Jak dobrze przygotować stronę internetową firmy?

Redakcja
Strona internetowa powinna być przejrzysta.
Strona internetowa powinna być przejrzysta. SXC
Udostępnij:
W dobie internetu brak strony firmowej może okazać się dużym zaniedbaniem ze strony przedsiębiorcy.

Dobrze skonstruowana strona ma nie tylko efekt wizerunkowy, ale też sprzedażowy. Jak przygotować ją dobrze?

Witryna firmowa powinna być wizytówką firmy. Mówi się, że najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania i przyciągnięcie uwagi, jednak nadmiar grafiki i ruchomych elementów mogą zniechęcić niejednego użytkownika.

Prostota jest najważniejsza

Strona internetowa powinna być przejrzysta. Należy starannie przemyśleć jej nawigację, która - wraz z dobrze przygotowanym układem całości będzie prowadzić klienta po zawartości. Grafika powinna być tłem dla treści, a nie odwrotnie. Osoba oglądająca witrynę musi wiedzieć, czym się zajmujemy. Branża powinna być mocno wyeksponowana i widoczna na pierwszy rzut oka. Podobnie jak nazwa firmy i jej logo. Postawiłbym na prostotę, dostępność, konkretne informacje - podpowiada Łukasz Świrgał, dyrektor Departamentu Marketingu w Tax Care.

Kolor, logo i slogan

Kolor, który dominuje na stronie dużo mówi o działalności firmy. Trzeba dobrze przemyśleć, do jakiej grupy docelowej kierujemy przekaz. Przykładowo - sklep z zabawkami nie zachęci do zakupów, jeśli będzie zaprojektowany w szarościach, granatach i ciemnej zieleni. Te same kolory będą jednak odpowiednie dla instytucji finansowej lub ubezpieczyciela. Kolorystyka powinna być spójna z logotypem, który jest umieszczony zazwyczaj w lewym, górnym rogu. Warto pamiętać, by zamieścić również slogan, czyli krótkie hasło np. "Wysokiej klasy narzędzia dla artystów", albo "Instalacje wodne w domu klienta".

Strona główna i zakładki

W zakładce: "O nas" przedstawiamy działalność firmy. Zapoznajemy klienta z jej strukturą i historią. W przypadku, gdy klient lub potencjalny kontrahent będzie musiał telefonicznie czy osobiście kontaktować się z naszymi pracownikami, warto stworzyć zakładkę "Pracownicy" z fotografiami członków zespołu, ich imionami, nazwiskami i funkcjami.

Zakładka "Kontakt" jest często niedoceniana, a przecież pozwala zainteresowanej osobie odnaleźć nasz adres, telefon i kontakt mailowy. Powinna też zawierać NIP i rachunek bankowy. Jeśli mamy stronę firmową na Facebooku, korzystamy ze Skypa lub GG.

Udostępnijmy również te formy kontaktu. - Niektóre firmy zamieszczają tylko formularz kontaktowy. Jednak z doświadczenia wiem, że większość osób woli mieć więcej możliwości kontaktu. Klienci cenią sobie możliwość zatelefonowania, kiedy pojawiają się jakieś pytania czy wątpliwości - mówi Łukasz Świrgał.

Rolą zakładki "Kontakt" jest zatem wzbudzenie zaufania potencjalnego Klienta. Pokazanie, że firma istnieje naprawdę, ma siedzibę i pracowników, a nie tylko stronę internetową. Pamiętajmy, że choć sprzedaż internetowa kwitnie, to wielu Klientów woli kupować produkty w tzw. realu, nawet za wyższą cenę. Takie zjawisko nazwa się ROPO, co oznacza research online, purchase offline. Niejedna osoba, która obejrzała produkt w Internecie będzie chciała kupić go w naszym sklepie lub siedzibie. Udostępniając adres i telefon zyskujemy szansę, że pojawi się u nas z wizytą.

Zapoznaj Klienta z ofertą

Jeśli sprzedajemy różne produkty, lub świadczymy różne usługi, warto je pogrupować w odpowiednie kategorie i dobrze opisać. Im lepiej opisany produkt, tym większa szansa na jego sprzedaż. By ułatwić klientowi poszukiwania możemy dodać galerię zdjęć oraz cennik. Koniecznie pamiętajmy o aktualizowaniu ich na bieżąco. Nie ma nic gorszego niż zdjęcia produktów, których nie można już kupić lub nieaktualny cennik i późniejsze "tłumaczenie się" klientowi ze wzrostu ceny.

Pochwal się

Strona internetowa jest dobrym miejscem na chwalenie się. Warto zatem pokazać certyfikaty, nagrody, wyróżnienia i inne osiągnięcia, które mogą mieć wpływ na decyzję o wyborze naszej firmy. W marketingu wyróżniamy zjawisko autorytetu wewnętrznego, gdy potencjalny klient uważa, że sam najlepiej wie, czy produkt jest dobry, oraz zjawisko autorytetu zewnętrznego, gdy podejmuje on decyzję w oparciu o opinię ekspertów.  To właśnie dlatego warto dodać na stronie zakładkę z opiniami innych klientów lub artykułami z prasy.

CTA, czyli wezwij do akcji

CTA (Call to Action) to inaczej wezwanie do działania, jasny komunikat dla użytkownika np. "Skontaktuj się z nami", "Zapytaj o ofertę", "Zapisz się na warsztaty", "Zamów". Najlepiej, gdy znajduje się na stronie w widocznym miejscu, ma bowiem znaczenie sprzedażowe.

Zakupy róbmy racjonalnie a nie emocjonalnie KOMENTARZ

Wideo

Materiał oryginalny: Jak dobrze przygotować stronę internetową firmy? - Gazeta Pomorska

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gringe
Przede wszystkim stronka musi być ciekawa i skonczona. Żeby nie było prezentowania niedopracowanego seriwsu. Logo na pierwszym planie-grunt to wbicie się w pamięć klienta. Jeśli chodzi o sposób tworzenia-wiadomo, im łatwiej tym lepiej bo wygodniej. Bardzo intuicyjnie tworzy się przez webwavecms.com. Warto przeszukać co komu najlepiej pasuje.
g
gdulec
Stronę trzymam na Firehost, tj. na ich kontach hostingowych - stronka działa super, jest tanio, nigdy nie zaliczyli jeszcze za mnie padu. Konto kosztuje mniej 45 zł za rok, jeszcze nie zbliżyłem się do limitu transferu.
m
malka
Nie wiecie jak zarządzać firmą? Spójrzcie: www.mspinfo.pl/category/ubezpieczenia
Dodaj ogłoszenie