MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Moc silnika. Czy duża moc silnika zwiększa ryzyko wypadków?

Paweł Piątek
carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi przeanalizowała swoje raporty historii pojazdów pod kątem zależności pomiędzy mocą silnika, a wskaźnikiem liczby szkód powypadkowych. Okazało się, że istnieje sporo ciekawych korelacji.
carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi przeanalizowała swoje raporty historii pojazdów pod kątem zależności pomiędzy mocą silnika, a wskaźnikiem liczby szkód powypadkowych. Okazało się, że istnieje sporo ciekawych korelacji. materiały prasowe
carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi przeanalizowała swoje raporty historii pojazdów pod kątem zależności pomiędzy mocą silnika, a wskaźnikiem liczby szkód powypadkowych. Okazało się, że istnieje sporo ciekawych korelacji.

Spis treści

Bezpośrednia korelacja między mocą silnika, a wskaźnikiem uszkodzeń

W badaniu carVertical przeanalizowano raporty historii pojazdów 43 marek samochodów.

We wszystkich przypadkach samochody z mocniejszymi silnikami miały więcej szkód odnotowanych na swoim koncie.

carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi przeanalizowała swoje raporty historii pojazdów pod kątem zależności pomiędzy mocą silnika, a
carVertical, firma zajmująca się danymi motoryzacyjnymi przeanalizowała swoje raporty historii pojazdów pod kątem zależności pomiędzy mocą silnika, a wskaźnikiem liczby szkód powypadkowych. Okazało się, że istnieje sporo ciekawych korelacji. materiały prasowe

Dla przykładu: w grupie samochodów marki Audi z silnikami o mocach do 100 kW uszkodzenie ma na swoim koncie 46,4% egzemplarzy zarejestrowanych w bazie carVertical. Ale już w grupie Audi z silnikami o mocach przekraczających 400 kW wskaźnik ten wynosi 55,6%.

Podobne tendencje zaobserwowano w przypadku samochodów marki Volkswagen. W grupie aut o mocy do 100 kW uszkodzenia ma 42,6%, a w grupie aut o mocy od 300 do 400 kW - 48,9%. Inne przykłady:

  • BMW do 100 kW – 60,3%, BMW powyżej 400 kW – 68,6%;
  • Fordy do 100 kW - 45% aut uszkodzonych, Fordy ponad 400 kW – 55% aut uszkodzonych;
  • Renault z najsłabszymi silnikami – 36,3%, Renault z silnikami o mocy od 200 do 300 kW – 39,7%.

Wyjątek Skody i Toyoty

Dość trudno wyjaśnić fakt, dlaczego ta popularna reguła nie ma zastosowania w przypadku Skody – jej wskaźniki uszkodzeń wahają się tylko nieznacznie. Dla słabszych aut jest to 51,3%, a dla mocniejszych - 54,8%. Możliwe, że wynika to z faktu, że w gamie Skody nie mamy modeli z silnikami powyżej 400 kW. Podobną sytuację zaobserwowano w przypadku Toyoty. W przypadku modeli z silnikami o najniższej mocy wskaźnik wypadkowości wynosi 36%, a w przypadku wersji mocniejszych - 39,5%.

- Choć ograniczenia prędkości obowiązują wszystkich, wydaje się, że posiadacze samochodów o większej mocy prowadzą bardziej ryzykownie i lekceważą ograniczenia częściej niż inni. To przekłada się na wyższe wskaźniki szkodowości. Nie ma ani jednej marki, w której pojazdy o mniejszej mocy byłyby bardziej podatne na wypadki - mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i dyrektor ds. komunikacji w carVertical

Niektóre samochody są nawet 7 razy mocniejsze od innych

Spośród wszystkich marek pojazdów sprawdzonych przez carVertical najwyższą średnią mocą silnika może pochwalić się Bentley - 415 kW (564 KM). Kolejne miejsca zajmują Maserati (średnia moc 268 kW/364 KM), Cadillac (264 kW/359 KM), Tesla (263 kW/358 KM) i Porsche (257 kW/349 KM). Najmniejszą średnią moc silnika odnotowano wśród samochodów marki Smart - jest to 59 kW (80 KM). Kolejne miejsca zajmują Dacia (72 kW/98 KM), Lancia (77 kW/105 KM), Fiat (83 kW/113 KM) i Suzuki (87 kW/118 KM).

- Powyższe dane powinny wzmóc czujność osób, które przymierzają się do zakupu samochodu z mocnym silnikiem. Bez wątpienia przyda się dobry raport z historii pojazdu, a także wizyta u dobrego mechanika, który oceni czy ewentualne naprawy szkód powypadkowych zostały wykonane zgodnie ze sztuką - mówi Matas Buzelis.

Metodologia badań
W badaniu przeanalizowano informacje z 26 różnych krajów: Wielkiej Brytanii, USA, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch, Belgii, Węgier, Rumunii, Litwy, Łotwy, Estonii, Słowacji, Słowenii, Chorwacji, Ukrainy, Czech, Polski, Bułgarii, Serbii, Szwecji, Szwajcarii, Danii, Finlandii, Australii i Meksyku. Wszystkie dane oparte są na analizie zawartości platformy carVertical.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Moc silnika. Czy duża moc silnika zwiększa ryzyko wypadków? - Motofakty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska