Gorzów: matematycy ostrzegają, że... matematyka wciąga! Oczywiście jeśli naucza się jej w ciekawy sposób [ZDJĘCIA]
Jak ciekawie uczyć matematyki? O tym nauczyciele matematyki rozmawiali z innymi nauczycielami matematyki podczas konferencji dla nauczycieli matematyki, zorganizowanej przez Lubuski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Tak. Było tam naprawdę dużo matmy!
Konferencja miała jeden cel: pokazać pedagogom, że królowej nauk można uczyć inaczej, niż robiono to w polskiej szkole przez lata. A tych nowoczesnych, ciekawych sposobów nie brakuje. - Są ukierunkowane na kreatywne myślenie, pogłębianie wiedzy, angażowanie się wspólnie w rozwiązywanie problemu, dyskusję, poznawanie różnych punktów widzenia i rozmowę. A możliwości są ogromne. Wykorzystać można do tego gry planszowe lub karty Grabowskiego, ale także kody QR, aplikację Plickers czy quizy typu Kahoot, Learning Apps lub Quizzlet. W trakcie zajęć zastosować można również metody WebQuesty czy Jigsaw. I warto to robić, ponieważ potencjał każdego ucznia jest bardzo duży, tylko należy go odkryć i pokazać kierunek dalszego rozwoju - mówiła nam jeszcze przed spotkaniem dla ponad setki matematyków Magdalena Molik, współorganizatorka warsztatów.
Na konferencję połączoną ze szkoleniem przyjechali pedagodzy z całego woj. lubuskiego, m.in. z Zielonej Góry, Zbąszynka, Nowej Soli, Szprotawy, Żagania, Świebodzina, Międzyrzecza, Kostrzyna, Ośna Lubuskiego, Słubic, Gorzowa. Zapisali się też nauczyciele z innych województw: z zachodniopomorskiego, śląskiego i wielkopolskiego.
"Uczestnictwo w konferencji było świetną okazją do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych, do zdobycia nowych umiejętności i gotowych pomysłów na przeprowadzenie inspirujących lekcji. Konferencja również przyczyniła się do integracji środowiska nauczycieli matematyki. Oferta zajęć była różnorodna. Nauczyciele mogli zaTikować się, poznać matematykę bez formuł, pograć kartami Grabowskiego, a także wydostać się z pokoju zagadek. Wszystko to nie odbyłoby się, gdyby nie pomoc i wsparcie naszych sponsorów, którym bardzo dziękujemy. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem mieli: Marszałek woj. lubuskiego, prezydent Gorzowa i Lubuski Kurator Oświaty" - czytamy w komunikacie podsumowującym konferencję.
GL miała nad nią patronat medialny.
Zobacz wideo: Prace domowe zadawane uczniom. Czy powinny zostać zlikwidowane?
Jak ciekawie uczyć matematyki? O tym nauczyciele matematyki rozmawiali z innymi nauczycielami matematyki podczas konferencji dla nauczycieli matematyki, zorganizowanej przez Lubuski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Tak. Było tam naprawdę dużo matmy!
Konferencja miała jeden cel: pokazać pedagogom, że królowej nauk można uczyć inaczej, niż robiono to w polskiej szkole przez lata. A tych nowoczesnych, ciekawych sposobów nie brakuje. - Są ukierunkowane na kreatywne myślenie, pogłębianie wiedzy, angażowanie się wspólnie w rozwiązywanie problemu, dyskusję, poznawanie różnych punktów widzenia i rozmowę. A możliwości są ogromne. Wykorzystać można do tego gry planszowe lub karty Grabowskiego, ale także kody QR, aplikację Plickers czy quizy typu Kahoot, Learning Apps lub Quizzlet. W trakcie zajęć zastosować można również metody WebQuesty czy Jigsaw. I warto to robić, ponieważ potencjał każdego ucznia jest bardzo duży, tylko należy go odkryć i pokazać kierunek dalszego rozwoju - mówiła nam jeszcze przed spotkaniem dla ponad setki matematyków Magdalena Molik, współorganizatorka warsztatów.
Na konferencję połączoną ze szkoleniem przyjechali pedagodzy z całego woj. lubuskiego, m.in. z Zielonej Góry, Zbąszynka, Nowej Soli, Szprotawy, Żagania, Świebodzina, Międzyrzecza, Kostrzyna, Ośna Lubuskiego, Słubic, Gorzowa. Zapisali się też nauczyciele z innych województw: z zachodniopomorskiego, śląskiego i wielkopolskiego.
"Uczestnictwo w konferencji było świetną okazją do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych, do zdobycia nowych umiejętności i gotowych pomysłów na przeprowadzenie inspirujących lekcji. Konferencja również przyczyniła się do integracji środowiska nauczycieli matematyki. Oferta zajęć była różnorodna. Nauczyciele mogli zaTikować się, poznać matematykę bez formuł, pograć kartami Grabowskiego, a także wydostać się z pokoju zagadek. Wszystko to nie odbyłoby się, gdyby nie pomoc i wsparcie naszych sponsorów, którym bardzo dziękujemy. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem mieli: Marszałek woj. lubuskiego, prezydent Gorzowa i Lubuski Kurator Oświaty" - czytamy w komunikacie podsumowującym konferencję.
GL miała nad nią patronat medialny.
Zobacz wideo: Prace domowe zadawane uczniom. Czy powinny zostać zlikwidowane?
Jak ciekawie uczyć matematyki? O tym nauczyciele matematyki rozmawiali z innymi nauczycielami matematyki podczas konferencji dla nauczycieli matematyki, zorganizowanej przez Lubuski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Tak. Było tam naprawdę dużo matmy!
Konferencja miała jeden cel: pokazać pedagogom, że królowej nauk można uczyć inaczej, niż robiono to w polskiej szkole przez lata. A tych nowoczesnych, ciekawych sposobów nie brakuje. - Są ukierunkowane na kreatywne myślenie, pogłębianie wiedzy, angażowanie się wspólnie w rozwiązywanie problemu, dyskusję, poznawanie różnych punktów widzenia i rozmowę. A możliwości są ogromne. Wykorzystać można do tego gry planszowe lub karty Grabowskiego, ale także kody QR, aplikację Plickers czy quizy typu Kahoot, Learning Apps lub Quizzlet. W trakcie zajęć zastosować można również metody WebQuesty czy Jigsaw. I warto to robić, ponieważ potencjał każdego ucznia jest bardzo duży, tylko należy go odkryć i pokazać kierunek dalszego rozwoju - mówiła nam jeszcze przed spotkaniem dla ponad setki matematyków Magdalena Molik, współorganizatorka warsztatów.
Na konferencję połączoną ze szkoleniem przyjechali pedagodzy z całego woj. lubuskiego, m.in. z Zielonej Góry, Zbąszynka, Nowej Soli, Szprotawy, Żagania, Świebodzina, Międzyrzecza, Kostrzyna, Ośna Lubuskiego, Słubic, Gorzowa. Zapisali się też nauczyciele z innych województw: z zachodniopomorskiego, śląskiego i wielkopolskiego.
"Uczestnictwo w konferencji było świetną okazją do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych, do zdobycia nowych umiejętności i gotowych pomysłów na przeprowadzenie inspirujących lekcji. Konferencja również przyczyniła się do integracji środowiska nauczycieli matematyki. Oferta zajęć była różnorodna. Nauczyciele mogli zaTikować się, poznać matematykę bez formuł, pograć kartami Grabowskiego, a także wydostać się z pokoju zagadek. Wszystko to nie odbyłoby się, gdyby nie pomoc i wsparcie naszych sponsorów, którym bardzo dziękujemy. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem mieli: Marszałek woj. lubuskiego, prezydent Gorzowa i Lubuski Kurator Oświaty" - czytamy w komunikacie podsumowującym konferencję.
GL miała nad nią patronat medialny.
Zobacz wideo: Prace domowe zadawane uczniom. Czy powinny zostać zlikwidowane?
Jak ciekawie uczyć matematyki? O tym nauczyciele matematyki rozmawiali z innymi nauczycielami matematyki podczas konferencji dla nauczycieli matematyki, zorganizowanej przez Lubuski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki. Tak. Było tam naprawdę dużo matmy!
Konferencja miała jeden cel: pokazać pedagogom, że królowej nauk można uczyć inaczej, niż robiono to w polskiej szkole przez lata. A tych nowoczesnych, ciekawych sposobów nie brakuje. - Są ukierunkowane na kreatywne myślenie, pogłębianie wiedzy, angażowanie się wspólnie w rozwiązywanie problemu, dyskusję, poznawanie różnych punktów widzenia i rozmowę. A możliwości są ogromne. Wykorzystać można do tego gry planszowe lub karty Grabowskiego, ale także kody QR, aplikację Plickers czy quizy typu Kahoot, Learning Apps lub Quizzlet. W trakcie zajęć zastosować można również metody WebQuesty czy Jigsaw. I warto to robić, ponieważ potencjał każdego ucznia jest bardzo duży, tylko należy go odkryć i pokazać kierunek dalszego rozwoju - mówiła nam jeszcze przed spotkaniem dla ponad setki matematyków Magdalena Molik, współorganizatorka warsztatów.
Na konferencję połączoną ze szkoleniem przyjechali pedagodzy z całego woj. lubuskiego, m.in. z Zielonej Góry, Zbąszynka, Nowej Soli, Szprotawy, Żagania, Świebodzina, Międzyrzecza, Kostrzyna, Ośna Lubuskiego, Słubic, Gorzowa. Zapisali się też nauczyciele z innych województw: z zachodniopomorskiego, śląskiego i wielkopolskiego.
"Uczestnictwo w konferencji było świetną okazją do podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych, do zdobycia nowych umiejętności i gotowych pomysłów na przeprowadzenie inspirujących lekcji. Konferencja również przyczyniła się do integracji środowiska nauczycieli matematyki. Oferta zajęć była różnorodna. Nauczyciele mogli zaTikować się, poznać matematykę bez formuł, pograć kartami Grabowskiego, a także wydostać się z pokoju zagadek. Wszystko to nie odbyłoby się, gdyby nie pomoc i wsparcie naszych sponsorów, którym bardzo dziękujemy. Patronat honorowy nad przedsięwzięciem mieli: Marszałek woj. lubuskiego, prezydent Gorzowa i Lubuski Kurator Oświaty" - czytamy w komunikacie podsumowującym konferencję.
GL miała nad nią patronat medialny.
Zobacz wideo: Prace domowe zadawane uczniom. Czy powinny zostać zlikwidowane?