Posterunek policji w Babimoście zmienił się nie do poznania. Teraz nowy obiekt odwiedzili mł. insp. Jarosław Tchorowski p.o. komendanta miejski policji oraz włodarz gminy Bernard Radny. Po remoncie obiekt spełnia standardy nowoczesnej policyjnej placówki i gwarantuje należyty poziom obsługi mieszkańców. Policjantom natomiast zapewnia odpowiedni komfort pracy.
Budynek, w którym mieści się babimojski posterunek policji, został wybudowany w 1976 roku. Od tego czasu nie było w nim generalnego remontu, a jedynie dokonywano bieżących napraw. Pomieszczenia jednostki nie spełniały obowiązujących standardów i podstawowych wymogów w zakresie bezpieczeństwa, higieny i ergonomii pracy oraz bezpieczeństwa pożarowego.
Właśnie dlatego zdecydowano się dostosować obiekt do obowiązujących standardów – zgodnie z wprowadzonym w całej Polsce Programem Standaryzacji Policji. Remont rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku i kosztował 800 tysięcy złotych. Pieniądze pochodziły z Funduszu Modernizacji Policji.
Celem inwestycji była także poprawa termoizolacyjności obiektu, tj. dostosowanie budynku do obowiązujących norm cieplnych i zmniejszenie kosztów eksploatacji. Pomieszczenia natomiast zostały częściowo przebudowane, wymieniona została stolarka drzwiowa i okienna. Z zewnątrz obiekt zyskał nową elewację w kolorach zgodnych z Programem Standaryzacji Policji. W posterunku w Babimoście służbę pełni pięciu funkcjonariuszy.
Budynek został oddany do użytku w grudniu 2017 roku, a w minioną środę mł.insp. Jarosław Tchorowski i Bernard Radny odwiedzili posterunek. Po jednostce oprowadzali gości nadkom. Ewa Klementowicz p.o. komendanta komisariatu w Sulechowie oraz kierownik posterunku w Babimoście st. asp. Grzegorz Waligórski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!