MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Co zrobić, gdy na urlopie pogoda nas nie rozpieszcza?

oprac. (vp)
Dzieci za pomocą zabawy poznają otaczający nas świat, rozwijają swoje zdolności manualne, kształtują wyobraźnie oraz budują relacje społeczne
Dzieci za pomocą zabawy poznają otaczający nas świat, rozwijają swoje zdolności manualne, kształtują wyobraźnie oraz budują relacje społeczne DiGiTouch
Jak zorganizować czas dzieciom i całej rodzinie, aby chwile wspólnego urlopu były ciekawymi i rozwijającymi momentami spędzonymi z pociechami?

Odpowiedzią na powyższe pytania jest jedno słowo klucz a mianowicie: zabawy rozwojowe. Pozwalają one na aktywne i twórcze spędzanie czasu ze swoimi pociechami. "Uczyć bawiąc" to dobrze znane hasło jest kluczowym elementem w rozwoju naszego dziecka. Najmłodsi za pomocą zabawy poznają otaczający nas świat, rozwijają swoje zdolności manualne, kształtują wyobraźnie oraz budują relacje społeczne. Poniżej przedstawiamy kilka zabaw edukacyjnych.

Wesołe karteczki

Prowadzący przygotowuje trzy stosy kartek, które kładziemy na stole. Na pierwszym stosie leżą karteczki z wypisanymi nazwami zawodów, czyli np. rolnik, piekarz, stolarz, policjant, ogrodnik itd. Na drugim stosie przygotowane są karteczki z nazwami miejsc, czyli np. sklep, kuchnia, sauna, wanna, szkoła itp. I wreszcie na trzecim stosie znajdują się karteczki z nazwami czynności np. lubić, biegać, tańczyć, kochać, leżeć, bawić się, itd.

Uczestnicy dzielą się na czteroosobowe grupki i każda z nich losuje po jednej karteczce z każdego stosu. Następnie mają kilka minut na przygotowanie, a jeżeli potrzebują nawet na przećwiczenie przestawienia utworzonego z tych karteczek zdania, czyli np. "Policjant tańczy w saunie". Zadaniem widzów jest odgadywanie pojęć znajdujących się na karteczkach.

Zależnie od humoru i chęci uczestników stosów z karteczkami może być więcej, co sprawi, że zdania będą bardziej rozbudowane, i co za tym idzie również śmieszniejsze. Można dołączyć karteczki z przymiotnikami lub innymi pojęciami.

Statki we mgle

Uczestnicy łączą się w pary ustalają miedzy sobą swój dźwięk rozpoznawczy, oraz kto na początku będzie "statkiem". Druga osoba będzie odgrywała rolę "latarni morskiej". Statki ustawiają się w szeregu po jednej stronie pomieszczenia. Zawiązujemy im oczy. Po drugiej stronie pomieszczenia ustawiają się latarnie morskie, oczywiście w dowolnej kolejności (latarnia morska nie powinna stać naprzeciw swojego statku). Na znak prowadzącego latarnie zaczynają wydawać ustalony dźwięk. Statki kierując się tylko słuchem próbują odnaleźć swoją latarnię i dotrzeć do niej możliwie jak najszybciej. Kiedy wszystkie statki i latarnie szczęśliwie się połączą następuje zamiana ról.

Ślepy wąż

Uczestnicy ustawiają się jeden za drugim i kładą ręce na ramionach sąsiada przed sobą. Stojący na początku będzie prowadzącym, czyli "głową węża". Pozostali zamykają oczy i prowadzeni są przez "głowę" po pomieszczeniu. Dla utrudnienia w pomieszczeniu ustawiamy przeszkody, czyli maskotki klocki, buty itp. Prowadzący powinien poruszać się powoli i dawać niewerbalne sygnały reszcie uczestników o przeszkodach. Po pewnym czasie prowadzący zajmuje miejsce na końcu "węża", a rolę "głowy" zajmuje następna osoba.

Zabawa świetnie nadaję się też do przeprowadzenia na świeżym powietrzu między drzewami, krzewami itd. Należy zachować wtedy ostrożność i odpowiednio wolne tempo. Po zabawie dzieci powinny mieć szanse w rozmowie wymienić się doświadczeniami.

Przykłady zabaw z dziećmi pochodzą z portalu Czasdzieci.pl

Zaplanuj wolny czas - koncerty, kluby, kino, wystawy, sport

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska