Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej, syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się do poziomu –20,0 pkt. proc. W porównaniu do marca bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej poprawił się o 10,3 pkt. proc., ale w dalszym ciągu nie osiągnął poziomu notowanego na początku roku (–18,9 pkt. proc.). Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej, syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, osiągnął natomiast poziom –28,5. W porównaniu do marca, w którym zanotowano najniższą wartość tego wskaźnika, wzrósł on o 13,7 p.proc. i przekroczył poziom notowany w styczniu 2009 r. o 3,1 pkt. proc. GUS podaje, że obserwowane w ostatnich pięciu miesiącach pozytywne tendencje zmian wskaźników ufności konsumenckiej dotyczą prawie wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie poziomu i kierunku zmian konsumpcji gospodarstw domowych.
źródło:efi24.com
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?