5/23
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w...
fot. Jacek Katrzyński

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP [ZDJĘCIA]

Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej.



Wokół dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim.

Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg...

W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte).

Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.

6/23
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w...
fot. Jacek Katrzyński

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP [ZDJĘCIA]

Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej.



Wokół dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim.

Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg...

W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte).

Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.

7/23
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w...
fot. Jacek Katrzyński

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP [ZDJĘCIA]

Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej.



Wokół dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim.

Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg...

W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte).

Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.

8/23
Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w...
fot. Jacek Katrzyński

Centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Zobacz, jak zmieniają się okolice dworca PKP [ZDJĘCIA]

Z dnia na dzień w oczach rośnie centrum przesiadkowe w Zielonej Górze. Coraz wyraźniej widać miejsce poczekalni, stanowiska autobusów, miejsce na windę. Trwają też prace przy przedłużaniu tunelu pod torami, nad zadaszeniami peronów, budowa dwóch rond i remont ulicy Dworcowej.



Wokół dworca, który będzie się nazywał Zielona Góra Główna, wielkie zmiany. Zielonogórzanie bacznie je obserwują pracowników firmy Skanska, która wygrała przetarg na budowę centrum przesiadkowego i dwóch rond przy nim.

Budowa centrum przesiadkowego jest jedną z części 280-milionowego projektu związanego z wymianą taboru miejskich autobusów na elektryczne i diesle. Wszystkie diesle już kursują po naszych ulicach (mercedesy). Pierwsze autobusy elektryczne (Ursus) już są w Zielonej Górze i wkrótce wyjadą na ulice. Trwa budowa nowych pętli wraz z ładowarkami do autobusów, przebudowa zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji, modernizacja dróg...

W ramach projektu zadaszone zostaną też perony. Od ulicy Towarowej widać też już wyjście tunelem. Dzięki niemu znacznie skróci się droga m.in. do Centrum Medycznego Aldemed (przychodnia oddała też miastu kawałek swojego gruntu na chodnik), policealnej szkoły czy sali weselnej Delfino. Przy tym trakcie powstaje też ścieżka rowerowa, by można było przejechać nią, wykorzystując podziemny tunel (pochylnie, windy) - z jednej części miasta (Sulechowska, Dolina Zielona itd.) do drugiej (Dworcowa, Bohaterów Westerplatte).

Firma Strabag modernizuje natomiast ulicę Dworcową (aż do ronda Anny Borchers), która została podzielona na etapy. Obecnie droga w okolicy dworca cała jest rozkopana i ogrodzona siatką. Można się poruszać jedynie chodnikami (raczej ich pozostałościami) i wyznaczonymi, prowizorycznymi przejściami. To duże utrudnienie dla sklepów i firm, mieszczących się w tym miejscu.

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Anna i Natalia będą reprezentowały Lubuskie podczas wielkiego finału Miss Polski 2024

Anna i Natalia będą reprezentowały Lubuskie podczas wielkiego finału Miss Polski 2024

Horoskop na maj. Oto pięć znaków zodiaku, które czeka wielkie szczęście!

Horoskop na maj. Oto pięć znaków zodiaku, które czeka wielkie szczęście!

Stanisław Chomski przedłużył kontrakt ze Stalą Gorzów

Stanisław Chomski przedłużył kontrakt ze Stalą Gorzów

Zobacz również

Wygląda, jak porzucone zamczysko. Wieża góruje nad Odrą. Co tam miało być?

Wygląda, jak porzucone zamczysko. Wieża góruje nad Odrą. Co tam miało być?

Kiedy Gorzów Wlkp. może zmienić nazwę na Gorzów? Padły konkretne terminy!

Kiedy Gorzów Wlkp. może zmienić nazwę na Gorzów? Padły konkretne terminy!