MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mamy już zastępczy most. I dla pieszych i dla ciężarówek!

Dariusz Brożek
Dariusz Brożek
Drogowcy sprezentowali mieszkańcom pod choinkę zastępczy most na Warcie. Miał być otwarty 31 grudnia, ale postawili go i otworzyli trzy tygodnie wcześniej. Dzięki temu mogli już przystąpić do rozbiórki starego mostu i budowy nowego.

Przeprawa zostanie rozebrana po wybudowaniu nowego mostu, ale jest bardzo solidna. Ma pasy w obu kierunkach, mogą z niej korzystać wyładowane ciężarówki. Przechodząc na drugą stronę rzeki piesi nie muszą się martwić o bezpieczeństwo. Mają do swojej dyspozycji kładkę przy moście, oddzielonej od jezdni solidną kratownicą. Jest na tyle szeroka, że dwie osoby mogą się na niej swobodnie minąć dwie osoby idące w przeciwnych kierunkach. - Tylko barierki od strony rzeki mogłyby być trochę wyższe - postuluje jedna z naszych Czytelniczek.

Otwarcie przeprawy to zaledwie pierwszy etap prac przy budowie nowego mostu, które rozpoczęły się w drugiej połowie sierpnia. Bacznie im się przyglądają mieszkańcy. - To prawdziwy tlen dla naszej gospodarki. Ograniczenie nośności starego mostu uderzyło w miejscowe firmy. Jadąc z towarem do Drezdenka kierowcy ciężarówek musieli korzystać z objazdów przez Gorzów Wlkp., lub Międzychód, czyli nadkładali sześćdziesiąt kilometrów w jedna stronę. Ludzie zaczęli się buntować, dlatego potem zniesiono te ograniczenie, ale wprowadzono ruch wahadłowy, co też było uciążliwe - opowiada pan Marcin, który prawie codziennie obserwuje z brzegu Warty postęp prac przy budowie mostu.

Nowy most będzie miał 124 metry długości i dwa pasy, każdy szeroki na 3,5 metra. Buduje go firma Berger Bau Polska. Drogowców wychwala m.in. Jan Kalenko, który często przejeżdżał przez dawny most, a od kilku dni korzysta z przeprawy. - Elegancko i sprawnie. Tak najkrócej można skomentować tempo prac - mówił nam przed kilkoma dniami.

O potrzebie wybudowania nowego mostu i rozpoczęciu robót wiele razy pisaliśmy w naszym tygodniku. Przypominamy, że stary był w fatalnym stanie technicznym. Mieszkańcy od kilku lat walczyli o rozpoczęcie inwestycji. Kilka razy blokowali nawet rondo oraz drogę nr 159, w której pasie znajdują się most i przeprawa.

Drogą zarządza samorząd woj. lubuskiego. Dlatego inwestorem jest Urząd Marszałkowski, który zapłaci wykonawcy 16 mln. zł. Z własnego budżetu wyłoży jednak około 2,4 mln. zł, gdyż pozostała część zostanie sfinansowana z unijnej dotacji.
Inwestycja ma się zakończyć na początku lipca 2017 r. Inwestor i wykonawca nie wykluczają jednak, że most zostanie otwarty wcześniej.

Lesław Hołownia, burmistrz Skwierzyny
Samorząd województwa zamierza wyremontować w przyszłym roku estakadę nad rozlewiskiem. Liczymy też na remont drogi od mostu do ronda

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska