Budowa A18. Znika stara nawierzchnia
Przebudowa jezdni południowej obecnej DK18 jest drugim etapem prac związanych z dostosowaniem tej drogi do parametrów autostrady. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2023 r. kierowcy będą mieli do dyspozycji całą trasę o łącznej długości ponad 70 km, która będzie miała parametry autostrady.
Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin - Wrocław. I właśnie ta jezdnia jest teraz modernizowana.
Stara nawierzchnia zostanie rozebrana. Zastąpi ją nowa nawierzchnia betonowa, a jezdnia zostanie poszerzona do 11 m. Powstanie m.in. kilkanaście nowych górnych przejść dla dużych zwierząt, nowe wiadukty i mosty, a część istniejących zostanie przebudowana.
Wideo: Budowa autostrady A18
Powstaje obwodnica Strzelec Krajeńskich
27 maja została podpisana umowa na projekt i budowę obwodnicy Strzelec Krajeńskich w ciągu drogi krajowej nr 22. Jest to pierwsza z sześciu inwestycji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic w województwie lubuskim.
Umowa opiewa na kwotę 78 mln zł. Zakończenie robót planowane jest w 2024 r.
Następne obwodnice już wkrótce
Trwają intensywne prace przygotowawcze dla kolejnych pięciu obwodnic zaplanowanych do realizacji w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Są to obwodnice:
- Krosna Odrzańskiego w ciągu drogi krajowej nr 29,
- Kostrzyna nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31,
- Dobiegniewa w ciągu drogi krajowej nr 22,
- Przytocznej w ciągu drogi krajowej nr 24,
- Wschowy i Dębowej Łęki w ciągu drogi krajowej nr 12.
Czytaj także: Nowe obwodnice w Lubuskiem. Jedna w realizacji, pięć na etapie przygotowania
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?