odcinku modernizowanej drogi.

Jeszcze przed ułożeniem mieszanka betonowa badana jest pod kątem konsystencji, zawartości powietrza i gęstości. Natomiast po 28 dniach od ułożenia sprawdzana jest m.in. wytrzymałość na ściskanie, zginanie i rozciąganie, a także mrozoodporność. Nawierzchnia badana jest również pod kątem takich parametrów jak równość podłużna i poprzeczna czy współczynnik tarcia.

Lubuski odcinek A18 będzie gotowy w przyszłym roku

Budowany odcinek autostrady ma długość 22 km i zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończy ok. 4 km przed węzłem Iłowa. Jest jednym z czterech odcinków, na które podzielona została inwestycja mająca na celu przebudowę jezdni południowej drogi krajowej nr 18 od Olszyny do węzła w Golnicach (71 km). Jest także odcinkiem o największym stopniu zaawansowania prac. Ma być gotowy w II połowie 2022 roku.

Zobacz, jak wygląda układanie betonowej nawierzchni:


Wideo: Budowa A18 1 Lubuskiem

materiał z 16.06.2021

Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18


3/5
Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami...
fot. źródło: GDDKiA

Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami Żary Zachód i Iłowa, na modernizowanej jezdni południowej został ułożony testowy odcinek nawierzchni betonowej o długości 500 m.

Nawierzchnia betonowa bardziej wymagająca

- Odcinek próbny układa się w celu sprawdzenia, czy zastosowane materiały, technologia i jakość wykonanych prac gwarantują otrzymanie nawierzchni o pożądanych parametrach. Jest to bardzo istotne, bo reżim układania nawierzchni betonowej jest znacznie bardziej rygorystyczny niż przy nawierzchni bitumicznej (nazywanej potocznie asfaltową) – wyjaśniają specjaliści z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli badania potwierdzą odpowiednią jakość wykonanej nawierzchni, wówczas wykonawca dostanie zielone światło do jej ułożenia na pozostałym odcinku modernizowanej drogi.

Jeszcze przed ułożeniem mieszanka betonowa badana jest pod kątem konsystencji, zawartości powietrza i gęstości. Natomiast po 28 dniach od ułożenia sprawdzana jest m.in. wytrzymałość na ściskanie, zginanie i rozciąganie, a także mrozoodporność. Nawierzchnia badana jest również pod kątem takich parametrów jak równość podłużna i poprzeczna czy współczynnik tarcia.

Lubuski odcinek A18 będzie gotowy w przyszłym roku

Budowany odcinek autostrady ma długość 22 km i zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończy ok. 4 km przed węzłem Iłowa. Jest jednym z czterech odcinków, na które podzielona została inwestycja mająca na celu przebudowę jezdni południowej drogi krajowej nr 18 od Olszyny do węzła w Golnicach (71 km). Jest także odcinkiem o największym stopniu zaawansowania prac. Ma być gotowy w II połowie 2022 roku.

Zobacz, jak wygląda układanie betonowej nawierzchni:


Wideo: Budowa A18 1 Lubuskiem

materiał z 16.06.2021

Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18


4/5
Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami...
fot. źródło: GDDKiA

Trwają prace przy budowie A18. Na odcinku między węzłami Żary Zachód i Iłowa, na modernizowanej jezdni południowej został ułożony testowy odcinek nawierzchni betonowej o długości 500 m.

Nawierzchnia betonowa bardziej wymagająca

- Odcinek próbny układa się w celu sprawdzenia, czy zastosowane materiały, technologia i jakość wykonanych prac gwarantują otrzymanie nawierzchni o pożądanych parametrach. Jest to bardzo istotne, bo reżim układania nawierzchni betonowej jest znacznie bardziej rygorystyczny niż przy nawierzchni bitumicznej (nazywanej potocznie asfaltową) – wyjaśniają specjaliści z zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Jeśli badania potwierdzą odpowiednią jakość wykonanej nawierzchni, wówczas wykonawca dostanie zielone światło do jej ułożenia na pozostałym odcinku modernizowanej drogi.

Jeszcze przed ułożeniem mieszanka betonowa badana jest pod kątem konsystencji, zawartości powietrza i gęstości. Natomiast po 28 dniach od ułożenia sprawdzana jest m.in. wytrzymałość na ściskanie, zginanie i rozciąganie, a także mrozoodporność. Nawierzchnia badana jest również pod kątem takich parametrów jak równość podłużna i poprzeczna czy współczynnik tarcia.

Lubuski odcinek A18 będzie gotowy w przyszłym roku

Budowany odcinek autostrady ma długość 22 km i zaczyna się w okolicach węzła Żary Zachód w stronę Wrocławia, a kończy ok. 4 km przed węzłem Iłowa. Jest jednym z czterech odcinków, na które podzielona została inwestycja mająca na celu przebudowę jezdni południowej drogi krajowej nr 18 od Olszyny do węzła w Golnicach (71 km). Jest także odcinkiem o największym stopniu zaawansowania prac. Ma być gotowy w II połowie 2022 roku.

Zobacz, jak wygląda układanie betonowej nawierzchni:


Wideo: Budowa A18 1 Lubuskiem

materiał z 16.06.2021

Czytaj także: „Najdłuższe schody Europy” w przebudowie. Zobacz, jak przebiegają prace dotyczące autostrady A18


Kontynuuj przeglądanie galerii
Dalej

Polecamy

Jak popularny jest Twój samochód? TOP ulubionych marek pojazdów w Gorzowie

Jak popularny jest Twój samochód? TOP ulubionych marek pojazdów w Gorzowie

To najsprawniejsi lubuscy policjanci. Funkcjonariusze nagrodzeni na gali | ZDJĘCIA

To najsprawniejsi lubuscy policjanci. Funkcjonariusze nagrodzeni na gali | ZDJĘCIA

Znamy laureatów wojewódzkiego konkursu o Czerwonym Krzyżu! Odbyły się też happeningi

Znamy laureatów wojewódzkiego konkursu o Czerwonym Krzyżu! Odbyły się też happeningi

Zobacz również

Jak popularny jest Twój samochód? TOP ulubionych marek pojazdów w Gorzowie

Jak popularny jest Twój samochód? TOP ulubionych marek pojazdów w Gorzowie

Zbliża się wielkie święto żużla. Szymon Woźniak zadebiutuje na PGE Narodowym

Zbliża się wielkie święto żużla. Szymon Woźniak zadebiutuje na PGE Narodowym