Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów od turystyki biznesowej

oprac. (vp)
Wzrasta zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny przemysłu spotkań (fot. www.sxc.hu)
Wzrasta zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny przemysłu spotkań (fot. www.sxc.hu)
Polskę coraz częściej wymienia się jako jeden z najbardziej atrakcyjnych krajów do organizacji konferencji, seminariów naukowych i międzynarodowych targów. Turystyka biznesowa cieszy się coraz większą popularnością, co potwierdza rosnąca ilość tego typu spotkań organizowanych na terenie naszego kraju.

Od kilku lat zainteresowanie Polską, jako atrakcyjnym miejscem na organizację konferencji, kongresów i wyjazdów służbowych stale rośnie. Tegoroczny Warsaw Meeting Industry Report szacuje, iż w 2009 r. zorganizowano ok. 4.100 spotkań i wydarzeń biznesowych. Według danych Instytutu Turystki, w pierwszym kwartale br., do Polski przyjechało ok. 11,8 mln cudzoziemców. Biorąc pod uwagę zaplecze kongresowe, hotelowe oraz dostępność środków komunikacji wygrywają duże miasta tj. Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Gdańsk. Z perspektywy turystyki motywacyjnej do najchętniej wybieranych regionów należą Mazury, Małopolska, Dolny Śląsk czy Tatry.

- Podróże biznesowe stanowią istotną część rynku podróży lotniczych. Interesy prowadzone w różnych zakątkach globu, kontrahenci i partnerzy pracujący w różnych krajach czy nawet na różnych kontynentach, to już codzienność wielkiej i stale rosnącej liczby przedsiębiorstw. Biznesmeni wiedzą, że telefon czy e-mail nie zastąpi w każdej sytuacji osobistego spotkania. Kiedy kryzys gospodarczy minie i skończą się związane z nim oszczędności, segment podróży biznesowych znowu zacznie dynamicznie rosnąć – mówi Łukasz Habaj, wiceprezes eSKY.pl

Wraz z rosnącą popularnością kraju, wzrasta zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny przemysłu spotkań. Wyższa Szkoła Ekonomiczno–Informatyczna w Warszawie, jako pierwsza uczelnia w Polsce, uruchomiła kierunek Turystyka Biznesowa. - Polska ma bardzo duży potencjał pod względem infrastruktury konferencyjnej. Turystyka biznesowa w Polsce dynamicznie się rozwija. Liczba zarówno cudzoziemców, odwiedzających nasz kraj, w ramach business meetings, jak również Polaków podróżujących służbowo, wciąż rośnie. Zwiększają się wydatki w tym sektorze turystyki, a także zmieniają oczekiwania i wymagania klientów, stąd zapotrzebowanie na dobrze wykształconych specjalistów w tym zakresie. To jeden z najbardziej popularnych kierunków na uczelniach w Europie Zachodniej – mówi prof. dr hab. Paweł Bożyk, rektor Wyższej Szkoły Ekonomiczno–Informatycznej.

W czasie studiów uczestnicy poznają zasady profesjonalnego zarządzania hotelami, biurami podróży, ośrodkami informacji turystycznej, a także uczą się koordynować prace związane z turystyką w administracji rządowej i samorządowej. Studenci specjalności turystyka biznesowa mają możliwość współpracy z Warsaw Convention Bureau, aktywnie działają w obrębie światowego stowarzyszenia turystyki biznesowej Meeting Professional International, a także aktywnie współuczestniczą w międzynarodowych targach turystyki biznesowej tj, IMEX - The Worldwide Exhibition for Incentive Travel, Meetings and Events. Podczas zajęć zapoznają się także z tematyką omawianego przemysłu spotkań oraz pozyskują partnerów, z którymi mogą współpracować w ramach swoich projektów. – mówi dr Krzysztof Celuch, wykładowca na kierunku Turystyka Biznesowa oraz członek Organizacji (MPI).

 

 

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gazetalubuska.pl Gazeta Lubuska