Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Golf z potężnym silnikiem już w salonie

Czesław Wachnik [email protected]
Nowego golfa GTD pokazano w Lipsku. Teraz auto trafiło do, Polski. W cenie nieco ponad 100 tys. zł  (fot.Mariusz Kapała)
Nowego golfa GTD pokazano w Lipsku. Teraz auto trafiło do, Polski. W cenie nieco ponad 100 tys. zł (fot.Mariusz Kapała)
W salonach pojawił się najnowszy golf GTD. Ma silnik o mocy 170 KM i kosztuje od 106 tys. zł.

Golfa GTD pokazano na targach AMI w Lipsku. Tam miał swoją światową premierę, w Niemczech też rozpoczęto wcześniej jego sprzedaż. Teraz auto trafia do Polski. Ceny modelu GTI z silnikiem benzynowym o mocy 210 KM rozpoczynają się od 103 tys. zł, a wspomnianego GTD od 106 tys. zł.

Dodajmy, że jeśli chodzi o wyposażenie czy wygląd zewnętrzny, to oba auta są praktycznie bliźniakami, a jedyną różnicą są silniki. O ile w GTI mamy silnik benzynowy 2,0 litra o mocy 210 KM, to w GTD diesel 2,0 TDI o mocy 170 KM. Moment obrotowy tego pierwszego wynosi 280 Nm, a drugiego 350 Nm.

Ale konsekwencją jest też to, że golfy różnią się osiągami. Ale tylko nieco. Jeśli GTI rozpędza się do 240 km/godz., przy przyspieszeniu do setki w 6,9 sekundy to parametry GTD są nieco gorsze. Prędkość maksymalna to 220 km/godz. a przyspieszenie do 100 km/godz. w 8,1 sekundy. Jednak o ile średnie zużycie paliwa w GTI wynosi 7,3 litra na 100 km, to w GTD tylko 5,3 litra. Dodatkowo tańszego oleju napędowego.

Dodajmy też, że jest to zużycie mierzone w laboratorium. Wydaje się, że przy rzeczywistych warunkach drogowych, różnice w zużyciu paliwa powinny być wyższe. Szczególnie przy szybkiej jeździe oraz w warunkach miejskich. Tu GTI spali nawet 12 litrów, kiedy GDT zadowoli się 8 litrami.

Dlatego fani szybkich samochodów będą mieli trudny orzech do zgryzienia, zdecydować się na silnik benzynowy czy diesla. Dodajmy jeszcze, że przy jeździe w granicach 120 km/godz. spalanie w golfie GTD wynosi około 4,5 litra oleju na 100 km.

Czytaj też:Na targach w Lipsku zaprezentowano nowe polo

Jeśli chodzi o wyposażenie to w GTD jest ono bardzo bogate. Mamy alufelgi, dwusprzęgłową skrzynię DSG lub tradycyjną sześciobiegową, regulowane zawieszenie (trzy opcje), światła biksenonowe z doświetlaniem zakrętów oraz nowy system XDS czyli elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Ten ostatni zapewnia trzymanie się na zakrętach. Działa on na tej zasadzie, że o ile czujniki zauważą różnicę prędkości między napędzanymi kołami, to komputer spowalnia (za pomocą hamulców), szybciej obracające się koła, ale bez utraty mocy silnika. Na podobnej zasadzie działa ESP.

Golf GTD ma sportowe, obniżone o 15 milimetrów zawieszenie. Z przodu ma tradycyjne kolumny MC Persona, natomiast z tyłu oś wielowahaczową. Golf GTD może być także zamawiany z adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. System ten w sposób ciągły reaguje na nawierzchnię i sytuacje na drodze, modyfikując charakterystykę amortyzatorów. Dzięki temu przy ,,normalnej'' jeździe auto zachowuje się jak typowy pojazd rodzinny.

I ceny, z tradycyjną sześciobiegowa skrzynią GTD kosztuje od 106.040 zł, a automatyczną DSG - 113 .840 zł. Ceny nie są niskie, ale auta także nie są zwyczajne.

 

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska