Od kilku lat zainteresowanie Polską, jako atrakcyjnym miejscem na organizację konferencji, kongresów i wyjazdów służbowych stale rośnie. Tegoroczny Warsaw Meeting Industry Report szacuje, iż w 2009 r. zorganizowano ok. 4.100 spotkań i wydarzeń biznesowych. Według danych Instytutu Turystki, w pierwszym kwartale br., do Polski przyjechało ok. 11,8 mln cudzoziemców. Biorąc pod uwagę zaplecze kongresowe, hotelowe oraz dostępność środków komunikacji wygrywają duże miasta tj. Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań czy Gdańsk. Z perspektywy turystyki motywacyjnej do najchętniej wybieranych regionów należą Mazury, Małopolska, Dolny Śląsk czy Tatry.
- Podróże biznesowe stanowią istotną część rynku podróży lotniczych. Interesy prowadzone w różnych zakątkach globu, kontrahenci i partnerzy pracujący w różnych krajach czy nawet na różnych kontynentach, to już codzienność wielkiej i stale rosnącej liczby przedsiębiorstw. Biznesmeni wiedzą, że telefon czy e-mail nie zastąpi w każdej sytuacji osobistego spotkania. Kiedy kryzys gospodarczy minie i skończą się związane z nim oszczędności, segment podróży biznesowych znowu zacznie dynamicznie rosnąć – mówi Łukasz Habaj, wiceprezes eSKY.pl
Wraz z rosnącą popularnością kraju, wzrasta zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów z dziedziny przemysłu spotkań. Wyższa Szkoła Ekonomiczno–Informatyczna w Warszawie, jako pierwsza uczelnia w Polsce, uruchomiła kierunek Turystyka Biznesowa. - Polska ma bardzo duży potencjał pod względem infrastruktury konferencyjnej. Turystyka biznesowa w Polsce dynamicznie się rozwija. Liczba zarówno cudzoziemców, odwiedzających nasz kraj, w ramach business meetings, jak również Polaków podróżujących służbowo, wciąż rośnie. Zwiększają się wydatki w tym sektorze turystyki, a także zmieniają oczekiwania i wymagania klientów, stąd zapotrzebowanie na dobrze wykształconych specjalistów w tym zakresie. To jeden z najbardziej popularnych kierunków na uczelniach w Europie Zachodniej – mówi prof. dr hab. Paweł Bożyk, rektor Wyższej Szkoły Ekonomiczno–Informatycznej.
W czasie studiów uczestnicy poznają zasady profesjonalnego zarządzania hotelami, biurami podróży, ośrodkami informacji turystycznej, a także uczą się koordynować prace związane z turystyką w administracji rządowej i samorządowej. Studenci specjalności turystyka biznesowa mają możliwość współpracy z Warsaw Convention Bureau, aktywnie działają w obrębie światowego stowarzyszenia turystyki biznesowej Meeting Professional International, a także aktywnie współuczestniczą w międzynarodowych targach turystyki biznesowej tj, IMEX - The Worldwide Exhibition for Incentive Travel, Meetings and Events. Podczas zajęć zapoznają się także z tematyką omawianego przemysłu spotkań oraz pozyskują partnerów, z którymi mogą współpracować w ramach swoich projektów. – mówi dr Krzysztof Celuch, wykładowca na kierunku Turystyka Biznesowa oraz członek Organizacji (MPI).
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?