Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Note - auto doskonałe dla rodziny

Czesław Wachnik [email protected]
Z zewnątrz w note po liftingu mamy nową atrapę chłodnicy, zderzak i reflektory (fot. Czesław Wachnik)
Z zewnątrz w note po liftingu mamy nową atrapę chłodnicy, zderzak i reflektory (fot. Czesław Wachnik)
Note po liftingu jest nieco ładniejszy i nadal z powodzeniem może pełnić funkcje auta rodzinnego.

Note obok hondy jazz był jednym z pierwszych aut, które wprawdzie powstały na platformach aut klasy B, ale które z powodzeniem mogły pełnić funkcje samochodu rodzinnego czy kompaktowego. Obecnie do takich pojazdów dołączyły chociażby citroen C3 picasso czy kia soul.

Pierwszy model note trafił do salonów w 2006 roku i został przyjęty bardzo ciepło. W Polsce obok micry i terenowego qashqaja, jest to auto najchętniej kupowane. Cenione za dużą i wygodną kabinę, wysoki komfort jazdy i dobre silniki. Zarówno diesla, bo te pochodzą ze stajni Renaulta jak też benzynowe.

Obecnie w salonach można spotkać note po liftingu. Najbardziej widoczne zmiany na zewnątrz auta to: w przedniej jego części zastosowano całkowicie nową atrapę chłodnicy, zderzak i reflektory, dzięki którym note zyskał bardziej opływowy wygląd. Natomiast z tyłu, światła stały się ciemniejsze. Z innych zmian wymieńmy dwa nowe wzory felg aluminiowych, o rozmiarze 15 i 16 cali.

We wnętrzu kierowca ma przed sobą nowy zestaw wskaźników o poprawionej czytelności. W aucie zastosowano także nowy środkowy panel z przełącznikami, nadający konsoli bardziej przejrzysty wygląd.

Producent zapewnia też, że udało mu się wygospodarować więcej miejsca, szczególnie na tylnej kanapie, dla pasażerów. Być może tak i jest, ale tu zmiany są raczej mało widoczne. Note także przed liftingiem był autem o przestronnej kabinie. Nawet osoby o wzroście 190 cm nie narzekały na brak miejsca. Tym bardziej, że tylną kanapę można przesuwać w zakresie aż 16 cm. To też sprawia, że pojemność bagażnika możemy regulować od 280 do 437 litrów. Jego plusem jest też to, że dzięki sprytnie skonstruowanej podłodze, można go dzielić. Natomiast przy złożonej kanapie pojemność bagażnika rośnie do 1332 litrów. Dodajmy, że rozstaw osi w note to 260 cm, a podobnie jak w autach kompaktowych.

Poprawiono też zawieszenie. Dzięki temu wzrósł komfort jazdy. I to mogliśmy sprawdzić w czasie testu. Nissan zachowuje się w czasie jazdy jak typowe auto kompaktowe, sprawnie przyspiesza i niegroźne są mu nawet spore nierówności drogi. Te po prostu zawieszenie niweluje.

Note jest wyposażone w jeden z czterech silników, dwa benzynowe to 1,4 litra o mocy 88 KM i 1,6 litra o mocy 110 KM oraz dwa diesle o pojemności 1,5 litra ale mocy 86 lub 103 KM. Różnica w cenie między najtańszym dieslem a ,,benzyniakiem’’ jest dosyć duża, bo wynosi ponad 10 tys. zł. Dlatego osoby, które auto używają jedynie do dojazdu do pracy i na zakupy a raz do roku na wczasy, mogą zdecydować się na wersję z silnikiem benzynowym w cenie od 45.900 zł. Niestety nie ma ona klimatyzacji, za która trzeba dopłacić 3.800 zł.

Natomiast wszyscy, którzy jeżdżą częściej a dodatkowo auto jest bardziej dociążone, powinni raczej rozważyć zakup wersji z silnikiem 110 KM lub mocniejszym dieslem. Tu jednak za najtańszy model trzeba zapłacić od 55.700 zł. Plusem jest, że ma ona klimatyzację. Decydując się na note możemy za 2,3 tys. zł dokupić przyzwoitej jakości nawigację. Wprawdzie nowej obwodnicy Nowej Soli tam jeszcze nie wprowadzono, ale to wina programu a nie samego urządzenia.

Dodajmy też, że powyższe ceny są cenami katalogowymi. W praktyce okazuje się, że note z klimatyzacją jest tańszy o 6,8 tys. zł a bez klimatyzacji o 6 tys. zł. A więc najtańsza wersja kosztuje od 39.900 zł. Wprawdzie to też niemało, ale auto też jest niezłe.

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska