Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chcą ujarzmić reklamy w Zielonej Górze [WIDEO]

Natalia Dyjas-Szatkowska
Natalia Dyjas-Szatkowska
Od lewej) Barbara Marcinów, Olimpia Tomczyk-Iwko, Szymon Wermiński, Aleksandra Mrozek i Joanna Liddane pokazują, jak można skutecznie walczyć z chaosem reklamowym w mieście.
Od lewej) Barbara Marcinów, Olimpia Tomczyk-Iwko, Szymon Wermiński, Aleksandra Mrozek i Joanna Liddane pokazują, jak można skutecznie walczyć z chaosem reklamowym w mieście. Natalia Dyjas
Zielonogórscy społecznicy planują stworzyć projekt uchwały krajobrazowej naszego miasta. To ich sposób na walkę z królującym chaosem reklamowym czy nielegalnymi szyldami

- Chcemy oficjalnie zainaugurować taki etap, który uważamy, że jest dla Zielonej Góry niezbędny, a mianowicie rozpoczęcie prac nad uchwałą krajobrazową - mówi Barbara Marcinów z Ruchu Miejskiego Zielona Góra. - Jako strona społeczna chcemy zadeklarować chęć uczestnictwa w tym procesie i zgłaszamy się jako partner społeczny do zaangażowania się w tego rodzaju prace.

Zadaniem uchwały krajobrazowej jest regulowanie usytuowania rozmaitych nośników reklamowych: banerów, szyldów, billboardów czy reklam, wykorzystujących diody LED-owe. Ale również małej architektury jak kosze, ławki czy ogrodzenia. Społecznicy spotkali się wczoraj, by porozmawiać o tym pomyśle w miejscu nieprzypadkowym, bo przy murze aresztu śledczego, z którego parę dni temu zdjęto, na czas remontu, wszystkie reklamy...

- Chcielibyśmy, żeby był on dobrym przykładem pierwszego w mieście muru, nieobwieszonego reklamami - mówią inicjatorzy akcji.

- Oczekujemy od magistratu, radnych by zajęli się pomysłem uchwały krajobrazowej - dodaje Barbara Marcinów. - A my, jako strona społeczna, chcielibyśmy w tym wszystkim uczestniczyć.

- W ciągu ostatnich trzech lat zatrważająco wzrosła liczba nośników reklamowych - mówi Joanna Liddane ze ZTUM-u. - Z tego, co udało nam się ustalić, duża część z tych nośników jest ustawiona nielegalnie.

Proces uporządkowania przestrzeni w mieście to proces długotrwały, ale społecznicy uważają, że niezbędny, bo obecnie w mieście panuje reklamowy chaos.

- Dlatego trzeba to zrobić bardzo dokładnie - zauważają społecznicy. - A cała procedura przewiduje bardzo dużo konsultacji społecznych.

Więcej o pomyśle przeczytasz w jutrzejszej "Gazecie Lubuskiej" oraz w wydaniu PLUS.

Zobacz też: Winobranie 2017. Znamy program Winobrania! Kto wystąpi w Zielonej Górze?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska