Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Passat to doskonałe auto rodzinne i służbowe

Czesław Wachnik
Passat to klasyczna limuzyna. Doskonale sprawdzająca się jako pojazd rodzinny ale też auto służbowe. Dlatego jest chętnie kupowany.
Passat to klasyczna limuzyna. Doskonale sprawdzająca się jako pojazd rodzinny ale też auto służbowe. Dlatego jest chętnie kupowany. Fot. Czesław Wachnik
Passat nie jest młodzieniaszkiem. Zaprezentowano go dokładnie przed czterema laty na targach motoryzacyjnych w Genewie. To jednak nie przeszkadza, by passat był jednym z chętniej kupowanych pojazdów segmentu D.

W styczniu 2009 roku, a tylko takimi danymi dysponujemy, sprzedano 530 passatów. To więcej niż dużo młodszych fordów mondeo. Nie mówiąc o takich konkurentach jak honda accord, peugeot 407 czy renault laguna. To pokazuje, że dojrzały a takim jest obecnie wspomniany volkswagen nie musi być gorszy od nowości.

Diesel o mocy 170 KM

My w ostatni weekend mieliśmy okazję pojeżdżenia passatem z silnikiem diesla 2,0 TDI o mocy 170 KM. Jednostka ta jest wyposażona w systemem common rail i uzyskuje moment obrotowy rzędu 350 Nm.

Dzięki tak dużej mocy i momentowi obrotowemu passat doskonale i płynnie przyspiesza, a prędkość maksymalna w granicach 220 km/godz. powinna zadowolić każdego. Tym bardziej, że w aucie nawet przy dużych prędkościach jest bardzo cicho. Zaletą passata 2,0 TDI jest też to, że przy tak dużym momencie obrotowym, bardzo rzadko musimy sięgać po dźwignię skrzyni biegów. Dodajmy o sześciu przełożeniach lub jako automat.

Deska rozdzielcza w passacie jest klasyczna, ale ładna. Tym bardziej, że mamy tu takie elementy jak drewno czy wstawki metalowe. Co też ważne, jest ona uporządkowana i wykonana z dobrych materiałów.
Passat jest bardzo pojemny, czterech a nawet pięciu pasażerów będzie podróżowało we wręcz komfortowych warunkach. Zarówno z przodu jak też na tylnej kanapie miejsca nikomu nie zabraknie. Atutem auta jest też duży, bo mający 485 litrów bagażnik.

Auto jest bogato wyposażone, już w standardzie ma praktycznie wszystko, co jest niezbędne. Ale dodatkowo możemy zdecydować się na pakiety a więc np. zakup czujników parkowania czy reflektorów biksenonowych.

Z siedmioma silnikami do wyboru

Pasat jest oferowany z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi TSI oraz dieslami TDI. Te drugie tylko z systemem common rail. Era pompowtryskiwaczy należy już do przeszłości.

Z silników benzynowych wymieńmy 1,4 litra o mocy 122 KM, 1,8 litra o mocy 160 KM i 2,0 litra o mocy 200 KM. Dostępny jest też motor 1,6 litra o mocy 102 KM, ale tę jednostkę jednak odradzamy. Lepiej dopłacić niecałe 3 tys. zł i wybrać 1,4 TSI.
Z diesli mamy też trzy. O pojemności 2,0 litra ale mocy 110, 140 lub 170 KM. Każdy z tych silników spala średnio 5,5-5,8 litra oleju napędowego na 100 km. Silniki benzynowe też należą do oszczędnych. Średnie spalanie jednostki o mocy 160 KM to 7,6 litra benzyny na 100 km.

Diler Volkswagena ze Świebodzina i Gorzowa a więc KIM przekazał nam do dyspozycji passata z silnikiem o mocy 170 KM. Najkrócej auto spisywało się rewelacyjnie. Trudno powiedzieć cokolwiek złego o zawieszeniu czy skrzyni biegów. Szczególne wrażenie robił jednak silnik. Nie tylko cichy, ale też doskonale i płynnie wchodzący na wysokie obroty. Reasumując, po kilku dniach jazdy z autem żal było się rozstawać.
Od najtańszego do najdroższego
*1,6 litra (102 KM) - od 75.190 zł,
*1,4 litra TSI (122 KM) - od 78.090 zł
*1,8 litra TSI (160 KM) - od 85.190 zł,
*2,0 litra TSI (200 KM) - od 101.990 zł,
*2,0 TDI (110 KM) - od 86.690 zł
*2,0 TDI (140 KM) - od 92.990 zł
*2,0 TDI (170 KM) - od 101.390 zł
FSI - to silniki benzynowe, TDI - diesle

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska