Budowa S3 w listopadzie 2022 roku. Kiedy koniec prac? Jak wyglądają wielkie tunele? [ZDJĘCIA]

Mateusz Różański
Mateusz Różański
Budowa S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra
Budowa S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra GDDKiA
Budowa S3 na Dolnym Śląsku to obecnie największa inwestycja w regionie. Tylko odcinek z Bolkowa do Kamiennej Góry pochłonie ponad 1,5 mld złotych. Kierowcy jednak z utęsknieniem wyczekują końca prac - i mowa tu również o kierowcach z woj. lubuskiego, czy zachodniopomorskiego. Inwestycja znacząco skróci czas dojazdu do granicy z Czechami.

Ile jeszcze do zakończenia prac na S3?

Droga ekspresowa S3 na odcinku z Bolkowa do Kamiennej Góry ukończona jest już w 69 proc. Szczegółowy postęp prac można śledzić na bieżąco za pośrednictwem witryny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

W minionym tygodniu ekipy budowlane skupiały się na pracy przy nasypach, wykonywaniu zbrojeń przy mostach, z kolei w przypadku tuneli to głównie było betonowanie przyczółków i sklepień.

Budowa S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra Północ 

Na tym odcinku zostanie wybudowana dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 16,1 km. Każda jezdnia będzie miała po dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Powstają tu również dwa dwunawowe tunele drogowe - tunel TS-26 o długości ok. 2300 m, pomiędzy miejscowościami Sady Górne, Stare i Nowe Bogaczowice, oraz tunel TS-32 o długości ok. 320 m niedaleko miejscowości Gostków. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner). Wartość umowy wynosi ponad 1,5 mld zł.

Ciekawostki związane z budową tego odcinka S3

  • zakłada się wbudowanie ok. 214 tys. ton mas bitumicznych, co jest równoznaczne z wagą 21 wież Eiffla,
  • w ramach realizacji obudowy ostatecznej tunelu TS-26 zakłada się wbudowanie łącznie ok. 94 tys. m3 betonu, co pozwoliłoby na wykonanie 32 kopuł Hal Stulecia we Wrocławiu,
  • w tunelu TS-26 zakłada się wbudowanie ok. 4,5 tys. ton stali w obie nawy, co jest porównywalne z wagą ok. 22 samolotów Boeing 747 Jumbo Jet.

Zakończenie budowy zaplanowano na rok 2024.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

4F

4F Męska Granatowa H4Z22 Kumn004

379,99 zł

kup najtaniej

Salomon

Salomon Icon Lt Access White 21/22

299,00 zł

kup najtaniej

Giro

Giro Avera Mat Graphite Rockpool

342,96 zł

kup najtaniej

Tempish

Tempish Volt S

319,99 zł
Materiały promocyjne partnera

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Materiał oryginalny: Budowa S3 w listopadzie 2022 roku. Kiedy koniec prac? Jak wyglądają wielkie tunele? [ZDJĘCIA] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
...co jest równoznaczne z wagą 21 wież Eiffla,... Nic mi to nie mówi, bo nie mam pojęcia, ile waży wieża Eifla i nic mnie to nie obchodzi. Natomiast 214 tys. ton to konkretna waga, którą jestem w stanie sobie wyobrazić, zatem po co to idiotyczne porównywanie do czegoś, co jest bez znaczenia. Podobnie z Jumbo Jetami. Ile waży taki samolot może wiedzieć pilot lub mechanik lotnictwa. Przeciętnemu zjadaczowi pasztetu drobiowego z Biedronki nic to nie mówi.
G
Gość
Systemy wbudowane – czym właściwie są?

Pisząc możliwie jak najprościej, mianem systemu wbudowanego określamy sterownik elektroniczny, którego pracę nadzoruje system operacyjny – zwykle jest to system RTOS, czyli czasu rzeczywistego. Rozwiązanie to jest częścią większego systemu mechanicznego lub elektrycznego, np. automatyki przemysłowej i – zgodnie z nazwą – wbudowuje się je w konkretne urządzenie.

Celem stosowania systemów wbudowanych jest oczywiście uzyskanie kontroli nad urządzeniem wymagającym automatyzacji. Obecnie mamy do czynienia z powszechną popularyzacją komputerów jednopłytkowych, co pozwala stosować systemy wbudowane w nawet najprostszych rozwiązaniach dla domu czy indywidualnych konsumentów – na przykład w komputerach osobistych, zegarkach czy urządzeniach RTV i AGD.
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska
Dodaj ogłoszenie