W styczniu 2009 roku, a tylko takimi danymi dysponujemy, sprzedano 530 passatów. To więcej niż dużo młodszych fordów mondeo. Nie mówiąc o takich konkurentach jak honda accord, peugeot 407 czy renault laguna. To pokazuje, że dojrzały a takim jest obecnie wspomniany volkswagen nie musi być gorszy od nowości.
Diesel o mocy 170 KM
My w ostatni weekend mieliśmy okazję pojeżdżenia passatem z silnikiem diesla 2,0 TDI o mocy 170 KM. Jednostka ta jest wyposażona w systemem common rail i uzyskuje moment obrotowy rzędu 350 Nm.
Dzięki tak dużej mocy i momentowi obrotowemu passat doskonale i płynnie przyspiesza, a prędkość maksymalna w granicach 220 km/godz. powinna zadowolić każdego. Tym bardziej, że w aucie nawet przy dużych prędkościach jest bardzo cicho. Zaletą passata 2,0 TDI jest też to, że przy tak dużym momencie obrotowym, bardzo rzadko musimy sięgać po dźwignię skrzyni biegów. Dodajmy o sześciu przełożeniach lub jako automat.
Deska rozdzielcza w passacie jest klasyczna, ale ładna. Tym bardziej, że mamy tu takie elementy jak drewno czy wstawki metalowe. Co też ważne, jest ona uporządkowana i wykonana z dobrych materiałów.
Passat jest bardzo pojemny, czterech a nawet pięciu pasażerów będzie podróżowało we wręcz komfortowych warunkach. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie miejsca nikomu nie zabraknie. Atutem auta jest też duży, bo mający 485 litrów bagażnik.
Auto jest bogato wyposażone, już w standardzie ma praktycznie wszystko, co jest niezbędne. Ale dodatkowo możemy zdecydować się na pakiety a więc np. zakup czujników parkowania czy reflektorów biksenonowych.
Z siedmioma silnikami do wyboru
Pasat jest oferowany z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi TSI oraz dieslami TDI. Te drugie tylko z systemem common rail. Era pompowtryskiwaczy należy już do przeszłości.
Z silników benzynowych wymieńmy 1,4 litra o mocy 122 KM, 1,8 litra o mocy 160 KM i 2,0 litra o mocy 200 KM. Dostępny jest też motor 1,6 litra o mocy 102 KM, ale tę jednostkę jednak odradzamy. Lepiej dopłacić niecałe 3 tys. zł i wybrać 1,4 TSI.
Z diesli mamy też trzy. O pojemności 2,0 litra ale mocy 110, 140 lub 170 KM. Każdy z tych silników spala średnio 5,5-5,8 litra oleju napędowego na 100 km. Silniki benzynowe też należą do oszczędnych. Średnie spalanie jednostki o mocy 160 KM to 7,6 litra benzyny na 100 km.
Diler Volkswagena ze Świebodzina i Gorzowa a więc KIM przekazał nam do dyspozycji passata z silnikiem o mocy 170 KM. Najkrócej auto spisywało się rewelacyjnie. Trudno powiedzieć cokolwiek złego o zawieszeniu czy skrzyni biegów. Szczególne wrażenie robił jednak silnik. Nie tylko cichy, ale też doskonale i płynnie wchodzący na wysokie obroty. Reasumując, po kilku dniach jazdy z autem żal było się rozstawać.
Od najtańszego do najdroższego
*1,6 litra (102 KM) - od 75.190 zł,
*1,4 litra TSI (122 KM) - od 78.090 zł
*1,8 litra TSI (160 KM) - od 85.190 zł,
*2,0 litra TSI (200 KM) - od 101.990 zł,
*2,0 TDI (110 KM) - od 86.690 zł
*2,0 TDI (140 KM) - od 92.990 zł
*2,0 TDI (170 KM) - od 101.390 zł
FSI - to silniki benzynowe, TDI - diesle
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?